Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung vill inte ge Apple en krona

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samsung är inte nöjda med utfallet i den nyligen avslutade patenttvisten mot Apple, och kräver nu att skadeståndet stryks. Annars planerar Samsung att överklaga domen.

Läs hela artikeln här

Hade någon väntat sig något annat?

And the story goes on. Det är väl inte ofta som Samsung vill betala för det dom "lånar" . Har Ericsson fått sina pengar än för de patentintrång som Samsung gjort ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-07 11:11

Jag läste någon artikel om "the rise of Samsung" och hur de hanterat smartphones är hur de hanterat många segment de givit sig in i - bl.a. TV-aparater. Ska se om jag kan hitta den, intressant var den dock.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-07 13:08
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag läste någon artikel om "the rise of Samsung" och hur de hanterat smartphones är hur de hanterat många segment de givit sig in i - bl.a. TV-aparater. Ska se om jag kan hitta den, intressant var den dock.

Antar att du kanske tänker på Kurt Eichenwalds artikel i Vanity Fair (som @lasselu redan länkat till i en annan tråd)

http://www.vanityfair.com/business/2014/06/ap...

En lång och läsvärd artikel om en vinnande företagskultur...

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-05-07 15:48

Det här säger väll allt om Samsung

And once it’s caught it launches into the same sort of tactics used in the Apple case: countersue, delay, lose, delay, appeal, and then, when defeat is approaching, settle. “They never met a patent they didn’t think they might like to use, no matter who it belongs to,” says Sam Baxter, a patent lawyer who once handled a case for Samsung. “I represented [the Swedish telecommunications company] Ericsson, and they couldn’t lie if their lives depended on it, and I represented Samsung and they couldn’t tell the truth if their lives depended on it.”

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-05-07 17:21

Den intressantaste delen i Vanity Fairs artikel tycker jag var det här:

Citat:

One day in March 2011, cars carrying investigators from Korea’s anti-trust regulator pulled up outside a Samsung facility in Suwon, about 25 miles south of Seoul. They were there ready to raid the building, looking for evidence of possible collusion between the company and wireless operators to fix the prices of mobile phones.

Before the investigators could get inside, security guards approached and refused to let them through the door. A standoff ensued, and the investigators called the police, who finally got them inside after a 30-minute delay. Curious about what had been happening in the plant as they cooled their heels outside, the officials seized video from internal security cameras. What they saw was almost beyond belief.

Upon getting word that investigators were outside, employees at the plant began destroying documents and switching computers, replacing the ones that were being used—and might have damaging material on them—with others.

Låter som en dålig Hollywood-rulle...

Bevaka tråden