Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av HerrHans:

Köpte ett billigare läderarmband för att testa på min 42mm SS istället för sportbandet, blev ganska bra!

http://i60.tinypic.com/15h29af.jpg
http://i58.tinypic.com/152dj5h.jpg

Nu blir ju problemet dock att man måste köpa fler armband......

Ser helt ok ut. Faktum kvarstår dock - Apple original i läder - gummi eller stål är bäst. Både vad gäller kvalité - design och passform. Tror dom flesta som prövat olika håller med. Priserna är en annan sak......

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-14 22:22
Ursprungligen av adress@mac:

Ser helt ok ut. Faktum kvarstår dock - Apple original i läder - gummi eller stål är bäst. Både vad gäller kvalité - design och passform. Tror dom flesta som prövat olika håller med. Priserna är en annan sak......

Helt enig. Inget slår Apples egna.

Jag har haft tre metallänkar från tredje part. Alla har varit bra, en har varit riktigt bra. Ingen av dem kommer nära Apples egna.

Ursprungligen av zinned:

Helt enig. Inget slår Apples egna.

Jag har haft tre metallänkar från tredje part. Alla har varit bra, en har varit riktigt bra. Ingen av dem kommer nära Apples egna.

Visst, själva kontakterna flexar endel på de tredjeparts kontakterna jag testat, men sportbandet flexar även det, om inte lika mycket. Antar att även andra typer av band flexar lite? Vad säger ni som har andra band än sportbandet?

Apple watch är ju inte direkt en WAP än, och då motivera ett armband för minst 1595:- blir svårt

Ursprungligen av HerrHans:

Visst, själva kontakterna flexar endel på de tredjeparts kontakterna jag testat, men sportbandet flexar även det, om inte lika mycket. Antar att även andra typer av band flexar lite? Vad säger ni som har andra band än sportbandet?

Apple watch är ju inte direkt en WAP än, och då motivera ett armband för minst 1595:- blir svårt

Som jag skrev - priset ligger i överkant på Apple original. Men sportbandet är väl inte bästa armbandet att jämföra med. Jag har läder original - Läderloop original - Milanese original. Skillnad som natt och dag i passning och kvalitet mot 3:e part. Kan tänka mig att även Metallänken  Watch har en passform och kvalitet långt bättre än liknande. Men då är också priset ca 4995kr. Läderloop är annars det skönaste armbandet jag någonsin haft.

Ursprungligen av adress@mac:

Som jag skrev - priset ligger i överkant på Apple original. Men sportbandet är väl inte bästa armbandet att jämföra med. Jag har läder original - Läderloop original - Milanese original. Skillnad som natt och dag i passning och kvalitet mot 3:e part. Kan tänka mig att även Metallänken  Watch har en passform och kvalitet långt bättre än liknande. Men då är också priset ca 4995kr. Läderloop är annars det skönaste armbandet jag någonsin haft.

Kanske får slå till på en blå en.... Tur att det är FF i helgen

Ursprungligen av HerrHans:

Kanske får slå till på en blå en.... Tur att det är FF i helgen

Kolla på M size - lagom för dom flesta.

Ursprungligen av zinned:

Yep, jag har backat den

Jag me (Revo Brushed)
Visst, det är inte original men jag hoppas på bra kvalitet och jag tror bara att man kan se skillnaden mot (Apples dito) om man håller dem sida vid sida.
1000kr resp 5000kr, lätt värt risken!
https://www.indiegogo.com/projects/juuk-premi...

Fina!

Men klarar dom målet? Intresset verkar svagt!

Mvh

Ursprungligen av f1valk:

Jag me (Revo Brushed)
Visst, det är inte original men jag hoppas på bra kvalitet och jag tror bara att man kan se skillnaden mot (Apples dito) om man håller dem sida vid sida.
1000kr resp 5000kr, lätt värt risken!
https://www.indiegogo.com/projects/juuk-premi...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-21 18:01
Ursprungligen av f1valk:

Jag me (Revo Brushed)
Visst, det är inte original men jag hoppas på bra kvalitet och jag tror bara att man kan se skillnaden mot (Apples dito) om man håller dem sida vid sida.
1000kr resp 5000kr, lätt värt risken!
https://www.indiegogo.com/projects/juuk-premi...

