Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar nya musiktjänsten Apple Music

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av disktant:

Ja så var det säkert, jag som kom ihåg tvärt om

Det var garanterat en liten text

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-10-10 16:31

Jag är glad att jag stängde av den automatiska uppdateringen i tid. Efter 3 månaders testande kan jag (i alla fall i mitt eget tycke) konstatera att Spotify fortfarande är den bästa musikstreamingtjänsten. Nu hoppas jag bara innerligt att Spotify höjer priset till 150kr/månad och börjar ge lite bättre utdelning till alla världens musikskapare. Tyvärr sätter AM lite käppar i hjulen för detta...

Jag tror att jag talar för rätt många musikälskare när jag menar att 150kr också är väldigt prisvärt. Innan Spotify kom köpte jag flera album i månaden, kanske 4-5 stycken, vilket kanske är i överkant för den stora massan, men många lär i alla fall ha köpt ETT album i månaden. Vid tiden för Spotify-lanseringen (2007) kostade ett album oftast mellan 150-200kr. Samma sak gäller egentligen för Netflix, dock är skillnaden där att sortimentet är uruselt, till skillnad från både AM och Spotify. Helt sinnes att tjänsterna är så billiga, faktiskt.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Helt sinnes att tjänsterna är så billiga, faktiskt.

Håller inte med. Kan tycka att fördelningen av de 99:-/mån är skevt.

Jag måste ses som en enträgen Apple fanatiker som fortfarande använder Apple music. Nu läser man att Apple jobbar på en rejäl uppdatering. Det får vi verkligen hoppas. Mitt tålamod börjar sina.

En av anledningarna att jag är kvar är möjligheten att kunna synkronisera min egna producerade musik till min iPhone. Men Apple music har en irriterande egenhet att ta bort filer som tidigare varit synkad. Eller ibland inte ens synka.

Jag använder som sagt Apple music trots att Spotify är ljusår bättre. Detta måste ju vara ett bevis på att man är fanatiker.

Jag försökte alltså ge Apple Music en ny chans idag. Resultat: "This media format is not supported.". Nähä?!

Ursprungligen av oldpeer:

Jag försökte alltså ge Apple Music en ny chans idag. Resultat: "This media format is not supported.". Nähä?!

http://maximac.se/2016/05/apple-music-och-itu...

Det är nog så. Dom har en ny chans. Och tyvärr den sista.

  • Medlem
  • 2016-05-08 19:55

Har testat Apple Music i en vecka nu och det funkar inte fullt ut som Spotify gör. Trist. Kan dessutom inte markera flera låtar och sedan ladda ner dem för offline-läge, utan måste göra det en och en eller lägga allt i en spellista. En del låtar funkar inte alls och blir helt gråa. En del kvar att göra här...

  • Avstängd
  • 2016-05-08 20:15
Ursprungligen av WiFi:

Har testat Apple Music i en vecka nu och det funkar inte fullt ut som Spotify gör. Trist. Kan dessutom inte markera flera låtar och sedan ladda ner dem för offline-läge, utan måste göra det en och en eller lägga allt i en spellista. En del låtar funkar inte alls och blir helt gråa. En del kvar att göra här...

Ett problem Spotify också har. Troligtvis något med rättigheter.

  • Medlem
  • 2016-05-08 20:29
Ursprungligen av Hffre:

Ett problem Spotify också har. Troligtvis något med rättigheter.

Aha, det visste jag inte! Inget jag stött på i Spotify, haft tur då.

  • Avstängd
  • 2016-05-08 20:31
Ursprungligen av WiFi:

Aha, det visste jag inte! Inget jag stött på i Spotify, haft tur då.

Stött på det i både Spotify och Apple Music och irriterande som fan.

Har ni testat AM kurerade spellistor i iOS 10? Riktigt bra, uppdateras varje fredag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-09 18:05

Vi har kört AppleMusic sen det kom i familjen, avslutade familjeprenumerationen i går.

Skall bli skönt att kunna dela musiklistor omed fler lättare -plattformsoberoende- och slippa använda iTunes på datorn, även om de kurerade spellistorna och radiostationerna var bra.

Bevaka tråden