Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beslutsångest.

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte rådfråga här lite.

Ni som har Apple Watch nyttjar ni den fullt så mycket att den känns "nödvändig" eller oumbärlig? Just nu slits jag i valen om 1 jag ens skall köpa en och 2 vilken kulör i så fall. Jag har fastnat för 2 modeller 42mm boett är givet om det blir samt att det blir en sport. Frågan är ju svart boett med svart band eller guld boett med blått band. Jag har en guldfärgad iPhone 6 men känner att guld boett med vitt kanske blir aningens feminint.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-24 11:55

Nej, jag tycker inte den är nödvändig. Det jag använder min mest för är att kolla notiser, för att slippa ta fram iPhones. Tveksamt dock om den funktionen är värd pengarna
Jag ångrar dock inte köpet, det kommer säkert mer funktioner iom watchOS 2.0 (tredjepartsappar).
Så köp den billigaste.

Senast redigerat 2015-09-24 12:37

Jag gillar min skarpt. Känns som jag använder den mest för notiser/styra apple tvn.

Men den är även riktigt snygg.

watchOS 2 har redan kommit. Var väl några intressanta saker..

Styra Apple tvn är ju trevligt och likaså se notiser. Sen tror jag mig läst att Wahoo har eller är på väg med en app för sync med sitt pulsband ticker (som jag har) . Jag löptränar en del och gymmar 3-6 dagar i veckan och då kunde det vara trevligt att se sakerna på armen istället för att dra upp mobilen . Kanske till och med lämna telefonen hemma när jag är ute och springer . Om inte så kan jag ju om jag förstått det hela rätt byta låt med mera via klockan genom telefonen .

Jajjemen, det enda jag ångrar är att jag köpte sporten. Men när v2 kommer blir det riktiga.

Ursprungligen av _empty:

Jajjemen, det enda jag ångrar är att jag köpte sporten. Men när v2 kommer blir det riktiga.

Varför ångrar du att du köpt sporten ? För ett glaset är sämre? Eller finns det andra skillnader ?

Inga skillnader förutom glaset. Men gillar stainless steel, sport ser lite billig ut ibland, dock inte nu när man skaffat stållänken.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-24 14:37
Ursprungligen av Stefan Willard:

Styra Apple tvn är ju trevligt och likaså se notiser. Sen tror jag mig läst att Wahoo har eller är på väg med en app för sync med sitt pulsband ticker (som jag har) . Jag löptränar en del och gymmar 3-6 dagar i veckan och då kunde det vara trevligt att se sakerna på armen istället för att dra upp mobilen . Kanske till och med lämna telefonen hemma när jag är ute och springer . Om inte så kan jag ju om jag förstått det hela rätt byta låt med mera via klockan genom telefonen .

Man kan ladda ner låtar i klockan också om man har BT-lurar, funkar bra, det bästa är att kunna visa bl a puls och tempo på klockan när man rör sig utan mobilen.
http://www.apple.com/se/watch/guided-tours/

Ursprungligen av Hjopek:

Man kan ladda ner låtar i klockan också om man har BT-lurar, funkar bra, det bästa är att kunna visa bl a puls och tempo på klockan när man rör sig utan mobilen.
http://www.apple.com/se/watch/guided-tours/

Såpass då får jag väl skaffa ett par bt lurar med då kanske ifall jag nu köper klocka på måndag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 14:56
Ursprungligen av Stefan Willard:

Såpass då får jag väl skaffa ett par bt lurar med då kanske ifall jag nu köper klocka på måndag.

Observera dock att man, än så länge, inte kan ringa ett samtal eller svara på ett samtal i klockan och då få ljudet i BT-lurarna. Ringer/svarar du från klockan så går ljudet i klockans högtalare och ingen annanstans.

Ursprungligen av zinned:

Observera dock att man, än så länge, inte kan ringa ett samtal eller svara på ett samtal i klockan och då få ljudet i BT-lurarna. Ringer/svarar du från klockan så går ljudet i klockans högtalare och ingen annanstans.

Inte ens i och med watch os 2 ? Alltså säg att jag kör mitt headset i telefonen och det ringer så måste jag då klicka svara på headsetet alternativt telefonen fysiskt för att ljudet skall gå rätt ? Följdfråga kan man prata via klockan då ? Typ högtalartelefons läge?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 15:14
Ursprungligen av Stefan Willard:

Inte ens i och med watch os 2 ? Alltså säg att jag kör mitt headset i telefonen och det ringer så måste jag då klicka svara på headsetet alternativt telefonen fysiskt för att ljudet skall gå rätt ? Följdfråga kan man prata via klockan då ? Typ högtalartelefons läge?

Nej, inte heller med watchOS 2.0.

Om du har ditt BT-headset kopplat till luren och det ringer så ser du det på klockan. Om du då, på klockan, svarar så går ljudet ut i klockans högtalare. Svarar du på telefonen/headsetet så går det ut i dina BT-lurar.

Prata via klockan kan du göra om du vill. Blir som vanlig högtalarfunktion.

Ursprungligen av zinned:

Nej, inte heller med watchOS 2.0.

Om du har ditt BT-headset kopplat till luren och det ringer så ser du det på klockan. Om du då, på klockan, svarar så går ljudet ut i klockans högtalare. Svarar du på telefonen/headsetet så går det ut i dina BT-lurar.

Prata via klockan kan du göra om du vill. Blir som vanlig högtalarfunktion.

Känns ju onekligen lite halvdant för att vara Apple men som sagt även det bästa kan ju göra fel..

