Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommunikation lokalt mellan iOS-enheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänk om man kunde koppla upp sig i ett lokalt Telemöte med iOS- enheter.
Då skulle man bättre kunna prata med varandra i en bil, även med baksätespassagerarna.
En lärare skulle kunna lämna klassrummet och vandra runt med alla elever i stadsträdgården på samma sätt som Sokrates vandrade runt i Akademia utanför Athens murar.
Bästa Apple, visst vore det fantastiskt!

Ursprungligen av Fransch:

Tänk om man kunde koppla upp sig i ett lokalt Telemöte med iOS- enheter.
Då skulle man bättre kunna prata med varandra i en bil, även med baksätespassagerarna.
En lärare skulle kunna lämna klassrummet och vandra runt med alla elever i stadsträdgården på samma sätt som Sokrates vandrade runt i Akademia utanför Athens murar.
Bästa Apple, visst vore det fantastiskt!

Apples Multipeer Connectivity Framework gör att man bygga appar som kommunicerar direkt mellan iOS enheter via WiFi och Bluetooth (inga externa nätverk krävs) man dela text, bilder, ljud och streama video. Det har funnit sedan iOS 7 och användas av ganska många appar. Jag använder det för en viktig funktion i en av mina appar och det fungera riktigt smidigt.

FaceTime över wifi?

Ursprungligen av stoneage:

Apples Multipeer Connectivity Framework gör att man bygga appar som kommunicerar direkt mellan iOS enheter via WiFi och Bluetooth (inga externa nätverk krävs) man dela text, bilder, ljud och streama video. Det har funnit sedan iOS 7 och användas av ganska många appar. Jag använder det för en viktig funktion i en av mina appar och det fungera riktigt smidigt.

Låter hoppfullt! Tack för det!
Kan du ge ett tips på en app jag skulle kunna använda?

Som jag var inne på så är detta ganska grundläggande funktionalitet som finns i många appar. Jag skulle titta på gruppsamtal via FaceTime, konferensmöten via Google Hangouts eller Lync med flera. Det finns hur många som helst som erbjuder denna typ av funktionalitet.

Problemet är väl mest att ordna ett lokalt nätverk och då är nog wifi som gäller.

1
Bevaka tråden