Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej radera gamla lösenord i Safari.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Degeberga
  • 2014-12-16 13:03

Har en MacBook Pro som är några år med Yosemite 10.10.1. Sedan jag uppgraderade till Yosemite kan jag inte ta bort gamla lösenord i Safaris inställningar, provade även att radera alla men det händer ingenting! Har följt vad hjälpsidorna säger och gjort som tidigare då det fungerade men nu händer ingenting, det dyker upp en frågeruta som säger; Vill du radera alla lösenord ?, trycker då på radera utan resultat! Någon som vet vad som kan vara problemet?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-16 13:06

Det räcker med att jag markerar ett lösenord och sen trycker på "backspace" så tas det bort.
Blir det inte så för dig?

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2014-12-16 13:10
Ursprungligen av lappen71:

Det räcker med att jag markerar ett lösenord och sen trycker på "backspace" så tas det bort.
Blir det inte så för dig?

Nej det händer ingenting , tyvärr, har testat det jag kommit på o läst på hjälpsidorna!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-12-16 17:49

Testa med att reparera Skivbehörigheter i Skivverktyg.

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2014-12-16 18:20
Ursprungligen av kenjon:

Testa med att reparera Skivbehörigheter i Skivverktyg.

Nu har jag testat o reparera Skivverktyg, men har fortfarande samma problem! Det är ju inte hela världen men det retar mig att jag inte kommer åt det o sedan ligger det en massa gamla lösenord som är inaktiva. Har tidigare kunnat radera men i och med nya Yosemite så funkar det inte

Om du provar att radera dem i nyckelhanteraren istället?

Kontrollera även att Nyckelhanteraren är korrekt genom "First Aid" i menyerna.

  • Medlem
  • Degeberga
  • 2014-12-17 13:35
Ursprungligen av Borttaget:

Om du provar att radera dem i nyckelhanteraren istället?

Kontrollera även att Nyckelhanteraren är korrekt genom "First Aid" i menyerna.

Tack för det förslaget! Nu har jag testat det och kunde radera några, dock var de kvar i Safaris nyckelring när jag kollade. Reparerade nyckelringen men problemet kvarstår. Nu har det dessutom börjat dyka upp olika rutor,när jag startar upp datorn, med krav på lösenord, tex;accontsd. cloudd. Calender Agent, com.apple.iCloudHelper.xpc. Mess Agent, AdressBook SourceSynk, alla med begäran att använda nyckelringen och att jag ska skriva in lösenord! Startat om datorn tills Safaris ruta (som alltid tidigare) kom upp o skrev in lösenord. Har jag fått något i datorn som inte ska vara där? Använder Bitdefend och den säger att datorn är ok!

Senast redigerat 2018-07-23 12:52
1
Bevaka tråden