Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sömnanalys

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tips om en app för sömnanalys

hur lösa laddning

sleep++

Har bara kört den i natt... Jag är inte helt övertygad ännu. Den missade de gånger som jag vaknade. Ska kanske köra samtidigt som med min jawbone för att jämföra?

Din länk till hur man löser laddningen fungerar inte.
Annars verkar det intressant.

Ursprungligen av neriksson:

Din länk till hur man löser laddningen fungerar inte.
Annars verkar det intressant.

Länken finns iofs i AppStore också men här kommer den igen. Fungerar förhoppningsvis nu

effektiv laddning

Tack, mycket intressant. Ska testa den i natt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-26 10:57

Men då missar man ju nöjet med att ha klockan i Nightstand-mode

Provade i natt. Appen visade 7h 30m och 0% "restless sleep". Jaha, jag sov som en stock (som oftast) vilket jag knappast behövde en app för att veta.

Jag förstår inte riktigt vad man ska göra med resultat, vare sig det är bra eller dåligt.

Ursprungligen av stoneage:

Provade i natt. Appen visade 7h 30m och 0% "restless sleep". Jaha, jag sov som en stock (som oftast) vilket jag knappast behövde en app för att veta.

Jag förstår inte riktigt vad man ska göra med resultat, vare sig det är bra eller dåligt.

Av någon anledning så verkar den göra så första natten. Jag hade samma (felaktiga) resultat men det blev mer rätt senare

Däremot så är det samma problem som med alla sleeptrackers. Vad gör man med resultatet?

Ursprungligen av BlackSmp:

Av någon anledning så verkar den göra så första natten. Jag hade samma (felaktiga) resultat men det blev mer rätt senare

Däremot så är det samma problem som med alla sleeptrackers. Vad gör man med resultatet?

Det är bra att ha ett underlag som förklaring på hur trött man är?

Ursprungligen av pmarriott:

Det är bra att ha ett underlag som förklaring på hur trött man är?

Frågan är om det är ett relevant underlag. Det hela bygger på att rörlighet i sägnen kan användas som analys av hur bra din sömn är och enligt en artikel som jag har läst (men dessvärre inte hittar tillbaka till) så ifrågasätter sömnforskare om den tesen stämmer.

Attans att jag inte hittar artikeln. Jag har för mig att det var i DN som jag läste det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 10:43

Jag har kört denna appen i två dagar nu och i morse när jag stängde av då jag gick upp så kontrollerade jag i appen i telefonen, då uppdaterades datan som låg där sedan natten tidigare. Jag fick alltså inte ytterligare en post data för denna natten utan den första nattens data ersattes med denna nattens data så jag har endast en rad med data där. Märkligt.

Än värre är det när man går in i Hälsa-appen i telefonen, där finns ju ingen data alls! Se bilden:

Appen har all behörighet den kan få för att lägga till datan där.

Jag hade ett Jawbone UP! innan. Den lyckades sporadiskt få över datan för sömn till Hälsa. Åderställningar, byte av armband, evinnerligt mekande med inställningar - inget hjälpte. Den kunde få till det 1 gång, sen inget i en vecka, sen 3 nätter i rad, sen inget på 2 veckor. Armbandet åkte i cylinderarkivet när min Apfel-Glock anlände.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 10:48
Ursprungligen av pmarriott:

Jag hade ett Jawbone UP! innan. Den lyckades sporadiskt få över datan för sömn till Hälsa. Åderställningar, byte av armband, evinnerligt mekande med inställningar - inget hjälpte. Den kunde få till det 1 gång, sen inget i en vecka, sen 3 nätter i rad, sen inget på 2 veckor. Armbandet åkte i cylinderarkivet när min Apfel-Glock anlände.

Men våra klockor hjälper ju oss inte med sömnanalyser per default. Vi behöver ju appar som denna för att kunna åstadkomma det, vilket nu då ändå inte fungerar.

Intressant, det fungerar som förväntat för mig

Ursprungligen av zinned:

Men våra klockor hjälper ju oss inte med sömnanalyser per default. Vi behöver ju appar som denna för att kunna åstadkomma det, vilket nu då ändå inte fungerar.

Jo. Fast jag hade ju mitt UP! även till annat - steg etc. När man nu under något års tid med UP!'s hjälp fått ett statistiskt väl underbyggt underlag på att nattron åker åt helvete när man har småbarn i sängen som dansar riverdance i sömnen, så känns det som att man är klar med den biten. Jag sover inte. Punkt. Som tur är har vi en extrasäng och jag har en läkare som är generös med föreskriva kemisk sömn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 10:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant, det fungerar som förväntat för mig

Testar att starta om luren för att se om det hjälper. Skrev även ett mail till utvecklaren för att se om han har någon info.

1
Bevaka tråden