Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar nya musiktjänsten Apple Music

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Megolon:

Nej jag lägger inte så mycket vikt i dom med tanke på att dina argument för hur dåligt AM är stämmer inte.
Den lista du räknade upp är det bara en sak som AM inte kan göra och det är ett sådant liten obetydlig att det är inget skäl att gå tillbaka till Spotify för.

Nu är det inte så att AM pushas ut till någon automatiskt utan man måste öppna musikspelaren själv.
Använder man sedan tidigt Spotify eller annan streamingtjänst såsom Tidal,Rdio har användare troligtvis gömt undan Musik-appen i en mapp. Så då är det lätt att AM går användare förbi och enda kontakten dom har med den är genom reklam eller att någon talar om för dom att det finns.

När man uppdaterade fick man tydligt reda på att AM fanns och om det stämmer så har många testat men ändå valt att inte fortsätta. Det säger ändå något.

Min lista stämmer inte.

Ge mig gärna konkret på hur och vart jag hittar detsamma i AM.

Ursprungligen av draags:

När man uppdaterade fick man tydligt reda på att AM fanns och om det stämmer så har många testat men ändå valt att inte fortsätta. Det säger ändå något.

Min lista stämmer inte.

Ge mig gärna konkret på hur och vart jag hittar detsamma i AM.

Nej AM öppnas inte automatiskt bara för att man uppdaterar till den version av IOS som stöder AM.
Har nyss uppdaterat ett antal telefoner så jag vet precis förfarandet.

Dela listor= Man trycker på symbolen som är en fyrkant med en pil på.
Enkelt köra offline= Överallt i gränssnittet finns det en symbol med tre prickar,trycker man på den får man valet att köra offline.
Spellistor som är genererade av människor eller datorer finns både under "För dig" eller under "Nytt"
Styra datorn gör jag med remote.

Håller med

Citat:

What the hell, internet? Apple Music, for all its growing pains and glitches, is a fantastic music streaming service.
It’s free unlimited music now, cheaper unlimited music later, and Apple Music is undoubtedly going to get better, especially if you’re already tied into Apple’s ecosystem.

http://www.cultofmac.com/385695/why-leave-app...

Ursprungligen av Megolon:

Nej AM öppnas inte automatiskt bara för att man uppdaterar till den version av IOS som stöder AM.
Har nyss uppdaterat ett antal telefoner så jag vet precis förfarandet.

Dela listor= Man trycker på symbolen som är en fyrkant med en pil på.
Enkelt köra offline= Överallt i gränssnittet finns det en symbol med tre prickar,trycker man på den får man valet att köra offline.
Spellistor som är genererade av människor eller datorer finns både under "För dig" eller under "Nytt"
Styra datorn gör jag med remote.

Nej AM öppnas inte automatiskt men man får tydlig information om att det existerar när man installerar uppdateringen.

Dela listor mellan användare i AM kan jag inte se som ett smidigt sätt.

Att idag påstå att AM hanterar offline läget på ett tillfredställande och enkelt sätt, kanske är att ta i överkant.

Att enkelt se vad andra användare lyssnar på. Prenumerera på spellistor.

Det finns ett åtal saker som jag gärna hade velat se i AM.

Jag kan tycka att AM i iOS funkar hyfsat. Men iTunes. Gisses.

Jag säger bara gör om gör rätt.

Jag kör gärna AM men jag kör det inte bara för att det råkar vara Apple. Och jag tycker det inte är bra nog idag. Jag hoppas däremot på att det blir bättre. För som sagt. Jag vill använda AM

Ursprungligen av draags:

Nej AM öppnas inte automatiskt men man får tydlig information om att det existerar när man installerar uppdateringen.

Nej det kommer ingen

Dela listor mellan användare i AM kan jag inte se som ett smidigt sätt.

Att idag påstå att AM hanterar offline läget på ett tillfredställande och enkelt sätt, kanske är att ta i överkant.

Att enkelt se vad andra användare lyssnar på. Prenumerera på spellistor.

Det finns ett åtal saker som jag gärna hade velat se i AM.

Jag kan tycka att AM i iOS funkar hyfsat. Men iTunes. Gisses.

Jag säger bara gör om gör rätt.

