Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples Android-app möts av vrede

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples första app för Android får dåliga recensioner av upprörda Android-användare som inte tycker Apple hör hemma i Googles app-butik.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2015-09-18 10:10

Visar ju väldigt tydligt på hur fantastiskt omogna och framför allt osäkra android fanboysen är när de inte ens tål att det finns en Apple-app i Google Play. De är lite som religiösa fundamentalister.

Ytterst löjligt av dessa oupplysta personer som inte ser en möjlighet utan bara fan på väggen!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-18 10:19

Äntligen fick man se hur fandroiderna "tänker", hahaha. Underhållande kommentarer, säkert skrivna i affekt på skolrasten...;D

Senast redigerat 2015-09-18 10:30
  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-18 10:29

Särskilt underhållande är uttryck som "den hör inte hemma här, du har inget att göra här Apple osv"
Men när fandroids går in och kommenterar på macforum som den här, då heter det att "oj, jag gick in här och har all rätt att gnälla och dissa Apples produkter...
Det finns t ex som kör android, kör andra datorer och äger ingett av Apples produkter men ska ändå in och gnälla...(här också)
Hur ofta ser man på fandroidssidorna folk som kör Apple och ändå är där och gnäller?
Jag vet inte eftersom jag aldrig är där, men skulle tro att det är ganska dött eftersom alla är på Macsidorna och gnäller...;D

Oerhört tramsigt.

Själv surfar jag på båda sortens sidor då jag tycker det är kul att hålla mig uppdaterad.
Gillar både Android och iOS och kör Android för tillfället (tills att iphone 6s kommer)

Det enda jag tycker är tråkigt är att det gör appen svårare att hitta för den som söker efter den. Min pappa är övernitisk Android-användare men ville gärna använda Passbook. Jag föreslog att han i alla fall kunde söka lite efter någon liknande app, men det var hur svårt som helst att hitta i Androidbutiken. Om någon nu letar efter just Apples överföringsapp så hjälper det knappast att den fått en massa ilskna låga betyg av folk som surnat ihop. Det är faktiskt synd.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-18 11:53
Ursprungligen av Hjopek:

Särskilt underhållande är uttryck som "den hör inte hemma här, du har inget att göra här Apple osv"
Men när fandroids går in och kommenterar på macforum som den här, då heter det att "oj, jag gick in här och har all rätt att gnälla och dissa Apples produkter...
Det finns t ex som kör android, kör andra datorer och äger ingett av Apples produkter men ska ändå in och gnälla...(här också)
Hur ofta ser man på fandroidssidorna folk som kör Apple och ändå är där och gnäller?
Jag vet inte eftersom jag aldrig är där, men skulle tro att det är ganska dött eftersom alla är på Macsidorna och gnäller...;D

Tomma tunnor skramlar mest...

Det är ju barn som tjafsar om sådant här - glöm inte det - BARN. Det är inget att bry sig om - har alltid funnits (Beatles/Rolling Stones, Elvis/Cliff Richards, punk/allt annat, raggare/mods, Xbox/Sony/Wii, etc, etc - inom sport tjafsar en del som 20-30-åringar men det är retarded people). Det enda nya är att det nu finns inom tekniska konsumentprodukter, tidigare var det mest om kläder.
Nätet är åldersneutralt - vilket är en ny revolutionerande sak för mänskligheten - och många "ser" inte att det är barn där ute i molnet. Kom också ihåg att en del är barn upp till 20-25-årsåldern idag - en del av dessa är överaktiva på nätet och/eller aktiva i idrottsföreningars "fan-clubs" - det skramlar mera än det i verkliga livet är - en del är kliniskt efterblivna och man bör - om man inte själv är emotionellt störd - känna empati för dessa människospillror som helt uppenbart inte har något liv att leva. Om man positionerar sig sociokulturellt och "idetifierar" sig med en konsumentprodukt så är man inte fullt frisk i huvudet...eller så är man ett barn och då handlar det ju givetvis inte om produkten som sådan - det handlar om helt andra saker som har med Homo Sapiens-barns neurologiska utveckling i den mega-kultur vi idag lever i. Hade det inte funnits smartphones hade det varit något annat.
Jag minns en tant från min uppväxt som hade ett psykiskt osunt förhållande till Tupperware (hon körde partyn och krängde plasten) - tyvärr var hon inte inne i det för stålarna allena - när patentet gick ut och billiga kopior kom som man kunde köpa överallt utan några j-a partyn så flippade hon. Vi kallade henne Tupperware-jesus. Hon blev så småningom intagen på psyket och tynade bort i en dimma av Hibernal och rosa plastdrömmar om fornstora dagar. Hon pratade om dessa plast-burkar som om det var...ja, något annat än massproducerade formstansade behållare för matrester - och detta i en tung industribygd där alla hade en luttrad och krass syn på industriell masstillverkning.
Varje gång jag stöter på tramset mellan varumärken så tänker jag på Tupperware-jesus. :-). Tragedi kan vara komiskt...också...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-18 14:06

