Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple stäms för olevererade meddelanden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En konsument som bytt från Iphone till en Android-mobil har stämt Apple för att textmeddelanden skickade genom Imessage inte kommit fram till den nya mobilen.

Läs hela artikeln här

Dumskallar som hellre stämmer än tänker verkar vara i övervikt på andra sidan pölen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-19 16:25
Ursprungligen av Redaktionen:

En konsument som bytt från Iphone till en Android-mobil har stämt Apple för att textmeddelanden skickade genom Imessage inte kommit fram till den nya mobilen.

Läs hela artikeln här

To be fair, jag har fortfarande problem att få sms, och jag bytte för två månader sedan.
Har pratat med apple support både innan flytten för att säkerställa att allt gick rätt till, och efteråt när jag inte fick sms alls under ett tag.

Menar inte att jag ska stämma dom, men tycker systemet är totalt skit eftersom de mer eller mindre kapat mitt telefonnummer, trots att jag gjort allt rätt enligt dom själva där de dubbelkollat allt både innan och efter.

Senaste svaret från apple själva var "det blir så ibland, be alla dina kontakter ta bort ditt nummer helt och lägga till dig igen".

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-05-19 16:40
Ursprungligen av Mymac4ever:

Dumskallar som hellre stämmer än tänker verkar vara i övervikt på andra sidan pölen

Problemet är att konsumenten inte kan påverka det utan Apple hänvisar till en "bugg". Det har drabbat mängder av användare under flera år och även om jag som utvecklare är medveten om utmaningen att fixa buggar så kan det knappast vara acceptabelt att låsa fast användarna på det viset.

Nyheten borde ha nämnt detta och inte enbart Apples varning som inte löser problemet.

Nu har jag iofs aldrig gjort detta bytet men jag har ändå svårt att förstå att det skulle vara Apples fel. iMessage är tillför meddelanden mellan Apple-enheter. Iofs kommer sms också genom den appen men isåfall hänger det väl på operatören att det inte funkar att få över dem??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-19 20:22
Ursprungligen av Mymac4ever:

Nu har jag iofs aldrig gjort detta bytet men jag har ändå svårt att förstå att det skulle vara Apples fel. iMessage är tillför meddelanden mellan Apple-enheter. Iofs kommer sms också genom den appen men isåfall hänger det väl på operatören att det inte funkar att få över dem??

Operatören har inte mycket att göra med det, utan apples system som "tar över" ditt nummer.
Jag har pratat mycket med supporten om just detta De är medvetna om felet men verkar inte bry sig tillräckligt för att fixa tyvärr.
Varför fixa ett system som funkar så länge alla vill ha det, om nån vill gå ur och får problem är det inte lika kul att lägga energi på ^^

Ursprungligen av Mymac4ever:

Nu har jag iofs aldrig gjort detta bytet men jag har ändå svårt att förstå att det skulle vara Apples fel. iMessage är tillför meddelanden mellan Apple-enheter. Iofs kommer sms också genom den appen men isåfall hänger det väl på operatören att det inte funkar att få över dem??

Apples system (iMessage) ska tala om för den som skickar iMessage att det inte går att skicka iMessage till det numret längre, det är det som inte fungerar till 100%, däri ligger problemet. Ibland funkar avregistreringen, ibland inte.

Den enda som kan påverka detta fel är Apple.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Dumskallar som hellre stämmer än tänker verkar vara i övervikt på andra sidan pölen

Japp, vore bra om Apple fixar sitt system.

Senast redigerat 2014-05-19 21:20

Det är dessutom ett gammalt fel. Jag tror att jag påpekade detta redan för ett par år sedan. Och det är inget snack om att buggen ligger på Apples sida.

1
Bevaka tråden