Jag tror nog man känner en hel del skillnad också men de som skaffar den och som har Link Bracelet får ju beskriva skillnaderna. Jag kan bara säga som så (efter att ha haft ett antal tredjepartslänkar) att INGEN kommer i närheten av Apple original. Det är bara så det är. Det enda man får avgöra är om man kan leva med de skillnader som där finns.

Förresten så lyckades jag backa ur den kampanjen, jag har nu skaffat äkta vara istället. Jag köpte Apples Link Bracelet i fredags.

Ursprungligen av f1valk:

Jag me (Revo Brushed)
Visst, det är inte original men jag hoppas på bra kvalitet och jag tror bara att man kan se skillnaden mot (Apples dito) om man håller dem sida vid sida.
1000kr resp 5000kr, lätt värt risken!
https://www.indiegogo.com/projects/juuk-premi...

Original är ändå original. Jag tror vi som haft  Watch ett tag och provat olika armband är ganska överens. Detta armband är väl inte heller samma konstruktion som originalet - där du kan ta bort och lägga till länkar med ett knapptryck. Kineserna har alltid varit duktiga på kopior - oavsett om det gäller iPhone eller bilar - som förr. Lätt att göra kopior när man har ett original att utgå ifrån. Ser kanske lika dana ut på avstånd - om man nöjer sig med det. Men känns det lika dant - nej - absolut inte. Man får vad man betalar för - i detta fall 1000kr. Kan aldrig bli samma - även om det liknar. Det kommer kopior på  Watch snart också - så varför inte köpa en sådan också direkt. Blir säker mycket billigare också - än originalet. Man gör som man vill - och tur är väl det det. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-22 19:25

The real deal. Helt fantastisk länk!

Jag kan sitta och beundra hantverket för denna länken hur mycket som helst, otroligt vacker och enastående tillverkad.

Ursprungligen av zinned:

The real deal. Helt fantastisk länk!

Jag kan sitta och beundra hantverket för denna länken hur mycket som helst, otroligt vacker och enastående tillverkad.

Fortfarande lika nöjd efter en vecka ? Hur är det med storleken på länken till handleden. Finns väl ingen finjustering - så lite "tur" måste man väl ha - vid borttagning av länkbitar - att den sitter bra ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-24 10:20
Ursprungligen av adress@mac:

Fortfarande lika nöjd efter en vecka ? Hur är det med storleken på länken till handleden. Finns väl ingen finjustering - så lite "tur" måste man väl ha - vid borttagning av länkbitar - att den sitter bra ?

Absolut!

Du har rätt i att det inte går att mikrojustera länken så man får ha antingen lite tur eller så är man inte så petig. Dock är det ju inte överdrivet stor bit som varje länk motsvarar så det funkar nog bra för de flesta.

Ursprungligen av zinned:

Absolut!

Du har rätt i att det inte går att mikrojustera länken så man får ha antingen lite tur eller så är man inte så petig. Dock är det ju inte överdrivet stor bit som varje länk motsvarar så det funkar nog bra för de flesta.

Det är dessutom ingenting unikt för Apple. Omega stållänkar är på samma sätt. Vi ska komma ihåg att omkretsen på handleden tenderar till att variera under dagen (i mitt fall kan det skilja mellan två hål på sportbandet) så du vill inte ha länken extremt tight.

Vi kan inte heller microjustera sportbanden eller läderbanden - det är sällan ett problem.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är dessutom ingenting unikt för Apple. Omega stållänkar är på samma sätt. Vi ska komma ihåg att omkretsen på handleden tenderar till att variera under dagen (i mitt fall kan det skilja mellan två hål på sportbandet) så du vill inte ha länken extremt tight.

Vi kan inte heller microjustera sportbanden eller läderbanden - det är sällan ett problem.

Dom enda som går att nära nog microjustera är i så fall loop armbanden. På min Läderloop justerar jag ett par ggr om dagen. Fruktansvärt bekvämt. Milaneseloop går också - men är inte lika bekväm - tycker jag.
Även att kunna ha armbandet lite högre upp - eller ner på handleden är bekvämt.
Skall ändå prova metallänken i Apple butiken framöver. Men priset tar emot lite.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-24 19:59
Ursprungligen av adress@mac:

Dom enda som går att nära nog microjustera är i så fall loop armbanden. På min Läderloop justerar jag ett par ggr om dagen. Fruktansvärt bekvämt. Milaneseloop går också - men är inte lika bekväm - tycker jag.
Även att kunna ha armbandet lite högre upp - eller ner på handleden är bekvämt.
Skall ändå prova metallänken i Apple butiken framöver. Men priset tar emot lite.

