Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesigns nya program

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hamnat i en ändlös spiral av helpdesks på Adobe som inte kan hjälpa mig. Jag har köpt ID. I och för sig för några år sedan. Har köpt ny dator och försöker få igång ID för tidningsproduktionen som ligger i pipen. Men nu har jag tydligen bara en testversion och har bara en dag på mig innan jag måst köpa en prenumeration. What! Jag har ju betalt tusentals kronor för programmet.
Någon som klarat ut det här och som kan ge mig litet mänsklig support.

Om du inte vill betala för den nya versionen så får du väl fortsätta använda den gamla. Eller menar du att den gamla versionen inte går att använda på den nya datorn/operativsystemet? I så fall får du helt enkelt ta och uppgradera, och ta kostnaden som kommer med det.

Ursprungligen av ekenstam50:

...har bara en dag på mig innan jag måst köpa en prenumeration. What! Jag har ju betalt tusentals kronor för programmet...

Att du en gång i tiden har betalat för t.ex CS4 eller CS5 eller någon annan gammal version, innebär inte att du bara kan ladda ner senaste versionen, installera den, och tro att det går att köra utan att betala igen.

- Vilken version är det du har betalat för?
- Vilken version är det du kör nu, som säger att det bara är en testversion?
- Hur gjorde du när du installerade programmet på den nya datorn?

Senast redigerat 2015-08-18 16:24
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-08-20 09:21

Vad hände här? Hade Jesper och Richard rätt eller är det något annat som är problemet?

Ursprungligen av andas:

Vad hände här? Hade Jesper och Richard rätt eller är det något annat som är problemet?

Jag tittade lite på TS tidigare trådar, och det verkar tyvärr vara ett genomgående tema att hen inte återkommer till sina trådar för att svara på frågor eller berätta hur det har gått.

Senast redigerat 2015-08-20 12:14
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Om du inte vill betala för den nya versionen så får du väl fortsätta använda den gamla. Eller menar du att den gamla versionen inte går att använda på den nya datorn/operativsystemet? I så fall får du helt enkelt ta och uppgradera, och ta kostnaden som kommer med det.

Men - jag har ju alltid bara kunnat glida in till bilhandlaren och ta en ny bil från bilhallen... Har man en gång betalat för en bil har man ju att kostnadsfritt byta till ny modell varje år. Trodde det fungerade lika dant med mjukvara. Så fel man kan ha.

Hallå, @ekenstam50. Vart tog du vägen?

Om du har löst problemet får du gärna berätta det. Och om det inte är löst, så får du gärna svara på våra frågor.

1
Bevaka tråden