Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här listas erbjudanden under Black Friday

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den stora shoppingdagen Black Friday är här, och massor av kampanjer, reor och erbjudanden finns. En forumtråd på Sweclockers listar butikerna som deltar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 12:08

Blev det ingen Black Friday på Apple Store i år?

Ursprungligen av lensv:

Blev det ingen Black Friday på Apple Store i år?

De verkar gå "all in" för Världs-Aids-dagen istället. Känns rätt

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 12:26
Ursprungligen av Mymac4ever:

De verkar gå "all in" för Världs-Aids-dagen istället. Känns rätt

Jo, jag såg det. Trodde dock att det skulle innebära ett presentkort i App Store (eller vart det nu var) med en avsatt del till välgörenhet…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-28 12:27
Ursprungligen av lensv:

Blev det ingen Black Friday på Apple Store i år?

Elgiganten har 1000 kr rabatt på många mac-modeller. Enligt ett DR stod det "på alla mac" men MacMini verkar exkluderad.

Ursprungligen av lensv:

Jo, jag såg det. Trodde dock att det skulle innebära ett presentkort i App Store (eller vart det nu var) med en avsatt del till välgörenhet…

Har inte kollat på det än men enligt ett mail jag fick från Apple så har de en hel sektion av appar vars inkomster går direkt till "Red". Bland annat en specialversion av Rayman

Ser ut såhär när jag öppnar AppStore på min iPad:

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 13:23

Någon som har koll på vad som gäller i Apple Store (verkar att man helt har skippat fredagserbjudandet där)?

Någon som hittat något på MAS?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 14:31

Köpte den senaste MBPr 8GB 256GB FÖR 11995:- på Elgiganten ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-28 15:25

iphone hade ju gärna fått vara lite billig någonstans

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-28 15:36

Electroworld har lagt upp iphone 6 64gb som saknades innan.
De har 10% på hela sortimentet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 15:45

Hmm… På amerikanska Apple Store verka man få ett presentkort på utvalda produkter (t.ex. $50 för en iPhone), men inte på den svenska motsvarigheten. Är vi diskriminerade här i Sverige?

Ursprungligen av lensv:

Hmm… På amerikanska Apple Store verka man få ett presentkort på utvalda produkter (t.ex. $50 för en iPhone), men inte på den svenska motsvarigheten. Är vi diskriminerade här i Sverige?

Har vi alltid varit

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 15:47
Ursprungligen av lensv:

Hmm… På amerikanska Apple Store verka man få ett presentkort på utvalda produkter (t.ex. $50 för en iPhone), men inte på den svenska motsvarigheten. Är vi diskriminerade här i Sverige?

Kan bero på att vi har en annan affärsmodell här i Sverige när det gäller mobiltelefoner

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 15:56
Ursprungligen av lappen71:

Kan bero på att vi har en annan affärsmodell här i Sverige när det gäller mobiltelefoner

Jo, men tidigare år har vi konsumenter iaf. fått någon form av rabatt dessa fredagar.

*Edit: Det är inte bara telefoner som saknar rabatt. Alla produkter gör det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 17:04
Ursprungligen av lensv:

Jo, men tidigare år har vi konsumenter iaf. fått någon form av rabatt dessa fredagar.

*Edit: Det är inte bara telefoner som saknar rabatt. Alla produkter gör det.

Nej inte om du köper av någon annan handlare och som dessutom, ger bättre rabatt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 17:31
Ursprungligen av lappen71:

Nej inte om du köper av någon annan handlare och som dessutom, ger bättre rabatt.

Frågan har hela tiden handlat om Apple Store och där är vi tydligen fuckade!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 17:42
Ursprungligen av lensv:

Frågan har hela tiden handlat om Apple Store och där är vi tydligen fuckade!

Nej det har den inte utan läs trådens rubrik ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 17:50
Ursprungligen av lappen71:

Nej det har den inte utan läs trådens rubrik ?

Japp! Det är rubriken på artikeln, men där ställdes aldrig någon fråga. Den kom som en kommentar...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 17:54
Ursprungligen av lensv:

Japp! Det är rubriken på artikeln, men där ställdes aldrig någon fråga. Den kom som en kommentar...

Spelar det någon roll vem det är som ger rabatten?
Apple kommer aldrig kunna ge sådan rabatt som andra handlare kan göra så jag förstår inte klagosången.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 18:04
Ursprungligen av lappen71:

Spelar det någon roll vem det är som ger rabatten?
Apple kommer aldrig kunna ge sådan rabatt som andra handlare kan göra så jag förstår inte klagosången.

OK, jag tyckte att det var en enkel fråga (som för en normal människa borde vara lätt att förstå). Jag förtydligar... Varför erbjuder inte svenska Apple Store Black Friday-rabatter liksom tidigare år, när den amerikanska motsvarigheten fortfarande gör det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 18:11
Ursprungligen av lensv:

OK, jag tyckte att det var en enkel fråga (som för en normal människa borde vara lätt att förstå). Jag förtydligar... Varför erbjuder inte svenska Apple Store Black Friday-rabatter liksom tidigare år, när den amerikanska motsvarigheten fortfarande gör det?

Fråga Apple

Ursprungligen av lensv:

OK, jag tyckte att det var en enkel fråga (som för en normal människa borde vara lätt att förstå). Jag förtydligar... Varför erbjuder inte svenska Apple Store Black Friday-rabatter liksom tidigare år, när den amerikanska motsvarigheten fortfarande gör det?

Det är det nog ingen här som kan svara på. Det är ju som bekant en amerikansk företeelse som handlare numera gärna lånar hit. Kanske tycker Apple att de sålt för lite här tidigare år, kanske vill de hellre satsa pengarna på kampen mot aids.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 18:24
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det är det nog ingen här som kan svara på. Det är ju som bekant en amerikansk företeelse som handlare numera gärna lånar hit. Kanske tycker Apple att de sålt för lite här tidigare år, kanske vill de hellre satsa pengarna på kampen mot aids.

Så, varför får vi inte samma möjligheter att bidra till aidsforskningen här i Sverige? Ni har helt rätt i att frågan bör ställas till Apple, men hur bär man sig åt för att få kontakt med någon ansvarig?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 18:33
Ursprungligen av lensv:

Så, varför får vi inte samma möjligheter att bidra till aidsforskningen här i Sverige? Ni har helt rätt i att frågan bör ställas till Apple, men hur bär man sig åt för att få kontakt med någon ansvarig?

Det gör du genom att köpa appar eller att skänka pengar direkt till aidsforskningen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-28 18:52

Fick bli en iPhone 6 64gb för mig, 10% gör ändå en hel del på Apple-produkter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 19:05
Ursprungligen av lappen71:

Det gör du genom att köpa appar eller att skänka pengar direkt till aidsforskningen.

Jag skrev samma möjligheter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-28 19:06
Ursprungligen av dhanjel:

Fick bli en iPhone 6 64gb för mig, 10% gör ändå en hel del på Apple-produkter.

Cool... Vart gjorde du ditt inköp?

Prisjakt samlar snällt några erbjudanden så att man kan jämföra utan att behöva hoppa som en koffeinstinn hare mellan olika återförsäljare

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-28 19:46
Ursprungligen av lensv:

Jag skrev samma möjligheter.

Ett jävla gnäll. Ta dig en öl och slappna av.

Bevaka tråden