Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ändra namn på bluetoothenheter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag börjar få många bluetoothenheter på min iPhone 5. Tyvärr döper inte alltid tillverkarna sina enheter efter märke, utan massa namn som jag har svårt att hålla reda på. I stället för att döpa dem till 38-5345, S10, BTK1015 och massa andra konstiga saker vill jag kunna ändra dem till t ex Sony eller något annat jag kommer ihåg.
Går det att ändra namn på enheterna?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-20 19:37

Var glad att du får slumpmässiga namn på enheterna. Ett tag hade jag tre MW600-blåtandsheadset. Smått rörigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-20 21:32

Det verkar som att det gick i iOS 7 men inte i iOS 8...
Det går bra att ändra i bluetoothinställningarna i OSX 10.10 och det nya namnet följer med när du ansluter bluetoothenheten till iPhone. Men jag har bara testat med Apples eget tangentbord.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-08-20 22:25

Jag testade med ett par Jay-Bird lurar i 10.10.5 och det var bara att högerklicka och välja "Byt namn".

Ursprungligen av Hjopek:

Jag testade med ett par Jay-Bird lurar i 10.10.5 och det var bara att högerklicka och välja "Byt namn".

Det är väl iOS som tråden handlar om?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-20 22:40

Jo men om man ändrar i OSX följer namnet med till iOS.

Ursprungligen av kenjon:

Jo men om man ändrar i OSX följer namnet med till iOS.

Aha

Men om man bara parkopplar enheterna till iOS hur kan då namnändringen i OS X slå igenom när dom aldrig är parkopplad med datorn?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-20 22:47

Klart man måste göra det också, annars kan man ju inte byta namnet. Sedan kan man förstås ta bort parkopplingen i OSX om man vill, den krävs ju bara för namnbytet.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2017-12-05 12:38
Ursprungligen av kenjon:

Klart man måste göra det också, annars kan man ju inte byta namnet. Sedan kan man förstås ta bort parkopplingen i OSX om man vill, den krävs ju bara för namnbytet.

Jag försöker väcka den här tråden. Eftersom jag är på olika platser och jobbar det är samma typ av ljudanläggning på de olika platserna får jag upp 3 identiska namn, och jag skulle också vilja byta namn på dem, det går ju fint i MacOS men jag lyckas inte byta namn i iOS 11. Kan ni förklara hur jag ska göra? Supporten på iPhonen är väl bara ett år och jag vill helst slippa betala för att de ska tala om att det inte går.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-12-05 14:13
Ursprungligen av saxarn:

Jag försöker väcka den här tråden. Eftersom jag är på olika platser och jobbar det är samma typ av ljudanläggning på de olika platserna får jag upp 3 identiska namn, och jag skulle också vilja byta namn på dem, det går ju fint i MacOS men jag lyckas inte byta namn i iOS 11. Kan ni förklara hur jag ska göra? Supporten på iPhonen är väl bara ett år och jag vill helst slippa betala för att de ska tala om att det inte går.

Går inte.

1
Bevaka tråden