Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Node365.se behöver hjälp och kritik

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Node365 är ett gratis webbhotell för utvecklare av alla slag. Vi vill att det ska vara enkelt och anpassat för utvecklare. Projektet är fortfarande i alpha därför behöver vi hjälp med att komma på bra funktioner, synpunkter och få kritik på det som redan finns.

Ni kan besöka sidan här : Node365 webbhotell
Vi längtar på feedback från er. Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-29 20:50

Spontana reaktioner:

* Växlingen mellan infopanelerna är alldeles för snabb. Om man vill läsa noga hinner man bara läsa en punkt innan den växlar till den andra. Mycket irriterande.

* Lite slarvigt språk på sina ställen.

* Gratis? Ingen reklam? Vad är haken?

Ursprungligen av Vassius:

Spontana reaktioner:

* Växlingen mellan infopanelerna är alldeles för snabb. Om man vill läsa noga hinner man bara läsa en punkt innan den växlar till den andra. Mycket irriterande.

* Lite slarvigt språk på sina ställen.

* Gratis? Ingen reklam? Vad är haken?

* Har ökat tiden nu

* Ska fixas innan lansering, brukar skriva väldigt fort eftersom man oftast bara tänker på koden.

* Ja det kommer vara gratis för utvecklare. Det vi vill är att bygga en platform som är stabil och bra som man med tiden kan ta betalt för. Men det kommer alltid finnas någon typ av gratisversion.

Vad är vitsen med Node365
Alla utvecklare har väll en egen maskin att köra utvecklingssiter på ?

hinner inte läsa på sidan så därför försöker jag inte ens
ni får nog sänka hastigheten rejält om det skall snurra runt som det gör

Ursprungligen av disktant:

Vad är vitsen med Node365
Alla utvecklare har väll en egen maskin att köra utvecklingssiter på ?

hinner inte läsa på sidan så därför försöker jag inte ens
ni får nog sänka hastigheten rejält om det skall snurra runt som det gör

Dom vi kommer koncentrera oss på är utvecklare mellan 16-24, eftersom dom inte har råd med egna serverar. Så det hela kommer vara riktigt enkelt och gratis.

Kollar på hur vi ska lösa det så det blir bra.
Tack!

Hemskt och svårläst med ljus text mot mörk bakgrund! Sedan bläddrar det fram olika text innan man hinner läsa klart, hur stegar man fram manuellt mellan sidorna?

Ursprungligen av hummel:

Hemskt och svårläst med ljus text mot mörk bakgrund! Sedan bläddrar det fram olika text innan man hinner läsa klart, hur stegar man fram manuellt mellan sidorna?

Vi har hittat en lösning för slidern nu och den kommer implementeras i betan. Lösningen är att vi kommer lägga mycket mindre text i slidern och flytta innehållet ner på sidan så det är läsbart. Det är inte så enkelt och så sådant själv men nu när man tänker efter så ser man det. Tack 99Macs medlemmar, vi hoppas på mer tips från er!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-29 21:25
Ursprungligen av disktant:

Vad är vitsen med Node365
Alla utvecklare har väll en egen maskin att köra utvecklingssiter på ?

Som jag ser det ska det här inte ersätta behovet av egna utvecklingsservrar (man kan ju alltid köra på localhost, liksom), utan för att snabbt få ut en sajt till allmänheten utan att behöva knacka apache-config och grejer. Configknackande har sin charm, men efter ett tag blir det bara tråkigt och repetitivt och tar tid från det som är roligt: kodandet.

Jag kan mycket väl tänka mig att använda en dylik tjänst för utrullning av mindre applikationer, trots att jag har egna VPS:er och en servermiljö hemma.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-29 21:29

Har ni några planer på att ha stöd för Python-frameworks/applikationer, typ Django eller Flask t.ex? PHP är det väl knappt nån som pysslar med längre?

FTP känns också "sådär". Möjlighet till scp med ssh-nycklar skulle göra arbetsflödet betydligt smidigare, och framför allt får man säker överföring.

Ursprungligen av Vassius:

Som jag ser det ska det här inte ersätta behovet av egna utvecklingsservrar (man kan ju alltid köra på localhost, liksom), utan för att snabbt få ut en sajt till allmänheten utan att behöva knacka apache-config och grejer. Configknackande har sin charm, men efter ett tag blir det bara tråkigt och repetitivt och tar tid från det som är roligt: kodandet.

Jag kan mycket väl tänka mig att använda en dylik tjänst för utrullning av mindre applikationer, trots att jag har egna VPS:er och en servermiljö hemma.

Väldigt kul och höra positiv feedback från dig. Projektet är som du säger för mindre tjänster som man vill publicera fort utan att slösa kraft på egna servrar. Tack!

Ursprungligen av Vassius:

Har ni några planer på att ha stöd för Python-frameworks/applikationer, typ Django eller Flask t.ex? PHP är det väl knappt nån som pysslar med längre?

FTP känns också "sådär". Möjlighet till scp med ssh-nycklar skulle göra arbetsflödet betydligt smidigare, och framför allt får man säker överföring.

Det finns planner för att kunna lägga upp node.js skript. Python-frameworks har vi inte tänkt på än men vi kommer göra det.

Scp finns det planner för vid lansering av node.js möjligheten. Vi kommer lägga till möjlighet och använda sig av GIT innan lanseringen av den skarpa versionen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-29 21:44
Ursprungligen av webb365:

Väldigt kul och höra positiv feedback från dig. Projektet är som du säger för mindre tjänster som man vill publicera fort utan att slösa kraft på egna servrar. Tack!

Det är lugnt, tycker det är kul att se en svensk tjänst på det här området.

Ursprungligen av webb365:

Det finns planner för att kunna lägga upp node.js skript. Python-frameworks har vi inte tänkt på än men vi kommer göra det.

Ja, det är värt att fundera på. Det känns som de flesta som lär sig koda nu för tiden ger sig på Python, så det vore ju bra att ha stöd för det.

Ursprungligen av webb365:

Scp finns det planner för vid lansering av node.js möjligheten. Vi kommer lägga till möjlighet och använda sig av GIT innan lanseringen av den skarpa versionen.

Gött! Kom på efter att jag postade att git vore ännu bättre.

1
Bevaka tråden