Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri på svenska - Fattar inte engelska låttitlar...eller?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att be Siri spela engelsk musik funkar riktigt dåligt sedan jag växlat till Svenska Siri.
Det gäller naturligtvis alla ord som som kan sammanblandas mellan svenska och engelska...
Men, ändå... Känns tråkigt...

Nej och det är riktigt störande! Har valt Siri på engelska då det fungerar bättre!
Någon som har en lösning på detta problem? Synd man inte kan använda Svenska och Engelska men det klarar nog inte Siri då blir hon nog mest Sur(i) på mig.

Var också med om det problemet tidigare men inte nu längre. Funkar i princip perfekt, även om den ibland har fel. Använder iOS9 beta, så kanske Siri är mer utvecklad där. Så håll ut!:)

Jo det funkar perfekt i iOS 9.1
Men man skall inte säga "play" för då öppnar Siri "SR Radio Play"

Funkar detta för alla? Kör senaste iOS på iPhone 5S och har Siri förstår fortfarande inte typ "Autumn leaves". Helkass.

Ursprungligen av Butterfly:

Funkar detta för alla? Kör senaste iOS på iPhone 5S och har Siri förstår fortfarande inte typ "Autumn leaves". Helkass.

Från iOS9.1 blir det bättre.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2015-11-18 22:03
Ursprungligen av Dytron:

Från iOS9.1 blir det bättre.

Jag har en iPhone 6 med senaste iOS men Siri förstår ändå knappt något alls på engelska

Jag vill inte lyssna på enbart svensk musik...

Ursprungligen av saxarn:

Jag har en iPhone 6 med senaste iOS men Siri förstår ändå knappt något alls på engelska

Jag vill inte lyssna på enbart svensk musik...

Att svenska Siri är kass på engelska innebär inte att du bara måste lyssna på svensk musik...

Det gör rösrstybingen värdelös men det är en annan sak

Ursprungligen av skellefteroger:

Att be Siri spela engelsk musik funkar riktigt dåligt sedan jag växlat till Svenska Siri.
Det gäller naturligtvis alla ord som som kan sammanblandas mellan svenska och engelska...
Men, ändå... Känns tråkigt...

Skakar liv i tråden, försöker med Siri iOS 11 på svenska att säga ”öppna Norwegian appen”. Helt omöjligt. Att göra samma med SAS appen funkar naturligtvis perfekt. Bara flyga med Sas, eller. :)Någon som har en idé om hur man får detta att funka?

Jag bad Siri söka efter bandet "Gaslight Anthem" en gång.

Hon svarade med träffar på "Gräslig ändtarm". Det blev en del garv i sällskapet i alla fall.

1
Bevaka tråden