Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6, filmat i "fel" hastighet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-01-22 11:24

Hej!

Ber om ursäkt om jag missat en tråd på detta temat. Jag spelade in em kort film igår på en konsert, och efter några sekunder har jag tydligen av misstag gått från "vanlig" video till långsam. Är det någon som vet hur jag kan återställa hastigheten så att hela filmklippet går i "vanlig" hastighet, dvs inte långsam?

Bästa hälsningar, Anders

Ursprungligen av AWB46:

Hej!

Ber om ursäkt om jag missat en tråd på detta temat. Jag spelade in em kort film igår på en konsert, och efter några sekunder har jag tydligen av misstag gått från "vanlig" video till långsam. Är det någon som vet hur jag kan återställa hastigheten så att hela filmklippet går i "vanlig" hastighet, dvs inte långsam?

Bästa hälsningar, Anders

Om du tittar på videoklippet i appen Bilder så syns det en streckad linje under tidslinjen som du kan dra i för att flytta vart det är långsamt. Får leta upp en skärmdump om du inte hänger med. Jag kunde precis dra bort allt det långsamma helt ur videon. Verkar dock inte kunna få tillbaka det igen om man nu skulle vilja det.

Tillägg: Nähä, det verkar inte gå att spara. Sorry, mitt tips funkar nog inte.

Det går att ta bort effekten med hjälp av Imovie för Iphone. Skapa ett projekt, lägg till din film. När klippet är markerat syns en liten hastighetssymbol under. Klicka på den och återställ och spara sedan din film.

  • Medlem
  • 2015-01-22 20:27

Tack!

Löste det iMovie i iPhonen precis som du sa Ida, tack!

Ursprungligen av Ida Blix:

Det går att ta bort effekten med hjälp av Imovie för Iphone. Skapa ett projekt, lägg till din film. När klippet är markerat syns en liten hastighetssymbol under. Klicka på den och återställ och spara sedan din film.

Hej!
Jag får ingen hastighetssymbol som visas, har du möjlighet att skicka bild på något sätt hur det ska se ut?

Ursprungligen av denielle:

Hej!
Jag får ingen hastighetssymbol som visas, har du möjlighet att skicka bild på något sätt hur det ska se ut?

Du måste markera klippet så det blir en gul ram runt. Då borde du ha den här raden med symboler under.

Ursprungligen av Ida Blix:

Du måste markera klippet så det blir en gul ram runt. Då borde du ha den här raden med symboler under.

Tusen tack! Jag löste det

1
Bevaka tråden