Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer från en HD till en annan HD

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur flyttar jag filer (projekt och händelser) från datorns HDD till en extern HDD?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-27 10:22

Flytta filer är ju bara att dra dem till den externa hårddisken. Men eftersom du skriver projekt och händelser antar jag att du menar något annat.
Vilka projekt/händelser? I vilket program använder du dem? Det är ju skillnad om det är rent dokumenthanterat eller har en databas, t ex.

Ursprungligen av kenjon:

Flytta filer är ju bara att dra dem till den externa hårddisken. Men eftersom du skriver projekt och händelser antar jag att du menar något annat.
Vilka projekt/händelser? I vilket program använder du dem? Det är ju skillnad om det är rent dokumenthanterat eller har en databas, t ex.

Jag menar i iMovie

Ursprungligen av acederberg:

Jag menar i iMovie

Version av iMovie?
Version av OS X?
Ska flyttningen till extern disk bara vara i backup-syfte, eller vill du jobba med filerna från den externa disken?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Version av iMovie?
Version av OS X?
Ska flyttningen till extern disk bara vara i backup-syfte, eller vill du jobba med filerna från den externa disken?

iMovie 10.0.2
OS X 10.9.2

Både för backup och för att kunna arbeta med dem från en annan HDD

Ta da:
http://support.apple.com/kb/ph2289

(google är bra)

Citat:

You mean your Events and Projects? They're in your Movies folder. You can move them to another drive. Do it inside iMovie. You can drag the Events and Projects from one drive to another. You can also do it externally with iMovie closed. It will look for the iMovie Projects folder and the iMovie Events folder on the top level of any drive or in your Movies. I think it's safe to do inside iMovie and just as easy.
- Apple Forum

Senast redigerat 2014-05-28 09:53
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-28 00:10
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ta da:
http://support.apple.com/kb/ph2289

(google är bra)

Japp, google är bra, men infon gäller föregående version, iMovie 9 (2011)

Sedan iMovie 10 (2013) är alla projekt sammanklumpade i en biblioteksfil, ungefär som med iPhoto. Vanligtvis heter den iMovie-bibliotek.imovielibrary och ligger i användarens Filmer-mapp. När man startar iMovie kan man precis som med iPhoto hålla ner alt-knappen så får man ett val att använda en annan eller skapa en ny biblioteksfil. Man kan högerklicka på filen för att se innehållet, men man gör bäst att inte ändra något manuellt där.

Om du kopierar hela biblioteksfilen till en annan disk kan du välja den när du startar iMovie, eller välj menyn Arkiv > Öppna bibliotek inifrån programmet

Läs mer:
iMovie Hjälp: Arbeta med flera bibliotek
iMovie Hjälp: Samla ihop projekt och händelser

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-28 00:30

Du kan ha flera biblioteksfiler, från flera diskar, öppna samtidigt i iMovie. Så du kan skapa en för varje disk, och flytta runt som du vill inne i iMovie.

Ursprungligen av acederberg:

iMovie 10.0.2
OS X 10.9.2

Både för backup och för att kunna arbeta med dem från en annan HDD

Kanske ordmärkning, men om du flyttar en fil så har du ju ingen backup.

1
Bevaka tråden