Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bendgate?

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Normalt handhavande = Bära mobilen i framfickan och bakfickan samt sitta ner med mobilen i framfickan.
Inte normalt handhavande = Sitta ner med mobilen i bakfickan.

Ursprungligen av PaO:

Klart att de svarar så. Men problemet kvarstår de har uppenbarligen jagat tunnhet och därför fått göra avkall på saker. Vad hade hänt med försäljningen om de gjort den 1 till 2 mm tjockare med bättre batteritid och ingen utstickande kamera. Kanske även fått en starkare konstruktion. Det finns ett uppdämt behov hos Apple med större skärm och de hade säkerligen sålt lika många. Blev faktiskt förvånad att de släppte något som inte var designmässigt klockrent

Jag är som sagt inte övertygad om att det finns ett problem än.

Det finns en lösning på Blocket. ))

http://www.blocket.se/vi/56344116.htm

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 14:16
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-27 14:26

Det där såg allt för lätt ut att göra, det är tur 6+ är stor som en skärbräda för oxfilé och inte alls aktuell för mig..

Jag var ute på stan idag och klämde lite på 6 och 6+, de såg trevliga ut, framförallt 6:an med sin mindre enorma storlek.
Min 6:a kommer mellan 9-13 oktober (gärna tidigare Apple!).

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-09-27 14:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är som sagt inte övertygad om att det finns ett problem än.

Menar du att personer såsom Joacim Melin på Macpro.se helt enkelt ljuger?

http://www.macpro.se/2014/09/iphone-6-plus-bo...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 14:38
Ursprungligen av mattiL:

Det där såg allt för lätt ut att göra, det är tur 6+ är stor som en skärbräda för oxfilé och inte alls aktuell för mig..

Jag var ute på stan idag och klämde lite på 6 och 6+, de såg trevliga ut, framförallt 6:an med sin mindre enorma storlek.
Min 6:a kommer mellan 9-13 oktober (gärna tidigare Apple!).

Enligt testet böjs iPhone 6 lättare

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-27 14:55
Ursprungligen av lappen71:

Enligt testet böjs iPhone 6 lättare

Det var väl bara 6+ i testet du länkade till?
Andra sidor menar att 6:an är stabilare än 6+, vi får väl låta tiden utvisa hur det gått.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 14:59
Ursprungligen av mattiL:

Det var väl bara 6+ i testet du länkade till?
Andra sidor menar att 6:an är stabilare än 6+, vi får väl låta tiden utvisa hur det gått.

Nej dom testade iPhone 6 också. Macworld är dåliga på att länka till källan.

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/...

Ursprungligen av ducedo:

Menar du att personer såsom Joacim Melin på Macpro.se helt enkelt ljuger?

http://www.macpro.se/2014/09/iphone-6-plus-bo...

Han har väl inget gigantiskt förtroendekapital.

Ursprungligen av lappen71:

Som kexchoklad.

Ursprungligen av ducedo:

Menar du att personer såsom Joacim Melin på Macpro.se helt enkelt ljuger?

http://www.macpro.se/2014/09/iphone-6-plus-bo...

Ingen aning om vem det är så jag säger ingenting om honom

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/...

Edit: jag ser att fler har postat länken men jag låter den ligga kvar trots att jag inte är först

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-27 15:56
Ursprungligen av lappen71:

Magnus Samuelsson rullar ihop en stekpanna. Så de som söker uppmärksamhet på nätet genom att böja en telefon betyder inte ett skit för mig om produktens kvalitet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 15:58
Ursprungligen av MatsOlov:

Magnus Samuelsson rullar ihop en stekpanna. Så de som söker uppmärksamhet på nätet genom att böja en telefon betyder inte ett skit för mig om produktens kvalitet.

Kanske inte men sen när han försöker böja Moto X så ser man att det går mindre bra.
Jag tror också att detta är ett icke problem vid vanligt användande men faktum är att den är klenare än andra telefoner.

Jag är lite nyfiken hur mycket pengar den där killen tjänar på alla klick?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 17:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är lite nyfiken hur mycket pengar den där killen tjänar på alla klick?

Han tjänar säker sin beskärda del men det förändrar inte saken.
Testet visar att iPhone är svagare än sina konkurrenter.

Det som oroar mig är den skillnaden i testen mellan en iPhone 5 mot iphone 6 och 6+ ? och det då i iPhone 5 favör.....

