Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Urtavlor, watchOS 2.0 och bildsynk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 08:59

Jag upptäckte att efter jag uppdaterat klockan till watchOS 2.0 så synkade inte bilderna längre för mappen jag hade ställt in. Ändringar på bilder, borttagning av bilder och tillagda bilder synkades inte över till klockan. Efter mycket trixande och läsande på nätet så verkar strulet vara kopplat helt till - urtavlan "Bild".

Jag dödade bild-appen i klockan och ställde in en annan bildmapp än "Favoriter" att synka. Ingen skillnad, samma bilder syntes fortfarande. Jag valde då att byta urtavla till en utan bild, i mitt fall "Moduler", och sedan gick jag än en gång in i bildappen. DÅ! Då synkade den som den skulle och de nya bilderna dök upp.

Summa summarum, om man använder en urtavla med egen bakgrundsbild så verkar det uppstå problem med synken av bildmappen som man har inställd. Man måste alltså då byta urtavla och eventuellt också byta mapp för bildsynken för att sedan ändra tillbaka igen. Jag verkar vara långt ifrån ensam med problemet så det kan ju vara en bugg vi har stött på här men jag har dock inte orkat försöka återskapa problemet igen efter att jag nu löste det.

Jag upptäckte liknande problem i samband med urtavlan "Fotoalbum" eftersom den loopar runt i albumet. Jag hade vissa problem när jag ändrade mapp men fick känslan av att synken sker när klockan sitter i laddaren.

Är dock inte helt säker på det, tror att jag ska göra ett försök i kväll för att se hur ändringar propagerar genom enheterna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 09:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag upptäckte liknande problem i samband med urtavlan "Fotoalbum" eftersom den loopar runt i albumet. Jag hade vissa problem när jag ändrade mapp men fick känslan av att synken sker när klockan sitter i laddaren.

Är dock inte helt säker på det, tror att jag ska göra ett försök i kväll för att se hur ändringar propagerar genom enheterna.

Sync sker hela tiden, inte bara när den sitter i laddaren.

Ursprungligen av zinned:

Sync sker hela tiden, inte bara när den sitter i laddaren.

Jo, det stämmer. Jag provade nyss.

Stämmer det att det är 9 timmars skillnad mellan Sverige och Cupertino ?
Gjorde en ny urtavla och tänkte att jag skulle ha " appletid " längst ner till höger.

Ursprungligen av adress@mac:

Stämmer det att det är 9 timmars skillnad mellan Sverige och Cupertino ?
Gjorde en ny urtavla och tänkte att jag skulle ha " appletid " längst ner till höger.

Japp, det är nio timmars tidsskillnad mellan Sverige och Kalifornien.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-28 16:30
Ursprungligen av zinned:

Sync sker hela tiden, inte bara när den sitter i laddaren.

Enligt vad jag kan utläsa från Watch-appen så synkas bilder hela tiden (det finns inget förbehåll). Däremot så står det tydligt att musik bara synkas om klockan sitter i en laddare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-28 16:54
Ursprungligen av frazze:

Enligt vad jag kan utläsa från Watch-appen så synkas bilder hela tiden (det finns inget förbehåll). Däremot så står det tydligt att musik bara synkas om klockan sitter i en laddare.

Det var ju precis det jag sa

1
Bevaka tråden