Men herregud, vad är det för fel på alla Androidanvändare? Det är väl ingen som tvingar dem att använda dem eller att köpa en iPhone, men det finns ju faktiskt de som VILL gå över och då är det väl bra att det finns ett smidigt sätt att föra över allt på...eller ska vi börja gnälla på att dett finns en massa appar utvecklade av Google i App Store?!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-09-18 14:55

Jag tror inte vi ska dra alla Androidanvändare över en kam. De är några stycken än då

  • Medlem
  • 2015-09-18 19:40

Naturligtvis så är det fullständigt omoget med dessa kommentarer och alla Andoid användare ställer inte upp på dem. Men varför behövs en Android app när man byter från Android kan man fråga sig. När jag bytte från iPhone till Samsung inte behövde jag installera någon Google /Samsung app på min iPhone från App store. Och med de senaste verktygen från tex Samsung så kan man flytta all data via icloud, itunes eller till och med USB OTG utan att installera något alls på sin gamla iphone.

Edit

Senast redigerat 2015-09-18 20:12
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-18 20:16
Ursprungligen av andas:

Jag tror inte vi ska dra alla Androidanvändare över en kam. De är några stycken än då

Så är det ju så klart, känner flera stycken som är nästan helt normala
Fast man undrar ju över dessa som konstant härjar runt och kommenterar allt som Apple gör. Se bara hur de drev artikelforumet på macworld i graven. Varför bryr man sig ens om en tillverkare som man inte använder. Jag har ingen Android-pryl och jag bryr mig väldigt lite om vad som skrivs och kommenterar i princip aldrig.

Ursprungligen av andas:

Jag tror inte vi ska dra alla Androidanvändare över en kam. De är några stycken än då

Det är en rätt vanlig attityd mot Apple bland Android ägare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-09-19 13:52

Jag är inte så förvånad, det här är lika känsligt som Canon/Nikon. Jag tror appen är en medveten provokation från Apples håll, det är underhållande i vilket fall =D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-19 20:34
Ursprungligen av Basse117:

Jag är inte så förvånad, det här är lika känsligt som Canon/Nikon. Jag tror appen är en medveten provokation från Apples håll, det är underhållande i vilket fall =D

Känsligt med Nikon/Canon?
Det gäller väl bara när Canon-ägare måste erkänna att de köpt fel system? ;-D

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-09-21 15:17

Alltid märkligt när varumärken, produkter eller idrottslag tas som en strid som om det vore på liv och död.

För att dock vara lite rättvis emot Android så finns det ju gott om exempel på relativt liknande uppträdande ifrån användare på 99mac.se som dyrkar allt Apple och dissar allt annat. Jag kan söka upp och klistra in massor med sådana här exempel (om ni vill).

Finns säkert även massor med exempel både ifrån Windows- och Linux-användare som är närmast religösa.

Själv har jag testat Android, och är personligen inte fullt lika förtjust i det (föredrar iOS och WP/WM), men har inget problem med att andra varken använder eller föredrar det (har även köpt en Sony-telefon åt min dotter då det var bra pris på den).

Microsoft utvecklar appar för både iOS och Android (förutom deras egna WP/WM), och Google utvecklar appar för iOS. Varför skulle då Apple inte få lov att utveckla appar för Android?