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

Utan att måla fan på väggen. Självklart är man försiktig hur som helst med en mobil till flera tusen.... I alla fall jag. Tycker det är obekvämt vilket som att sätta sig med en mobil i byxfickan. Brukar ta den upp Ur fickan när jag sätter mig. Även så med min 4S.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-27 18:02

Var och klämde på båda iphone 6 modellerna idag på Mediamarkt. Fina telefoner helt klart från Apple men själva aluminium baksidan är tunn nästan lite plast känsla över den vid en snabb kontakt.. jämfört med tex min htc one som är tjockare men mer gedigen metall känsla.

Om inte baksidan håller emot med lite tjocklek och vridstyvhet och telefonen blir farligt tunn på en större skärmyta så klart att den kommer att böjas lättare om oturen är framme. Kan räcka med att man sätter sig med iphone 6 i en trång framficka på jeansen helt klart.

Inget att fundera på egentligen händer det så händer det man får väl njuta av sin nya lur bäst man kan sedan får försäkringsbolagen ta hand om resten förhoppningsvis

Fick tyvärr dock ingen omedelbar "måste ha" känsla efter att ha pillat på iphonen hade hoppats på det, men ska snart förlänga mitt abonnemang och då får jag ta ut en ny lur så det lutar väl mot en iphone 6 plus så man blir lite mindre beronde av sin laptop när man är på språng

Ursprungligen av lappen71:

Han tjänar säker sin beskärda del men det förändrar inte saken.
Testet visar att iPhone är svagare än sina konkurrenter.

Jag kan inte påstå att jag tycker att hans "test" är speciellt relevant.

Consumer Report sammanfattning:

Citat:

All the phones we tested showed themselves to be pretty tough. The iPhone 6 Plus, the more robust of the new iPhones in our testing, started to deform when we reached 90 pounds of force, and came apart with 110 pounds of force. With those numbers, it slightly outperformed the HTC One (which is largely regarded as a sturdy, solid phone), as well as the smaller iPhone 6, yet underperformed some other smart phones.
...
Below you can see the pictures of the smart phone carnage, but bear in mind that it took significant force to do this kind of damage to all these phones. While nothing is (evidentally) indestructible, we expect that any of these phones should stand up to typical use.

Det där med att bryta sönder fyra pennor.... Hm.... Först står pennorna i räcke och rad under tryckmaskinen.... Sedan så håller han dom ihop, typ rulle och försöker att bryta dom av.... Hur impo blir man av det? Det blir liksom inte samma sak i länken ovan från bl.a min tidigare inlägg.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 18:48
Ursprungligen av cubeis:

Var och klämde på båda iphone 6 modellerna idag på Mediamarkt. Fina telefoner helt klart från Apple men själva aluminium baksidan är tunn nästan lite plast känsla över den vid en snabb kontakt.. jämfört med tex min htc one som är tjockare men mer gedigen metall känsla.

Om inte baksidan håller emot med lite tjocklek och vridstyvhet och telefonen blir farligt tunn på en större skärmyta så klart att den kommer att böjas lättare om oturen är framme. Kan räcka med att man sätter sig med iphone 6 i en trång framficka på jeansen helt klart.

Inget att fundera på egentligen händer det så händer det man får väl njuta av sin nya lur bäst man kan sedan får försäkringsbolagen ta hand om resten förhoppningsvis

Fick tyvärr dock ingen omedelbar "måste ha" känsla efter att ha pillat på iphonen hade hoppats på det, men ska snart förlänga mitt abonnemang och då får jag ta ut en ny lur så det lutar väl mot en iphone 6 plus så man blir lite mindre beronde av sin laptop när man är på språng

Och din presterar sämst fast den har en gedigen metall känsla.

Ursprungligen av lappen71:

Och din presterar sämst fast den har en gedigen metall känsla.

Det är väl ganska irrelevant när det gäller iPhone 6/+ och dess mjuka aluminium som böjer sig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-27 19:29
Ursprungligen av Anderlind:

Det är väl ganska irrelevant när det gäller iPhone 6/+ och dess mjuka aluminium som böjer sig.

Är det när den fick sämre resultat i testet.

Ursprungligen av MatsOlov:

Vad jag menar är att ta ansvar. Har du din telefon i framfickan på dina byxor måste du själv ta ansvar för att din pryl inte utsätts för sådan tryck att den böjs/går sönder. Variablerna för en telefon i en ficka på ett par byxor är så många att det är helt omöjligt att testa alla. Förstår du?

