Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple vill sänka priserna för strömmande musik

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förhandlar med skivbolag om att sänka avgifter för strömmande musiktjänsten Beats, vilket ska få fler konsumenter att betala.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-10-03 18:55

Personligen tycker jag det låter sunt. Tycker inte 99 kr/mån är för mycket men med tanke på att musiktjänsterna konkurrera med alla typer av streamingtjänster förstår jag Apple's inställning. I Apple's fall borde de kanske ta en titt på sina egna priser när det gäller film via iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-04 11:16
Ursprungligen av svannte:

Personligen tycker jag det låter sunt. Tycker inte 99 kr/mån är för mycket men med tanke på att musiktjänsterna konkurrera med alla typer av streamingtjänster förstår jag Apple's inställning. I Apple's fall borde de kanske ta en titt på sina egna priser när det gäller film via iTunes.

Oja, jag ville hyra Disneys Planes från iTunes, men det fick man inte, man skulle kunde köpa filmen för en hiskelig summa. Så när jag inte kunde hyra den för ett lämpligt pris googlade jag, watch planes online.

3-6€ och jag hade hyrt den via iTunes, det var ju ändå där jag kollade först.

Varför ska man betala när det finns den vanliga iTunes (ej match) ? dvs man betalar för det man köper utan att behöva binda sig. Hoppas den kommer att finnas kvar.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-04 12:09
Ursprungligen av calinou:

Varför ska man betala när det finns den vanliga iTunes (ej match) ? dvs man betalar för det man köper utan att behöva binda sig. Hoppas den kommer att finnas kvar.

Så gör jag, eftersom jag såvis faktiskt betalar mindre.

Men om priset blir rätt, varför inte.

1
Bevaka tråden