Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV - TV4 play finns inte längre

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-06-27 10:23

Fungerar TV4play i din Apple TV? Den har gått jättefint, min huvudsakliga svenska TV-kanal sedan den kom, men sedan tre dagar får jag bara upp: TV4play är inte tillgängligt. Var god försök senare.

Naturligtvis har jag startat om AppleTV många gånger, har IP-nummer, Bloombergs fungera liksom Trailers. Netflix tycks också ha problem. Dessutom fungerar TV4play i datorn och i Ipaden.

Andras erfarenheter eller teorier?

Edit: Ikonen finns kvar men man kommer bara till felmeddelandet.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-27 12:24

Fungerar bra hos mig. ATV2

Återställ den.

Är det inte IP-blockerat då så att det endast går att använda i Sverige?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-06-27 14:57

Jag har nu satt upp en IP-tunnel till Sverige och då fungerar det. När jag kopplar ned VPN får jag veta att TV4play inte är tillgängligt. Men det har fungerat ända sedan det kom med i ATV men nu har man tydligen blockerat för oss utanför Sverige. Jag kontaktar TV4.

Det kommer inte TV4 att släppa på. Man hade väl bara missat det tidigare iom att appen är rätt ny.

Det handlar om rättigheter.

edit: http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/vilka-program...

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-06-27 15:16

Rättigheterna till vissa program kan dom inte släppa på, men startsidan skall komma upp när man väljer den appen i ATV. Nyheterna, Solsidan, Nyhetsmorgon och några till egenproducerade program kan man även se utomlands. Ungefär som med SVT play.
Som det är nu är ju hela TV4play avstängt. Det kan inte vara rätt.

Ursprungligen av Stig R:

Rättigheterna till vissa program kan dom inte släppa på, men startsidan skall komma upp när man väljer den appen i ATV. Nyheterna, Solsidan, Nyhetsmorgon och några till egenproducerade program kan man även se utomlands. Ungefär som med SVT play.
Som det är nu är ju hela TV4play avstängt. Det kan inte vara rätt.

Helt klart, någon som slarvat, eller varit slö.
Hoppas det fixar sig.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-06-28 04:51

Efter att ha mailat TV4Play igår har det börjat fungera. Dom hade haft en "drift" för tre dagar sedan och rekommenderade en fabriksåterställning av ATV.
Men idag började det fungera utan återställning. Kanske TV4 återställde efter mitt mail?

ja det var ju tur att du slapp återställa också, det hjälpte átt ringa dom trots allt.

1
Bevaka tråden