Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stör ej aktiveras av sig självt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-02-24 08:33

Hejsan.
Har ett litet problem som jag hoppas kan få sin lösning här. Har nyss börjat använda "Stör ej" funktionen på min iPhone. Mycket praktiskt då jag använder min telefon både privat och i jobb. Problemet är att den aktiverar funktionen "Manuellt" av sig själv. Jag vill bara att "schemalagd" ska vara aktiverat. Begriper inte varför den envisas att aktivera den av sig själv. Naturligtvis uppträder detta problem på mina iPads också. All hjälp mottages tacksamt.

//The Cat

Senast redigerat 2015-02-24 09:46

Menar du att den spontant slår på "stör ej" på tider som du inte har schemalagt?

Jag har adlrig hört talas om detta.

Eller menar du att "manuellt" blir aktiverat på schemalagda tider? För så fungerar det hela

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-02-24 08:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Menar du att den spontant slår på "stör ej" på tider som du inte har schemalagt?

Jag har adlrig hört talas om detta.

Eller menar du att "manuellt" blir aktiverat på schemalagda tider?

Precis som du beskriver slår den på funktionen utanför mitt schema.

Ursprungligen av The Cat:

Precis som du beskriver slår den på funktionen utanför mitt schema.

Konstigt, jag har aldrig hört talas eller råkat ut för det.

Däremot så slår telefonen om den manuella switchen automatiskt när den schemalagda tiden startar (respektive slutar). Det kontrollerade jag nyss genomm att ändra min automatinställning.

Standardsvaren är nog att först prova med en omstart av telefonen och sedan med en återställning (först utan att ladda ner backupen och sedan med att ladda upp backupen om det fungerar som det ska)

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-02-24 09:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Konstigt, jag har aldrig hört talas eller råkat ut för det.

Däremot så slår telefonen om den manuella switchen automatiskt när den schemalagda tiden startar (respektive slutar). Det kontrollerade jag nyss genomm att ändra min automatinställning.

Standardsvaren är nog att först prova med en omstart av telefonen och sedan med en återställning (först utan att ladda ner backupen och sedan med att ladda upp backupen om det fungerar som det ska)

Antar att det är den enda lösningen. Tack för din hjälp.

1
Bevaka tråden