Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobba med iMovie mot extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
jag undrar om någon kan förklara hur jag gör för att jobba med tunga filmklipp som jag redigerar i iMovie.
Jag vill hela tiden kunna jobba mot en extern hårddisk för att spara utrymme på datorn.
Är det möjligt?

Jobbar i Macbook Pro

Hälsning
L G

Om du med tungt menar stort eller en codec som kräver mycket datorkraft vet jag inte. Men din interna disk är troligtvis klart snabbare än din externa disk, dock du talar inte vad det är för disk.
Generellt gäller att det är nog bäst att du har dina klipp och projekt på din interna disk och flyttar andra saker till din externa disk. Och du glöm inte att ha färsk backup ditt projekt.

Nu skriver du inte vilken typ av Macbook pro du har och inte heller vilken typ av koppling till HDD du använder. Men Thunderbolt är att rekommendera.

Rent generellt så är svaret på din fråga, ja, du kan, men det behöver inte nödvändigtvis gå bra (Går långsamt).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu skriver du inte vilken typ av Macbook pro du har och inte heller vilken typ av koppling till HDD du använder. Men Thunderbolt är att rekommendera.

Rent generellt så är svaret på din fråga, ja, du kan, men det behöver inte nödvändigtvis gå bra (Går långsamt).

Tack båda två för era svar.
Då vet jag läget...får se hur jag löser det bäst.

Tack
L G

1
Bevaka tråden