Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud försvinner i Apple Tv

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-01 08:56

Hej

Jag har problem lite då och då med ljudet från min Apple Tv, när jag sitter och tittar på en serie från min dator så kan den fungera flera avsnitt men om jag exempelvis pausar och går ifrån en stund och sen kommer tillbaka så kan ljudet ha försvunnit. Däremot om jag byter ingång på min förstärkare och byter tillbaka till Apple Tv och spolar bak och fram sen trycker på play så fungerar det igen.

Detta händer sporadiskt, vissa gånger blir det så snart jag ska titta på en serie, jag trodde det var p.g.a. jag startade upp Apple Tv hela tiden så nu låter jag den vara på hela tiden och det har blivit bättre men inte riktigt bra då problemet kvarstår.

Någon som vet vad det kan bero på?

//Insane

- Apple TV-modell?
- Operativsystemversion i Apple TV?
- Datormodell?
- Operativsystemversion i dator?
- Förstärkarmodell?
- Hur är Apple TV kopplad till förstärkare?
- "Tittar från dator" - Hur? Med vilket program?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-01 11:01

Först av allt så skrev jag fel jag menar att jag spelar upp från datorn utan det jag gör är att lägga in filmen i itunes på datorn och sen så delar jag det med min Apple Tv genom ett trådlöst nätverk.

Datormodell: Mac Mini
Operativsystem i datorn: Mac OSX 10.9.4
Förstärkaremodell: Harmon Kardon AVR 275
Apple Tv + Förstärkare: Inkopplad med hdmi kabel från Apple Tv till förstärkare
Apple Tv modell: 3rd Generationen
Operativsystem i Apple Tv: 6.2

Ursprungligen av Insane:

Apple Tv + Förstärkare: Inkopplad med hdmi kabel från Apple Tv till förstärkare

Tror det är där skon klämmer, jag har samma problem med min billiga onkyo förstärkare. Får samma problem med t ex PS4, så det är inte min ATV som strular, utan förstärkaren.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-03 07:07
Ursprungligen av herr åhman:

Tror det är där skon klämmer, jag har samma problem med min billiga onkyo förstärkare. Får samma problem med t ex PS4, så det är inte min ATV som strular, utan förstärkaren.

Okej det som fick mig att fundera var att inget annat som är inkopplat till min förstärkare strular. Men då får jag koppla om det och se om det blir någon skillnad. Tack för svaret.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-03 13:19
Ursprungligen av Insane:

Okej det som fick mig att fundera var att inget annat som är inkopplat till min förstärkare strular. Men då får jag koppla om det och se om det blir någon skillnad. Tack för svaret.

En bekant med en gammal onkyo receiver/stereo hade liknande problem. Du får endera bild eller ljud men inte bägge, speciellt just hans nya 60" TV fungerade det inte med. Dock med hans lilla 26" tv där fungerande allt utan problem.

Lösningen för att få allt och fungera med hans 60" var att dra ljudet med en skild ljuskabel till stereon, från ATVn.

Av någon anledning så med vissa HDMI konfigurationer, vilket jag antar är boven ifråga, får man inte både ljud och bild samtidigt.

Ursprungligen av Insane:

...inget annat som är inkopplat till min förstärkare strular...

Har du provat med en annan HDMI-kabel från Apple TVn? Det kan ju kanske vara så enkelt...

1
Bevaka tråden