Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-19 22:12

Jag lyckas fasen inte lösa problemet med WiFi-kopplingen, gah vad det retar mig!

Jag stänger av Bluetooth och strax därefter tappar klockan kontakten med telefonen. Jag har testat att ansluta telefonen till 2,4GHz-nätet, istället för mitt 5 GHz-nät, men ingen skillnad. Det retar mig till max att jag inte lyckas lösa det!

Någon som har lite tips eller som kan tänka sig att försöka hjälpa mig med att söka rätt på en lösning?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-19 22:22

Denna tråden hos Reddit kanske kan hjälpa dig @zinned.

https://www.reddit.com/r/AppleWatch/comments/...

Ytterligare information

http://www.iphonehacks.com/2015/05/how-to-ens...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-19 22:55

Tackar @Rixt, nu verkar det fungera.

Det märkliga är att jag har gjort det som beskrevs i dina länkar tidigare, möjligtvis i en annan ordning men ändå. Strunt samma, det verkar funka nu och vi håller tummarna för att det fortsätter så.

Stort tack för assistansen

Är det ngn annan som upplevt att pulsmätningen har gått från mätningar var 10:e minut till max en till två gånger i timmen sen uppdateringen?

Första hela dagen med klockan så sitter jag i ett plan på väg till Stockholm för en dagstripp. Gick all-in och lämnade laddsladden hemma. Det blir intressant att se hur det går:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-20 06:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Första hela dagen med klockan så sitter jag i ett plan på väg till Stockholm för en dagstripp. Gick all-in och lämnade laddsladden hemma. Det blir intressant att se hur det går:)

Stort. Hoppas batteriet hållet för alla demos du kommer får göra av klockan. Intresset brukar vara stort.

Ursprungligen av CekariYH:

Testade appen Bring! som inköpslista men tyvärr blir inte ordningen någe bra i telefon då man inte kan bestämma ordningen i mobilen så det blir antingen ett jäkla rännande runt i affären eller flipperspel på klockan, hoppas min favoritapp kommer så småning om, nämligen shopshop som jag haft sedan min första iPhone.

Jag har testat Buy me a pie! Funkar skitbra med andra enheter också, synkmässigt.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har testat Buy me a pie! Funkar skitbra med andra enheter också, synkmässigt.

Ok, får du en bra lista på Watch och kan du sortera listan lätt i iPhone/Dator?

Ursprungligen av CekariYH:

Ok, får du en bra lista på Watch och kan du sortera listan lätt i iPhone/Dator?

Absolut! Testa, den finns en gratisversion.
Buy Me a Pie! - Inköpslista Fri av Skript, LLC
https://appsto.re/se/4PjsD.i

Ursprungligen av westerlu77:

Absolut! Testa, den finns en gratisversion.
Buy Me a Pie! - Inköpslista Fri av Skript, LLC
https://appsto.re/se/4PjsD.i

Ganska bra, men gillar inte upplägget med prenumeration, borde vara en köpversion med synkning via iCloud/DropBox i stället.

Ursprungligen av CekariYH:

Ganska bra, men gillar inte upplägget med prenumeration, borde vara en köpversion med synkning via iCloud/DropBox i stället.

Prenumeration? Du skapar ett konto, that's it!

Ursprungligen av westerlu77:

Prenumeration? Du skapar ett konto, that's it!

Så, vad är prenumerationen till för då? eller mera vad får man utan pren. hur många listor, dela etc?

Ursprungligen av BlackSmp:

Första hela dagen med klockan så sitter jag i ett plan på väg till Stockholm för en dagstripp. Gick all-in och lämnade laddsladden hemma. Det blir intressant att se hur det går:)

Var glad att det inte är en peacemaker....?

Nu har jag haft min Watch i 6 dagar och till min förvåning gillar jag denna ”onödiga” gadget mer och mer. Känner mig nästan naken om klockan inte sitter där på armen.

Positivt :
Mycket info/påminnelser utan att behöva hala fram iPhonen för att se vad som är på gång.
Styra iTunes (mobil eller dator) och TV.
Siri på svenska.
Funkar ypperligt tillsammans med mina BT-hörlurar som fortfarande bara är parade med iPhonen, dvs inga övertagande eller annat strunt.

Negativt:
Batteritiden även om den räcker under en hel dag.
Lite långsam ibland med att hämta data från andra appar på iPhonen.

Saknar:
Styrning av ”AirPlay”-mottagare, dvs vilken enhet som ska användas, tex BT-hörlurarna eller bilens BT då man av misstag tagit över till BT-hörlurarna under körning, eller under telefonsamtal etc. (den där lilla rektangeln med en liten trekant som pekar uppåt genom den undre linjen)

Edit:

Positiva:
Ihop med MacId appen är det en fröjd att logga in på Macen.

Senast redigerat 2015-05-20 13:05

Någon som duschat med sin Watch än. Har fegat ur hittills

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har testat Buy me a pie! Funkar skitbra med andra enheter också, synkmässigt.

Har testat den nu, inte alls tokig med en bra lista på Watch, testar lite mer med sorteringar och färg-grupper för att fatta hur den gör

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-05-20 18:55
Ursprungligen av adress@mac:

Var glad att det inte är en peacemaker....?

