Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa buggig iTunes

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-02-22 23:01

Jag använder iTunes mycket, då det är hubben för daglig konsumtion av podcasts, ljudböcker och musik, hantering av iphone, etc. Vid någon uppdatering, kanske 11, började iTunes låsa sig vid uppdatering av podcasts med snurrande badboll - då och endast då. Låter man bara iTunes vara i fred tills podcasterna är nedladdade återgår den till det normala, men det är fortfarande irriterande, och ibland kraschar iTunes. Det kanske inte låter så allvarligt men jag lyssnar mycket på podcasts och brukar ta med mig "dagens skörd" innan arbetet på morgonen och irriterar mig på hängningen. Det verkar ha något med artwork att göra eftersom "Getting Artwork" dyker upp i statusfönstret i mitten under själva frysningen. Jag har sökt på problemet och sett att folk haft iTunes-problem relaterat till Getting artwork under större delen av iTunes historia, alltså inte kopplat till någon speciell release eller så. Jag vet inte vad det är för artwork ITunes vid programstart och refresh av podcaster vill få tag i. Är det artwork till podcasts - finns det sådana? - eller albumen i musikbiblioteket? Jag har för mig att i äldre releaser av iTunes kunde man välja om iTunes skulle ladda ned artwork automatiskt eller inte och då har det väl handlat om musik man laddat in?

Eftersom jag använder iTunes så mycket, och det fungerat klockrent under alla år, skulle jag vilja få programmet friskt igen. Vilka steg skall man ta, från enkla till mera avancerade och genomgripande? Jag vill inte sabba det musikbibliotek jag redan har lagt ned tid på, t.ex. att importera musik och lägga till artwork, tagga med genre osv.

Mountain Lion 10.8.5
iTunes 11.1.4

Stort tack på förhand

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-08-12 21:16

Jaha, så har jag kanske fått en lösning på problemet med senaste iTunes-uppdateringen:

iTunes 11.3.1 addresses a problem where subscribed podcasts may stop updating with new episodes and resolves an issue where iTunes may become unresponsive while browsing your podcasts episodes in a list.

1
Bevaka tråden