Som kund förväntar jag mig att kunna använda en telefon som en telefon, oavsett storlek. Jag ska inte behöva anta att jag inte kan ha den i en byxficka. Om det nu är ett vida problem att iPhone 6 Plus böjer sig om man har den i en byxficka, vilket vi har sett indikationer på att det eventuellt kan vara, så har Apple använt en för klen konstruktion för att kunna leva upp till de krav som man normalt borde kunna ställa på en telefon. I så fall får de välja; förstärk konstruktionen, eller gör det tydligt för användarna att telefonen inte är avsedd att bäras i byxfickor, alternativt hävda att det är kundernas eget fel och ta den badwill som följer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-27 21:03
Ursprungligen av John A:

Som kund förväntar jag mig att kunna använda en telefon som en telefon, oavsett storlek. Jag ska inte behöva anta att jag inte kan ha den i en byxficka. Om det nu är ett vida problem att iPhone 6 Plus böjer sig om man har den i en byxficka, vilket vi har sett indikationer på att det eventuellt kan vara, så har Apple använt en för klen konstruktion för att kunna leva upp till de krav som man normalt borde kunna ställa på en telefon. I så fall får de välja; förstärk konstruktionen, eller gör det tydligt för användarna att telefonen inte är avsedd att bäras i byxfickor, alternativt hävda att det är kundernas eget fel och ta den badwill som följer.

Glöm byxfickorna John, hallå vilken normal person pular ner 5.5 tum telefon i jeansfickan och sätter sig på cykeln och trampar iväg .

Måste ju vara ens persons ansvar att med förstånd bruka sin telefon .

Senast redigerat 2014-09-27 22:03
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-27 22:42
Ursprungligen av Capeman:

Han har väl inget gigantiskt förtroendekapital.

Dessutom la han ut en artikel via twitter nyligen, ett test av iPhone 6+. Där tog han upp detta med dubbeltouch på hemknappen som drog ner GUI:t till nedre halvan, dock påstod han att denna funktion var reserverad för iPhone 6+ och fanns inte på iPhone 6.

Dålig research, den frågan hade alla här inne kunnat besvara i sömnen. Så nej, hans artiklar ger jag inte mycket för.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-27 22:45
Ursprungligen av John A:

Som kund förväntar jag mig att kunna använda en telefon som en telefon, oavsett storlek. Jag ska inte behöva anta att jag inte kan ha den i en byxficka. Om det nu är ett vida problem att iPhone 6 Plus böjer sig om man har den i en byxficka, vilket vi har sett indikationer på att det eventuellt kan vara, så har Apple använt en för klen konstruktion för att kunna leva upp till de krav som man normalt borde kunna ställa på en telefon. I så fall får de välja; förstärk konstruktionen, eller gör det tydligt för användarna att telefonen inte är avsedd att bäras i byxfickor, alternativt hävda att det är kundernas eget fel och ta den badwill som följer.

Det var ett j**** tjat om byxfickor. Jag tycker ni har orimliga krav på en modern smart telefon. Köp något annat är mitt tips.
Som exempel kan jag berätta om mitt ex:s barn som böjde sbåde sin iPod Nano 1 gen i sina byxor, liksom den SE W800, någonting, han hade. Och med de pösga byxorna med hela arschlet framme så funderar man ju hur det gick till.
Så det har nog inte med luren att göra så mycket utan mer hur man beter sig.
Själv har jag min telefon i innerfickan, när jag inte har den i handen.

Ursprungligen av MatsOlov:

Det var ett j**** tjat om byxfickor. Jag tycker ni har orimliga krav på en modern smart telefon.

Med andra ord en ny you're holding it wrong.

Jag kan bara konstatera att det är väldigt många där ute som förväntar sig att man ska kunna hantera en telefon på det sättet. Om nu det inte är en självklarhet så är väl det ok, men då har vi ett stort jobb framför oss att upplysa alla om det.

Ursprungligen av zinned:

Dessutom la han ut en artikel via twitter nyligen, ett test av iPhone 6+. Där tog han upp detta med dubbeltouch på hemknappen som drog ner GUI:t till nedre halvan, dock påstod han att denna funktion var reserverad för iPhone 6+ och fanns inte på iPhone 6.

Dålig research, den frågan hade alla här inne kunnat besvara i sömnen. Så nej, hans artiklar ger jag inte mycket för.

Detta är lite väl OT tycker jag, men riktigt så är det väl inte i verkligheten.

Citat:

Det är ingen telefon man hanterar med en hand, även om Apple har byggt in ett läge kallat Reachability som finns i både iPhone 6 och iPhone 6 Plus som låter en användare försiktigt dutta på hemknappen två gånger och den översta raden ikoner fälls då ned en bit så man ska komma åt dem med en hand.

Så tråden kan väl fortsätta handla om bendgate.

Bevaka tråden