Peacemaker:
http://www.colt.com/Catalog/Revolvers/SingleA...

Pacemaker:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pacemaker

Ursprungligen av CekariYH:

Någon som duschat med sin Watch än. Har fegat ur hittills

Varför skall du göra det ? Brukar du duscha med andra klockor på. Jag skulle inte chansa - dessutom vill man ju bli ren om armarna också....?⌚️

Sorry - stavar som Löfven regerar.....?

Ursprungligen av adress@mac:

Varför skall du göra det ? Brukar du duscha med andra klockor på. Jag skulle inte chansa - dessutom vill man ju bli ren om armarna också....?⌚️

Japp, det brukar jag för då blir både klockan och speciellt metall-armbanden rena och luktfria, och även armen då klockan faktiskt går att skjuta lite fram och tillbaka på armen, spec. lätt med lite tvål på. De med läderarmband tar jag förstås av innan.

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, det brukar jag för då blir både klockan och speciellt metall-armbanden rena och luktfria, och även armen då klockan faktiskt går att skjuta lite fram och tillbaka på armen, spec. lätt med lite tvål på. De med läderarmband tar jag förstås av innan.

Min som kommer i morgon ( hoppas) är med läder - så jag behöver inte ha ngn beslutsångest.
In i duschen nu - och meddela resultatet sedan. ☔️

Ursprungligen av adress@mac:

Min som kommer i morgon ( hoppas) är med läder - så jag behöver inte ha ngn beslutsångest.
In i duschen nu - och meddela resultatet sedan. ☔️

Du kan ju ta av armbandet (lätt som en plätt) och leka hal tvål med din ju om den kommer imorgon

Haha, har redan duschat idag så vi får väl se om jag är modigare imorgon ?

Åter till ordningen:
Är lite lack på alla påminnelser om att ställa mig upp och röra på mig lite som ibland kommer 5 minuter efter jag satt mig vare sig det är 30 minuter eller 5 minuter som jag rört på mig innan jag satt mig ?

Va sjutton, höll jag på och dog heller?

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, det brukar jag för då blir både klockan och speciellt metall-armbanden rena och luktfria, och även armen då klockan faktiskt går att skjuta lite fram och tillbaka på armen, spec. lätt med lite tvål på. De med läderarmband tar jag förstås av innan.

Vet du om bygeln som läderarmbandet är fäst i - är den man tar ut åt sidan för att ev byta till gummi eller metallarmband ? På bild ser det ut som man drar ut allt.

Ursprungligen av adress@mac:

Vet du om bygeln som läderarmbandet är fäst i - är den man tar ut åt sidan för att ev byta till gummi eller metallarmband ? På bild ser det ut som man drar ut allt.

Ja bygeln är tvådelad och sitter skruvad med två pentalobe #0-skruvar om jag inte minns fel. Glöm inte Loctite påskruvarna annars riskerar dem att falla av.

Ursprungligen av grenhall:

Ja bygeln är tvådelad och sitter skruvad med två pentalobe #0-skruvar om jag inte minns fel. Glöm inte Loctite påskruvarna annars riskerar dem att falla av.

Får väl köra med läderarmbandet ett tag tills det finns utbud av armband i Sverige. Är det samma/likadan skruv jag har i min iPhone. Lite av Apple specialare. I så fall har jag i alla fall mejseln. Tack för svaret.

Ursprungligen av grenhall:

Ja bygeln är tvådelad och sitter skruvad med två pentalobe #0-skruvar om jag inte minns fel. Glöm inte Loctite påskruvarna annars riskerar dem att falla av.

På iPhone är det väl Pentabol 0,8. Är dom ännu mindre på  Watch - är det kört för min del. Trodde inte det fanns mindre - eller var man kan få tag på den.

Ursprungligen av adress@mac:

Får väl köra med läderarmbandet ett tag tills det finns utbud av armband i Sverige. Är det samma/likadan skruv jag har i min iPhone. Lite av Apple specialare. I så fall har jag i alla fall mejseln. Tack för svaret.

Ursprungligen av adress@mac:

På iPhone är det väl Pentabol 0,8. Är dom ännu mindre på  Watch - är det kört för min del. Trodde inte det fanns mindre - eller var man kan få tag på den.

Det är samma som jag förstått det. Men som sagt glöm inte Loctite. Det är extremt viktigt annars lossnar skruvarna och då riskerar du att tappa klockan istället.

Proof of concept:)

Jag insåg snabbt (en natt) att det behövs ett ställ för att det ska vara smidigt att ladda klockan varje natt. Det finns billiga ställ att köpa från amazon.co.uk et al men under dagens tjänsteresa så slog det mig - går det inte att bygga ett rudimentärt ställ i Lego?

När jag kom hem kl 23 (batterinivå 31% efter att varit igång sedan kl 4:45) så gjorde jag ett "Proof of concept" som fungerar rätt bra. Det ska visserligen snyggas till men det fixar jag i eftermiddag efter jobbet ?.

Bevaka tråden