Jag kör gärna AM men jag kör det inte bara för att det råkar vara Apple. Och jag tycker det inte är bra nog idag. Jag hoppas däremot på att det blir bättre. För som sagt. Jag vill använda AM

Haha förfarandet att dela spellistor är lika på AM och Spotify.
Det är så marginella skillnader mellan AM och Spotify så för en förstagångs användare spelar det ingen roll vilken man väljer.

Ursprungligen av Megolon:

Haha förfarandet att dela spellistor är lika på AM och Spotify.
Det är så marginella skillnader mellan AM och Spotify så för en förstagångs användare spelar det ingen roll vilken man väljer.

Du kan i Spotify dela spellistor direkt i programmet utan att behöva gå genom mail, sms etc. För min del ser jag det som något som går ett steg längre än i AM.

Att man dessutom kan hitta spellistor genererade av användare i Spotify ser jag också som ett plus. Dessutom kan du se dina vänners publika spellistor.

Några funktioner jag saknar i AM.

Jag hoppas och tror visserligen att detta kommer att komma till AM.

Ursprungligen av draags:

Du kan i Spotify dela spellistor direkt i programmet utan att behöva gå genom mail, sms etc. För min del ser jag det som något som går ett steg längre än i AM.

Små detaljer som inte spelar någon som helst roll för den stora massan.

Ursprungligen av Megolon:

Små detaljer som inte spelar någon som helst roll för den stora massan.

Du svarar plötsligt för den stora massan.

Då gör jag det också.

För den stora massan tror jag exempelvis inte iTunes match är intressant.

Jag tror att kunna se sina vänners spellistor spelar större roll för den stora massan än att man kan lägga in "egen" musik i programmet.

Vill däremot säga att jag verkligen uppskattar möjligheten att kunna lägga in egen musik. Dels musik som inte finns eller egenproducerad. För mig är det en mycket bra funktion.

Ursprungligen av draags:

För den stora massan tror jag exempelvis inte iTunes match är intressant.

Vad nu det har med saken att göra.

Ursprungligen av draags:

Jag tror att kunna se sina vänners spellistor spelar större roll för den stora massan än att man kan lägga in "egen" musik i programmet.

Nej det tror jag inte alls. Kanske för dom lata som inte orkar göra jobbet själv.Är du lat?

Som sagt detta är funktioner som inte är en dealbreaker för den som aldrig använt en streamingtjänst förut.
Men du kan vara lugn Apple kommer säkert implementera dessa funktioner vad det lider.

Ursprungligen av draags:

Jag blir också väldigt nyfiken på varför man envetet använder ett sämre alternativ bara för att man är Apple anhängare.

Ursprungligen av draags:

Du svarar plötsligt för den stora massan.

Varför gör du en bedömning vad andra tycker är bra eller inte?

Ursprungligen av Megolon:

Vad nu det har med saken att göra.

Nej det tror jag inte alls. Kanske för dom lata som inte orkar göra jobbet själv.Är du lat?

Som sagt detta är funktioner som inte är en dealbreaker för den som aldrig använt en streamingtjänst förut.
Men du kan vara lugn Apple kommer säkert implementera dessa funktioner vad det lider.

Haha okey. Du verkar inte förstå vitsen över att kunna prenumerera på användares spellistor eller söka på en spellista skapad av personer. Exempelvis en känd artist, DJ eller bara en vän man vet har bra musiksmak. Det handlar självklart inte om lathet. Det var den dummaste kommentaren hittills.

Ursprungligen av Megolon:

Varför gör du en bedömning vad andra tycker är bra eller inte?

Jag gör ingen bedömning. Jag frågar mig bara varför.

Ursprungligen av draags:

Haha okey. Du verkar inte förstå vitsen över att kunna prenumerera på användares spellistor eller söka på en spellista skapad av personer. Exempelvis en känd artist, DJ eller bara en vän man vet har bra musiksmak. Det handlar självklart inte om lathet. Det var den dummaste kommentaren hittills.

Nej jag har personligen inget behov av att lyssna på andra användares spellistor.
Apples egna spellistor duger gott och väl och dom som är skapade av proffs.

Ursprungligen av draags:

Jag gör ingen bedömning. Jag frågar mig bara varför.

Jo du gör bedömningen att AM är sämre och undrar varför någon kan tänkas använda en sämre tjänst.
Du kan tydligen inte tänka så pass långt att dom som använder AM prioriterar andra funktioner som gör att AM är bättre.
Du gillar Spotify..fine by me...fortsätt använd det och var glad. Jag använder AM och är nöjd.

