Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför finns det ingen generell WWDC-2015-tråd?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför finns det ingen generell WWDC-2015-tråd?
Finner ingen tråd om detta... Finns ingen "global" tråd!
Bara en massa andra trådar om exempelvis:

Apple lanserar nya musiktjänsten Apple Music
Apple lanserar IOS 9
Apple Watch får egna appar
Swift blir öppen källkod
Apple lanserar OS X El Capitan
Apple Pay till Storbritannien i sommar... osv

Jag hade åsikter om själva eventet!
det här måste vara Apples sämsta!
Seg långdragen och avslutar med en gubbsjuk idiot på scenen som vars accentuering på sina skämt, bara är stolpe ut!

Kan tänka mig att både Cook & Jobs vred sig!

Varför ha en tråd om flera nyheter och gröta ihop det. Nej det fungerar bra som det är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-09 08:09

Tja, helheten var ganska väntad o ärligt talat lite trist, så det är bäst att inte ha en tråd som är tråkig... ?

Såg eventet efteråt och försökte undvika läsa nyheter innan dess, för att bevara spänningen
Vilken besvikelse!
Inte en nyhet värd att prata om och Apple Musik lär inte locka många spotifyanvändare till sig.
Man måste nog föryngra i företaget och jag håller med om att den skinntorra gubben i slutet gav eventet ett ansikte
Skinntorrt!

Ursprungligen av MalcomX:

Såg eventet efteråt och försökte undvika läsa nyheter innan dess, för att bevara spänningen
Vilken besvikelse!
Inte en nyhet värd att prata om och Apple Musik lär inte locka många spotifyanvändare till sig.
Man måste nog föryngra i företaget och jag håller med om att den skinntorra gubben i slutet gav eventet ett ansikte
Skinntorrt!

Vem har sagt att det är ett primärt försök att locka till sig Spotify användare?
Det troligtvis ett försök att erbjuda en tjänst så att folk INTE går över till Spotify.
Jag kan lova att Apple music har fler användare än Spotify om ett år

Senast redigerat 2015-06-09 18:14
Ursprungligen av KillwithSkill:

Varför finns det ingen generell WWDC-2015-tråd?
Finner ingen tråd om detta... Finns ingen "global" tråd!
Bara en massa andra trådar om exempelvis:

Apple lanserar nya musiktjänsten Apple Music
Apple lanserar IOS 9
Apple Watch får egna appar
Swift blir öppen källkod
Apple lanserar OS X El Capitan
Apple Pay till Storbritannien i sommar... osv

Jag hade åsikter om själva eventet!
det här måste vara Apples sämsta!
Seg långdragen och avslutar med en gubbsjuk idiot på scenen som vars accentuering på sina skämt, bara är stolpe ut!

Kan tänka mig att både Cook & Jobs vred sig!

Vi skapade tråden jag länkar till nedan för att samla alla inför-diskussioner, den duger utmärkt för efter-diskussioner också (uppdaterade dock rubriken). Vi tycker det blir bättre med olika trådar för de olika nyheterna.

http://www.99mac.se/forum/p/2239943

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 12:30
Ursprungligen av MalcomX:

Såg eventet efteråt och försökte undvika läsa nyheter innan dess, för att bevara spänningen
Vilken besvikelse!
Inte en nyhet värd att prata om och Apple Musik lär inte locka många spotifyanvändare till sig.
Man måste nog föryngra i företaget och jag håller med om att den skinntorra gubben i slutet gav eventet ett ansikte
Skinntorrt!

Hahahaha, funny guy!

Kanonbra event, mycket bra fokus på under-the-hood-förändringar samt några nya features.

En riktig killer var ju den efterlängtade streaming-tjänsten Music, den kommer bli STOOOR!
Vad det gäller Spotify så kan de sannolikt kamma sig.

Ursprungligen av KillwithSkill:

Varför finns det ingen generell WWDC-2015-tråd?
Finner ingen tråd om detta... Finns ingen "global" tråd!
Bara en massa andra trådar om exempelvis:

Apple lanserar nya musiktjänsten Apple Music
Apple lanserar IOS 9
Apple Watch får egna appar
Swift blir öppen källkod
Apple lanserar OS X El Capitan
Apple Pay till Storbritannien i sommar... osv

Jag hade åsikter om själva eventet!
det här måste vara Apples sämsta!
Seg långdragen och avslutar med en gubbsjuk idiot på scenen som vars accentuering på sina skämt, bara är stolpe ut!

Kan tänka mig att både Cook & Jobs vred sig!

Det är ju iofs en keynoten till en utvecklarkonferens och inte ett produktlanseringsevent och som sådant var det nog helt ok.

Ursprungligen av MalcomX:

Såg eventet efteråt och försökte undvika läsa nyheter innan dess, för att bevara spänningen
Vilken besvikelse!
Inte en nyhet värd att prata om och Apple Musik lär inte locka många spotifyanvändare till sig.
Man måste nog föryngra i företaget och jag håller med om att den skinntorra gubben i slutet gav eventet ett ansikte
Skinntorrt!

Vad hade du förväntat dig? Vad saknade du?

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad hade du förväntat dig? Vad saknade du?

Tror inte att du kommer få ett seriöst svar men om så kommer jag be om ursäkt

Ursprungligen av Megolon:

Tror inte att du kommer få ett seriöst svar men om så kommer jag be om ursäkt

Jag är faktiskt nyfiken - är man besviken så måste man ha haft förväntningar och då vill jag gärna veta vad de var.

Personligen så tyckte jag att det var ganska mycket i linje av vad jag trodde och förväntade mig samt med ett par stora överraskningar som jag inte trodde skulle komma

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är faktiskt nyfiken - är man besviken så måste man ha haft förväntningar och då vill jag gärna veta vad de var.

Personligen så tyckte jag att det var ganska mycket i linje av vad jag trodde och förväntade mig samt med ett par stora överraskningar som jag inte trodde skulle komma

Samma här förutom att jag hoppades in i det sista att dom skulle presentera en ny ATV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 16:10
Ursprungligen av Megolon:

Samma här förutom att jag hoppades in i det sista att dom skulle presentera en ny ATV.

Jag tänkte DIREKT på ATV när "One more thing..." kom upp. Yes, tänkte jag! Sekunden senare så kom jag ju på att de fortfarande inte tagit upp musiktjänsten...damn it

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-09 18:17

Ja var är min nya ATV ?

Får man hoppas på en smygrelease a la macbook eller nåt ?

Fast brukar de annonsera nya produkter på WWDC? Det brukar väl bara vara om mjukvaran? Jag hade inte förväntat mig någon ny ATV

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-06-09 19:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast brukar de annonsera nya produkter på WWDC? Det brukar väl bara vara om mjukvaran? Jag hade inte förväntat mig någon ny ATV

Ett SDK och en App Store för AppleTV skulle absolut höra hemma på WWDC. Jag har väntat i flera år nu, förgäves.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast brukar de annonsera nya produkter på WWDC? Det brukar väl bara vara om mjukvaran? Jag hade inte förväntat mig någon ny ATV

Första iPhonen presenterades på WWDC 2007

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-09 22:52

Det har jag för mej var på vintern, pga FCC...

Ursprungligen av kenjon:

Det har jag för mej var på vintern, pga FCC...

Googlade lite snabbt och det var den infon jag hittade.
Alla fall så har dom presenterat hårdvara på WWDC förut.

1
Bevaka tråden