Du vill inte släppa den efter att du har provat

För övrigt, att hålla på och justera flera gånger om dagen (som jag fick göra med Milanese Loop'en) gick mig på nerverna. Oerhör enerverande!

Ursprungligen av zinned:

Du vill inte släppa den efter att du har provat

För övrigt, att hålla på och justera flera gånger om dagen (som jag fick göra med Milanese Loop'en) gick mig på nerverna. Oerhör enerverande!

Misstänker att det är så - om man provar. Läderloopen är nog stadigare än Milanese. Håller justeringen perfekt hela tiden. Har kanske med material och utformning att göra. Men en metall och en läder är en perfekt kombo att skifta emellan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-24 23:30
Ursprungligen av adress@mac:

Misstänker att det är så - om man provar. Läderloopen är nog stadigare än Milanese. Håller justeringen perfekt hela tiden. Har kanske med material och utformning att göra. Men en metall och en läder är en perfekt kombo att skifta emellan.

Nja, jag vet inte det...lädret är väl inte optimalt vid träning (läs: inte så tåligt för väta).

Personligen är jag riktigt nöjd med min kombo, sportband (svart & vitt) samt min länk. Vid tillfällen som kan bli lite tuffa mot min länk, som jag är rädd om, så åker ett av sportbanden på. Samma sak vid träning. Vid alla andra tillfällen, vilka är majoriteten, så sitter länken på.

Ursprungligen av zinned:

Nja, jag vet inte det...lädret är väl inte optimalt vid träning (läs: inte så tåligt för väta).

Personligen är jag riktigt nöjd med min kombo, sportband (svart & vitt) samt min länk. Vid tillfällen som kan bli lite tuffa mot min länk, som jag är rädd om, så åker ett av sportbanden på. Samma sak vid träning. Vid alla andra tillfällen, vilka är majoriteten, så sitter länken på.

Slutar väl med att man blir av med 5' till. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-24 23:37
Ursprungligen av adress@mac:

Slutar väl med att man blir av med 5' till. ?

You know you want it...

Ursprungligen av zinned:

You know you want it...

Sista exet på Apple Store i Täby.

Ursprungligen av zinned:

You know you want it...

Hur många länkar fick du ta den - 2 på varje - kanske ? Skall öppna paketet i morgon. Lugnt och försiktigt.?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-27 23:01
Ursprungligen av adress@mac:

Sista exet på Apple Store i Täby.

Jag sa ju det, du har nu gjort ett fantastiskt köp!

Ursprungligen av adress@mac:

Hur många länkar fick du ta den - 2 på varje - kanske ? Skall öppna paketet i morgon. Lugnt och försiktigt.?

Hur många jag tog bort? Jag minns inte och kan inte kolla just nu men jag tror det var fem, två på ena sidan o tre på andra.

Ursprungligen av zinned:

Jag sa ju det, du har nu gjort ett fantastiskt köp!

Hur många jag tog bort? Jag minns inte och kan inte kolla just nu men jag tror det var fem, två på ena sidan o tre på andra.

En på varje i mitt fall. Du hade rätt - den är fruktansvärt skön att bära. Sitter dessutom som en smäck.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-29 16:39
Ursprungligen av adress@mac:

En på varje i mitt fall. Du hade rätt - den är fruktansvärt skön att bära. Sitter dessutom som en smäck.

Gotta love it

Bra köp, mycket bra köp.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-07-29 18:16

Denna sida är bra...om ni inte har sett den redan:
http://mixyourwatch.com

Ursprungligen av Hjopek:

Denna sida är bra...om ni inte har sett den redan:
http://mixyourwatch.com

Har inte sett tidigare. Möjligheten att lätt få en överblick på modell med olika armband är smart.
Det dom säljer i form av klockor.........?

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-07-26 21:37

Vad tycker ni om denna? Har precis beställt. Blev ca 225 kr med frakt.

http://www.jisoncase.com/product/Genuine-Leat...

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-29 23:58

Tycker den är snygg! Påminner lite om ett läderarmband som jag beställde till min. Hoppas det är behagligt runt handleden med.

Bevaka tråden