Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Enklare internetdelning med Instant Hotspot

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med IOS 8 och OS X Yosemite har Apple gjort det ännu enklare att dela internetuppkopplingen från mobilen med sin dator eller surfplatta. 99mac visar hur du kommer igång.

Läs hela artikeln här

Blir galen och frustrerad. Får inte detta att fungera.

Innan fick jag fram min iPhone i listan. Det gick dock inte att ansluta då jag fick meddelanden om att telefonen var för långt ifrån.

Jag kan dock ringa ifrån min Mac med hjälp av iPhonen.

Efter läst runt på Apples forum har jag nollställt nätverk och inställningarna på telefonen. Inloggad på iCloud men nu får jag inte ens upp telefonen bland personliga hotspots....

Nän mer som fått liknande problem eller vet hur man kan lösa detta?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-10-21 20:11

Fungerar inte här heller, inget syns i wifi-listan.

[edit]Vilket beror på att jag har en MBP 2011.

Senast redigerat 2014-10-21 20:46
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-10-21 20:52

Det borde däremot funka med min ipad air? Den hittar inte telefonen heller.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2014-10-21 21:20

Inga av yosemites nyheter funkar för mig. Har meckat i timmar med mbp 13" late 2011 och ipad, ipad mini, iphone 6 och iphone 5s. Handoff vet jag inte funkar på så gammal dator men hotspot, AirDrop , sms och ringa. Besviken

Ursprungligen av Pimmp:

Inga av yosemites nyheter funkar för mig. Har meckat i timmar med mbp 13" late 2011 och ipad, ipad mini, iphone 6 och iphone 5s. Handoff vet jag inte funkar på så gammal dator men hotspot, AirDrop , sms och ringa. Besviken

Din dator stödja nog tyvärr inte, källa: http://support.apple.com/kb/HT6337

Jag som har mid 2012 lyckades faktiskt lösa problemet tillslut efter mycket om och men.

Efter att prövat mycket enligt google som att nollställa nätverk etc så nollställde jag hela telefonen. Detta gjorde dock inte susen. Efter detta gjorde jag en hard reboot genom att hålla ner home button och power button tills den startade om. Efter detta fungerar allt utom SMS. Ska kolla mer på SMS och se om jag får det att fungera med.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2014-10-22 01:20
Ursprungligen av Alexander Ross:

Din dator stödja nog tyvärr inte, källa: http://support.apple.com/kb/HT6337

Jag som har mid 2012 lyckades faktiskt lösa problemet tillslut efter mycket om och men.

Efter att prövat mycket enligt google som att nollställa nätverk etc så nollställde jag hela telefonen. Detta gjorde dock inte susen. Efter detta gjorde jag en hard reboot genom att hålla ner home button och power button tills den startade om. Efter detta fungerar allt utom SMS. Ska kolla mer på SMS och se om jag får det att fungera med.

Där ser man. Lycka till och tack för svaret

Ursprungligen av Alexander Ross:

Din dator stödja nog tyvärr inte, källa: http://support.apple.com/kb/HT6337

Jag som har mid 2012 lyckades faktiskt lösa problemet tillslut efter mycket om och men.

Efter att prövat mycket enligt google som att nollställa nätverk etc så nollställde jag hela telefonen. Detta gjorde dock inte susen. Efter detta gjorde jag en hard reboot genom att hålla ner home button och power button tills den startade om. Efter detta fungerar allt utom SMS. Ska kolla mer på SMS och se om jag får det att fungera med.

Får inte heller upp det och jag har en Late 2013 MBP och iPhone6+.

Men ändå inget jag kommer att utnyttja direkt men man vill ändå att allting skall fungera, ajja.

  • Medlem
  • Frösön och Näs
  • 2014-10-22 08:00

I wifi-listan kommer mobiltelefonen upp, precis som det står i artikeln, men den ligger bland alla andra anslutningar. Har en MBP 15" late 2011 och den har hittills fungerat utmärkt på alla sätt med handoff och hotspot, trots att det påstås inte fungera. Kanske beror det på att den är customized?
Enligt specifikationerna för handoff och hotspot så krävs bluetooth 4,0 någonting mer, vilket inte inte ska finnas i min dator, men det stämmer inte, har bluetooth 4,0 på maskinen. Fler som har det så?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2014-10-22 10:35

Så här ser det ut för mig. Smidigt!
(Mid-2013 macbook air, 10.10 och 8.1 iphone 6)

Efter flera omgångar av att göra hard reboots, slå på och av message forwarding har jag äntligen kunnat få SMS och Samtal att fungera. Men nu fungerar inte längre Instant HotSpot!?!?!

Öppnar jag mailappen på telefonen får jag en indikator om den i min dock på datorn. Så 3 av 4 features fungerar. Hur ska en normal användare lösa detta? Hoppas dom släpper en patch till iOS och OS X snart som får detta att fungera problemfritt. Känns jättebuggigt just nu. Jag kan ju inte lita på att dessa features fungerar över huvud taget.

Funkar inte här heller

Ursprungligen av Redaktionen:

Med IOS 8 och OS X Yosemite har Apple gjort det ännu enklare att dela internetuppkopplingen från mobilen med sin dator eller surfplatta. 99mac visar hur du kommer igång.

Läs hela artikeln här

Har en MBP Retina och en iPhone 5s
Handoff och ringa via datorn fungerar men inte hotspot.
Gjort allt men utan resultat.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2014-10-23 10:01

Funkar inte för mig heller - varken personal hotspot eller handoff. Kör iPhone 6 Plus på en Mac Pro (Late 2013) vilket borde fungera utan problem. Man får hoppas att Apple släpper en bugfix till Yosemite och iOS 8.1 a.s.a.p. då det var de funktioner jag såg mest fram emot.

Undrar om inte Apple snart ska stryka slogan "It Just Works!"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-23 10:19

Allting fungerar som det ska göra för mig förutom Handoff mellan i-enheter och MBP men det är inte så konstigt eftersom den är för gammal.
Instant Hotspot fungerar bra mellan iPhone och iPad sen iOS 8.1

Ursprungligen av Redaktionen:

Med IOS 8 och OS X Yosemite har Apple gjort det ännu enklare att dela internetuppkopplingen från mobilen med sin dator eller surfplatta. 99mac visar hur du kommer igång.

Läs hela artikeln här

Detta får att fundera på nästa ipad. Det blir nog en wifi-only...

1
Bevaka tråden