Självklart så ligger det i Apples intresse att sälja iOS-prylar, och därmed underlätta flytten dit, men om det hjälper användarna så är det ju bara bra. De som inte vill använda eller testa iOS kan ju bara strunta i det.

Kanske man borde ha en funktion i alla App Stores ifrån Apple, Google och Microsoft, där man bara kan kommentera appar som man faktiskt installerat och kört på sin enhet?

Ungefär samma princip som att Amazon har verifierade köpare.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-21 15:24
Ursprungligen av omartint:

Alltid märkligt när varumärken, produkter eller idrottslag tas som en strid som om det vore på liv och död.

För att dock vara lite rättvis emot Android så finns det ju gott om exempel på relativt liknande uppträdande ifrån användare på 99mac.se som dyrkar allt Apple och dissar allt annat. Jag kan söka upp och klistra in massor med sådana här exempel (om ni vill).

Finns säkert även massor med exempel både ifrån Windows- och Linux-användare som är närmast religösa.

Själv har jag testat Android, och är personligen inte fullt lika förtjust i det (föredrar iOS och WP/WM), men har inget problem med att andra varken använder eller föredrar det (har även köpt en Sony-telefon åt min dotter då det var bra pris på den).

Microsoft utvecklar appar för både iOS och Android (förutom deras egna WP/WM), och Google utvecklar appar för iOS. Självklart så ligger det i Apples intresse att sälja iOS-prylar, och därmed underlätta flytten dit, men om det hjälper användarna så är det ju bara bra. De som inte vill använda eller testa iOS kan ju bara strunta i det.

Kanske man borde ha en funktion i alla App Stores ifrån Apple, Google och Microsoft, där man bara kan kommentera appar som man faktiskt installerat och kört på sin enhet?

Ungefär samma princip som att Amazon har verifierade köpare.

I Apples App Store kan du bara kommentera appar du installerat, har alltid varit så.

Vilket inte skulle lösa någonting. Apparna är kostnadsfria så det är bara att installera dem och sedan köra med sina fejkade betyg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-21 15:37

Jag tror inte de här fanatikerna skulle installera något från Apple

Ursprungligen av omartint:

Alltid märkligt när varumärken, produkter eller idrottslag tas som en strid som om det vore på liv och död.

För att dock vara lite rättvis emot Android så finns det ju gott om exempel på relativt liknande uppträdande ifrån användare på 99mac.se som dyrkar allt Apple och dissar allt annat. Jag kan söka upp och klistra in massor med sådana här exempel (om ni vill).

Finns säkert även massor med exempel både ifrån Windows- och Linux-användare som är närmast religösa.

Själv har jag testat Android, och är personligen inte fullt lika förtjust i det (föredrar iOS och WP/WM), men har inget problem med att andra varken använder eller föredrar det (har även köpt en Sony-telefon åt min dotter då det var bra pris på den).

Microsoft utvecklar appar för både iOS och Android (förutom deras egna WP/WM), och Google utvecklar appar för iOS. Varför skulle då Apple inte få lov att utveckla appar för Android?

Självklart så ligger det i Apples intresse att sälja iOS-prylar, och därmed underlätta flytten dit, men om det hjälper användarna så är det ju bara bra. De som inte vill använda eller testa iOS kan ju bara strunta i det.

Kanske man borde ha en funktion i alla App Stores ifrån Apple, Google och Microsoft, där man bara kan kommentera appar som man faktiskt installerat och kört på sin enhet?

Ungefär samma princip som att Amazon har verifierade köpare.

Att hylla Apple på ett Apple relaterat forum...vilket brott!!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-09-22 00:03
Ursprungligen av Exteron:

I Apples App Store kan du bara kommentera appar du installerat, har alltid varit så.

Har inte tänkt på det (får erkänna att jag aldrig kommenterat någon app), men tycker det är ett bra steg på vägen iaf.

Hade Google haft vett och infört samma policy så kanske man hade sluppit en del av okynneskommenteringen av Apples appar (och säkert en hel del andra också).

1
Bevaka tråden