Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiva högtalare med digital ingång

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-11 17:11

Hej! Köper antingen en audiopro allroom air one som stereo till hemmet. Eller, så funtar jag på några aktiva högtalare med digital ingång att köra från Apple tv:n. Dessa får gärna vara diskret vita, nästan som in-Wall högtalare.

Nån som har liknande lösning?(den senare) Och har något att rekommendera?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-14 01:48

Aktiva högtalare med digital ingång har jag aldrig sett... men inte letat efter heller

Mina Edifier har digital ingång. Men passar tyvärr inte TS krav om diskreta, vita eller nästan som in-Wall.

@HEK, titta om Edifier har något som passar dig.

Ursprungligen av HEK:

Hej! Köper antingen en audiopro allroom air one som stereo till hemmet. Eller, så funtar jag på några aktiva högtalare med digital ingång att köra från Apple tv:n. Dessa får gärna vara diskret vita, nästan som in-Wall högtalare.

Nån som har liknande lösning?(den senare) Och har något att rekommendera?

Efter mycket googlande på tester, och "test-dueller" och efter provlyssning samt lite övervägande så köpte jag en Bowers & Wilkins A7 på Hi-Fi klubben. Strömmar Spotify (som jag skaffade först nu i helgen), fysiska låtar på iPhone och iPad och webradio från mina iEnheter till B&W A7 via AirPlay. Mycket, mycket bra ljud i A:an. Dock är den inte diskret vit utan svart och borstad aluminium. En snygg sak att se på också.

Den har en optisk digitalingång samt en vanlig analog 3,5 mm-ingång.

Kan det vara något? (Sedan tidigare har jag B&W MM-1 datorhögtalare som låter kanon för att vara datorhögtalare, allra bäst låter dessa om de står placerade i "öronhöjd".)

Den mindre A5 är i stort sett som datorhögtalarna fast med streamingsmöjlighet och identisk design som A7 fast lite mindre.

https://www.hifiklubben.se/streaming/apple-ai...

Ursprungligen av HEK:

Hej! Köper antingen en audiopro allroom air one som stereo till hemmet. Eller, så funtar jag på några aktiva högtalare med digital ingång att köra från Apple tv:n. Dessa får gärna vara diskret vita, nästan som in-Wall högtalare.

Nån som har liknande lösning?(den senare) Och har något att rekommendera?

Köpte precis Audio Pro Addon T12. Kan varmt rekommendera dessa. Spelar väldigt bra och högt, dock saknas lite mellanregister, men vill man åt det så får man gå på de större T20.

Bra pris är det också. Har 3,5mm ingång, optisk och Bluetooth.

1
Bevaka tråden