Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som vet vad Apple gör i storan idag?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 09:20

Åkte förbi stora teatern imorse med 4'an och såg att det hängde två stora Apple skyltar runt ingången. Tänkte om nån här visste vad det var som de höll på med där idag.

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 09:23

Det är Appledagen i Göteborg idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 11:03

Kommer precis därifrån. För egen del skulle jag denna gång kunnat stanna hemma, var mest intresserad av Quark 6 men tjejen som hade det seminariet/föredraget blev jag inte inspirerad av, och så visade hon mer av Pitstop och Suitcase än sitt eget program - Quark.

Vidare så verkade dom pumpa på mycket serverlösningar, vilket även det känns som svalt för egen del. Jag vill ha en 15" G5 i knät, helst inte en G4 (numer gammal teknik) och inte en stationär G5.

Dom körde en parallelljämförelse i Photoshop mellan en G4 733 och en G5 1.6, det var ganska intressant iofs.

Gött att man är bortrest den första dagen sedan kritaperioden som Apple orkar visa upp sig i stan. Fast evenemanget verkar å andra sidan inte vara så mycket att jubla över, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 11:27

Det är ju kanon att dom är här och visar upp sig tillsammans med lite annat folk. Apples presentation var också helt ok men för egen del som sagt var alltsammans förlorad arbetstid.

Fan att Network Innovation inte kunde presentera/förevisa Quark på ett vettigt och inspirerande sätt. Jag blev mer sugen på InDesign efter den timmen.

Får höra vad andra tyckte, jag stack tidigt efter att den Grafiska Branschen var avhandlad, vad som fanns kvar då var ju lite småföretagspresentationer och utbildningssektorn, som jag förstått det.

Synd att inte Quark-VD:n var där (för det var han väl inte?). Då hade jag fanimej tagit ledigt och åkt hem för att kolla. Han verkar vara en riktig entertainer.

1
Bevaka tråden