Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny användare till Iphone4s ger sämre nätverksprestanda (WIFI)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min far bytte upp sig till en Iphone 5 från en Iphone4s och därmed gick den gamla 4S till mamma.

Det som har hänt efter bytet är att nätverksprestandan (WIFI) är mycket sämre än när min far hade samma telefon i samma nätverksmiljö. Det enda som skiljer är att vi har bytt SIM-kort och användare i mjukvaran.

Jag har prövat att nollställa nätverksinställning och när inte det fungerade även en totalåterställning. Har även bytt nätverksrouter för att se om det kan hjälpa. Felet med att de tappar nätverket finns dock fortfarande kvar. Jag förstår inte vad som kan ha hänt med en telefon nätverk som fungerade bra med en användare och sedan knappt alls när man bytt? Den kopplar upp sig till routern om man är nära den men tappar snabbt och prestandan är obefintlig. För övrigt fungerar den som väntat. Mobilt nätverk fungerar utmärkt. Alla andra iOS enheter kopplar upp sig utan problem till nätverket.

Någon som har någon idé?

Har ni återställt den och ställt in den som ny enhet så tror jag inte det är mycket kvar att göra förutom service.

Det kan även vara så att IP-adresserna tar slut, dock så borde andra få problem när hon har access, som jag förstod dig, så var inte fallet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har ni återställt den och ställt in den som ny enhet så tror jag inte det är mycket kvar att göra förutom service.

Det kan även vara så att IP-adresserna tar slut, dock så borde andra få problem när hon har access, som jag förstod dig, så var inte fallet.

Nej jag misstänker väl att något har gått sönder när pappa bytte SIM kort (låter dock osannolikt). Det är den enda gången som det gjorts någon fysisk åverkan (vad jag vet skall tilläggas). Får se om de tycker det är värt att lämna in den på service. Tack för funderingarna.

Ursprungligen av Taccarino:

Nej jag misstänker väl att något har gått sönder när pappa bytte SIM kort (låter dock osannolikt). Det är den enda gången som det gjorts någon fysisk åverkan (vad jag vet skall tilläggas). Får se om de tycker det är värt att lämna in den på service. Tack för funderingarna.

Det har dok inget med ditt/erat wifi att göra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-11-03 10:37

Blev den uppdaterad till iOS8 samtidigt?

Både min 5S och ipad air har varit lite skakiga via wifi sen 8'an kom, även efter 8.1.

1
Bevaka tråden