Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upptäck låttexter direkt i Notiscenter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med appen Musixmatch hänger du med i låttexterna till musiken du spelar i Apple Music direkt i Notiscenter eller på din Apple Watch.

Läs hela artikeln här

Verkar vara en bra app.
Det är bara ett fåtal iPhone till Watch appar som är någorlunda rappa och funkar som man tänkt sig av dom jag har.
Sparar den även låtnamnet och är det en lista på dom senaste eller bara den sista i Notiscenter?

Blir så sur när man kör bilen och man hör en bra låt från Apple Musik då man inte kan hala fram mobilen för att spara låtnamnet, och sen har man (jag) ju helt gömt vad den heter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-06 22:39

Appen till iPhone är - Ok. Fungerar ibland fullt godkänt men andra låtar laggar den lite.

Apple Watch-appen är helt värdelös. Fungerar inte alls, hittar ingenting hos mig. Shazaam är tusen gånger bättre men den har ju då inga lyrics.

Ursprungligen av zinned:

Appen till iPhone är - Ok. Fungerar ibland fullt godkänt men andra låtar laggar den lite.

Apple Watch-appen är helt värdelös. Fungerar inte alls, hittar ingenting hos mig. Shazaam är tusen gånger bättre men den har ju då inga lyrics.

Shazam är super, under alla år är det bara en låt den inte lyckats identifiera.

Ursprungligen av CekariYH:

Verkar vara en bra app.
Det är bara ett fåtal iPhone till Watch appar som är någorlunda rappa och funkar som man tänkt sig av dom jag har.
Sparar den även låtnamnet och är det en lista på dom senaste eller bara den sista i Notiscenter?

Blir så sur när man kör bilen och man hör en bra låt från Apple Musik då man inte kan hala fram mobilen för att spara låtnamnet, och sen har man (jag) ju helt gömt vad den heter.

Svarar mig själv och frågar vidare:
Jag ladda ner appen för att prova lite, är det så att man måste köra appen som musikspelare för att få notiser från AM eller hur gör man?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-07 07:40
Ursprungligen av CekariYH:

Svarar mig själv och frågar vidare:
Jag ladda ner appen för att prova lite, är det så att man måste köra appen som musikspelare för att få notiser från AM eller hur gör man?

Nej nej, det behövs inte alls.

Om du nu har lagt till widgeten i notiscenter så startar du den vanliga musikspelaren. Välj sedan ut en låt och starta den. Dra nu ner notiscenter och titta där du la till widgeten, då ska du se vilken låt som spelas och sannolikt lyrics för densamma som uppdateras i takt med att låten spelas.

Ursprungligen av zinned:

Nej nej, det behövs inte alls.

Om du nu har lagt till widgeten i notiscenter så startar du den vanliga musikspelaren. Välj sedan ut en låt och starta den. Dra nu ner notiscenter och titta där du la till widgeten, då ska du se vilken låt som spelas och sannolikt lyrics för densamma som uppdateras i takt med att låten spelas.

Ah, tackar, smart, glömde att man måste lägga till manuellt i notiscenter

Ja, nu funkar det ju:-)

1
Bevaka tråden