Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples satsningar i Kina lönar sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kina är på väg att gå om Europa som Apples andra viktigaste marknad. Förra kvartalet stod regionen för 20 procent av Apples intäkter och utvecklingen ser fortsatt ljus ut.

Läs hela artikeln här

Storkina?

Ursprungligen av Powerhawk:

Storkina?

Kina, Hong Kong och Taiwan räknas i vad som på engelska heter "Greater China". Storkina verkar vara motsvarande term på svenska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-06 15:20

Läser jag siffrorna rätt ser det ut som Kina alltid går upp Q2 kontra Q1, där resten av värden går ner över samma period? What's the big deal? Så verkar således köpmöstret i Kina se ut? Det som är mer intressant är att jämföra Q1 > Q2 2013 kontra Q1 > Q2 2014.

Jag kanske helt läser siffrorna fel…

Ursprungligen av Erik.dv:

Läser jag siffrorna rätt ser det ut som Kina alltid går upp Q2 kontra Q1, där resten av värden går ner över samma period? What's the big deal? Så verkar således köpmöstret i Kina se ut? Det som är mer intressant är att jämföra Q1 > Q2 2013 kontra Q1 > Q2 2014.

Jag kanske helt läser siffrorna fel…

Hänger det ihop med att deras "julhandel" hänger ihop det det kinesiska nyåret i januari-februari kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-06 15:58

Precis. Våra köpvanor är olika. Sedan kanske det relativt går bättre för Kina 2014 kontra 2013 kontra 2012 jämfört resten av världen.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Kina, Hong Kong och Taiwan räknas i vad som på engelska heter "Greater China". Storkina verkar vara motsvarande term på svenska.

Ah, då förstår jag. Fast jag tvivlar på att Taiwan gillar detta uttryck...

1
Bevaka tråden