Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lista från excell till Indesign cs6

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har fått ett excelldokument betående av 6 kolumner och 197 rader med värde (inga formler). Detta skall användas i en tryckproduktion som skapas i indesign. Värdena vill jag läsa in i en tabell i indesign. Hur gör man detta enklast? Jag har sökt men inte hittat någon funktion för just detta. jag har provat med xml, tabbavgränsad text m.m. Jag har ett stort behov av att kunna formatera cellerna. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig

Jag förstår inte riktigt hur du menar. InDesign kan ju montera både Excel-tabeller och tabbad text, med eller utan formatering. Eller menar du att du vill uppdatera en befintlig tabell, bara få nya värden utan att påverka dess formatering?

Ursprungligen av Kottemannen:

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig

Jag vet att man kan importera excel men jag fick den aldrig länkad. Problemet löst, länkade in excel dokument i stället för importera. Fick in allt i tabellformat så det blev enkelt att formatera tabellen. Så när det skall uppdateras så är det bara till att uppdatera länken. Härligt

1
Bevaka tråden