Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart kamerabild från låsskärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 5s med Ios 8.1.2.
Noterar att efter att jag har ringt upp någon i adressboken via röststyrningen så fungerar det inte att använda kameran från låsskärmen längre. Jag får bara en svart skärm. Kamera-appen fungerar normalt när telefonen är upplåst.
Efter en omstart av telefonen så fungerar det som det ska igen, tills första kontakten rings upp via röststyrningen. Då havererar det igen.

Något som fler har råkat ut för?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-01-12 16:12

Återställ utan att lägga in säkerhetskopian och synka in dina grejor igen.

Kika här för tips att felsöka och få ordning på mjukvaruproblem; http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip... (om det nu inte är en bugg, då måste Apple lösa det med en iOS-uppdatering).

Ska testa. Är tydligen inte ensam om problemet.
https://discussions.apple.com/thread/6560125?...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-12 16:50
Ursprungligen av Jonas Lundin:

Jag har en iPhone 5s med Ios 8.1.2.
Noterar att efter att jag har ringt upp någon i adressboken via röststyrningen så fungerar det inte att använda kameran från låsskärmen längre. Jag får bara en svart skärm. Kamera-appen fungerar normalt när telefonen är upplåst.
Efter en omstart av telefonen så fungerar det som det ska igen, tills första kontakten rings upp via röststyrningen. Då havererar det igen.

Något som fler har råkat ut för?

Japp, jag kan återskapa den buggen, också på en 5s och 8.1.2. För mig syns live kamerabild en bråkdels sekund, sedan övergår skärmen att visa min hemskärms bakgrundsbild utan något annat synligt. (En av Apples standard dynamiska. Jag har en egen bild som låsskärm). I övrigt fungerar kameran som vanligt, men den kan inte aktiveras från låsskärmen förrän efter en omstart.

Buggen uppstår inte om man startar ett samtal från låst skärm via Siri. Men den triggas av ett samtal via röststyrd uppringning när Siri är avstängt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-12 18:25

Samma här, iPhone 6 med 8.1.1. Trodde det berodde på nåt av mina jailbreak-tweaks men då kan vi inte skylla på det den här gången.

Har exakt samma problem (nämnde det i annan tråd), brukar använda uppringning via röststyrning rätt ofta också. Hrmfghh.

1
Bevaka tråden