Ursprungligen av Megolon:

Nej jag har personligen inget behov av att lyssna på andra användares spellistor.
Apples egna spellistor duger gott och väl och dom som är skapade av proffs.

Nej precis. Men du är inte den stora massan.

Ursprungligen av draags:

Nej precis. Men du är inte den stora massan.

Och du vet inte vad den stora massan vill ha utan du går bara efter dina preferenser.

Ursprungligen av Megolon:

Jo du gör bedömningen att AM är sämre och undrar varför någon kan tänkas använda en sämre tjänst.
Du kan tydligen inte tänka så pass långt att dom som använder AM prioriterar andra funktioner som gör att AM är bättre.
Du gillar Spotify..fine by me...fortsätt använd det och var glad. Jag använder AM och är nöjd.

Ja fast OM nu undersökningen stämmer så tycker runt 50% att AM inte håller måttet i jämförelse med Spotify.

Ursprungligen av draags:

Ja fast OM nu undersökningen stämmer så tycker runt 50% att AM inte håller måttet i jämförelse med Spotify.

Ja men nu gällde det inte dom som INTE gillar AM utan dom som gör det.
Du förstår inte att någon kan använda en sämre tjänst och drar slutsatsen att alla tycker som du.
Tagga ner lite nu och acceptera att det finns dom som tycker om AM och att den uppfyller deras behov.

Tänker inte göra detta till en långbänk och upprepa vad jag redan sagt så du får dryga dig men någon annan.
Lycka till med det och ha en bra dag.

Ursprungligen av Megolon:

Ja men nu gällde det inte dom som INTE gillar AM utan dom som gör det.
Du förstår inte att någon kan använda en sämre tjänst och drar slutsatsen att alla tycker som du.
Tagga ner lite nu och acceptera att det finns dom som tycker om AM och att den uppfyller deras behov.

Tänker inte göra detta till en långbänk och upprepa vad jag redan sagt så du får dryga dig men någon annan.
Lycka till med det och ha en bra dag.

Jag går gladeligen tillbaka till Spotify tills AM vuxit till sig. Lycka till med AM.

Skönt att man inte är ensam om att önska att AM åtminstone vore minst lika bra som Spotify.

Varför lär sig inte Apple.

http://www.99mac.se/artikel/7483-kronika-det-...

Senast redigerat 2015-08-21 07:00

Undra om det blir några större förändrings i och med iOS 8?
Att de passar på att uppdatera AM samtidigt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Undra om det blir några större förändrings i och med iOS 8?
Att de passar på att uppdatera AM samtidigt.

Du menar väl iOS 9?
Förbättringar och ändringar görs hela tiden på serversidan som inte kräver en iOS uppdatering.
Många saker som har blivit mycket bättre sedan lanseringen.

11 miljoner var visst en underdrift.

44 miljoner

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-08 20:26

Jag tycker AM har blivit rejält bättre sen lanseringen. Jag hade problem med oåtkomlig musik som verkade bero på nationsgränser, men det var länge sen det hände. Förslagen och spellistorna känns relevanta.

Med iOS 9.1 när man ber Siri spela musik med engelska namn förstår hon mycket bättre.

Ny iTunes för Macen kom idag också, men fortfarande går inte Beats 1 till Airplay :-/

Var hem till en vän och hjälpte honom med att skaffa AM ett familjekonto.
Alla är vana Spotify användare så det är inga noviser inom streamningstjänster.
Han ringde idag och var alldeles lyriskt över hur bra AM fungerade och speciellt "För dig"
Något jag också är väldigt nöjd med är förslagen jag får dels på ny musik och att återupptäcka min egen musik.

Nu blev jag debiterad för en månadsavgift, hur fan stänger man av skiten ? (LÖST)
var ganska säker på att det inte skulle bli debiterad efter testperioden om man inte själv valde att fortsätta ?

Ursprungligen av disktant:

Nu blev jag debiterad för en månadsavgift, hur fan stänger man av skiten ? (LÖST)
var ganska säker på att det inte skulle bli debiterad efter testperioden om man inte själv valde att fortsätta ?

Det stod när man tecknade upp sig för AM att man manuellt måste säga upp det.

Ursprungligen av Megolon:

Det stod när man tecknade upp sig för AM att man manuellt måste säga upp det.

Ja så var det säkert, jag som kom ihåg tvärt om

Bevaka tråden