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-24 15:35

Om jag har med mig mobilen när jag har på BT-lurarna och AW, så kopplar jag lurarna till mobilen, då kan jag ju svara i dom, har jag bara lurarna och AW så får jag inga samtal.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-24 16:11
Ursprungligen av Stefan Willard:

Känns ju onekligen lite halvdant för att vara Apple men som sagt även det bästa kan ju göra fel..

Ja, jag hoppades ju att detta skulle vara korrigerat iom watchOS 2.0 men tyvärr.

Ursprungligen av Hjopek:

Om jag har med mig mobilen när jag har på BT-lurarna och AW, så kopplar jag lurarna till mobilen, då kan jag ju svara i dom, har jag bara lurarna och AW så får jag inga samtal.

Det säger sig väl självt, eller hur?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-24 16:57
Ursprungligen av zinned:

Ja, jag hoppades ju att detta skulle vara korrigerat iom watchOS 2.0 men tyvärr.

Det säger sig väl självt, eller hur?

Det vet man aldrig...;D

  • Medlem
  • 2015-09-25 05:10
Ursprungligen av Hjopek:

Om jag har med mig mobilen när jag har på BT-lurarna och AW, så kopplar jag lurarna till mobilen, då kan jag ju svara i dom, har jag bara lurarna och AW så får jag inga samtal.

Om du har BT headset kopplat till luren och AW och ringer upp från klockan var hamnar samtalet då. Svara brukar ju vara bäst från BT headset i alla fall för mig då den läser upp adressboken så man hör vem som ringer och man kan svara med röststyrning

Ursprungligen av PaO:

Om du har BT headset kopplat till luren och AW och ringer upp från klockan var hamnar samtalet då. Svara brukar ju vara bäst från BT headset i alla fall för mig då den läser upp adressboken så man hör vem som ringer och man kan svara med röststyrning

Då kan man iofs lika gärna aktivera Siri på telefonen via headsetet och ringa direkt från headsetet. Du måste hursomhelst använda Siri för att ringa upp från klockan (förutom de vänner som du har med i "cirkeln"j

Hur mycket bättre blev då på App fronten nu i och med WatchOs 2 ?. Mitt primära användande om jag nu gör slag i saken inom de närmsta dagarna är ju att hålla koll på träningen och kalori förbrukning, kolla notiser så som mail,sms med mera. Men har det kommit eller tros det komma bättre funktion för att svara på notiser för vad jag sett nu så är det enkom förprogrammerade svar vilket känns lite vagt om än man har möjlighet att diktera via siri som vi alla vet hur exakt det blir.

Det blir förbluffande exakt med Siris diktering.

Ursprungligen av Capeman:

Det blir förbluffande exakt med Siris diktering.

Då måste ditt tal och dialekt var optimalt för Siri. Jag tycker att hon på tok för ofta tolkar mig helt åt fanders. Enklare saker som fråga om väder och starta appar samt ställa timer och ringa folk fungerar klanderfritt (för det mesta). Men utöver det går det käpprätt åt skogen för mig.

Dikteringen funkar alltså bra. Har inte direkt använt Siri på klockan till annat. Eller gillar hon småländska.

Ursprungligen av Capeman:

Det blir förbluffande exakt med Siris diktering.

Jag skulle säga att Siri alltid förbluffar mig... Antingen genom att förstå vad jag säger eller hitta någon ny tolkning av vad jag säger:)

Skämt åsido, det blir bättre och bättre men det finns fortfarande utrymme för förbättring

Jo det är ju lite magiskt att man kan säga till en teknisk pryl vad den skall göra. Sen att den inte förstår allt är ju inte konstigt, trots allt säger ju vi människor ofta -Va när någon pratar med emellanåt.

När det gäller BT som kom upp här så undrar jag hur det fungerar för er i normala fall? För mig så känns det som det hela fungerar som för telefonen och BT headset.

Om jag blir uppringd och har mitt bluetoothheadset inkopplat men svarar på telefonen så landar samtalet i telefonen och inte i headsetet. Svarar jag på headsetet så landar samtalet i headsetet.

Jag har ingen aning om hur det fungerar för andra headset.

Jag kör ett Plantronics Voyager UC och kan svara på telefonen men få ljudet direkt in i "öronsnäckan". Likaså ligger snäckan på bordet men jag plockar upp den när det ringer så svarar den och kopplar in ljudet där med.

  • Medlem
  • 2015-09-25 13:32
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag kör ett Plantronics Voyager UC och kan svara på telefonen men få ljudet direkt in i "öronsnäckan". Likaså ligger snäckan på bordet men jag plockar upp den när det ringer så svarar den och kopplar in ljudet där med.

Jag har Voyager Legend SE vilken jag är mycket nöjd med. Vad är skillnaden mot UC?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle säga att Siri alltid förbluffar mig... Antingen genom att förstå vad jag säger eller hitta någon ny tolkning av vad jag säger:)

Skämt åsido, det blir bättre och bättre men det finns fortfarande utrymme för förbättring

Som du säger ibland blir man väldigt förvånad att hon hör fel men ändå blir rätt ord.
Sett det flera gånger på skärmen att det ord hon hör är helt fel men nästan direkt ändras till det jag verkligen sa.
Siri är väldigt känslig ifall det är bakgrundsljud då blir det oftast helt galet.

Ursprungligen av PaO:

Jag har Voyager Legend SE vilken jag är mycket nöjd med. Vad är skillnaden mot UC?

Förutom formen ingen aning. Jag bara valde något som verkade bra när jag skulle leta upp headset till mig och mina kollegor. Förutom headsettet i sig så har vi ett litet etui med laddning i samt en docka och en usb dongel till datorn. Använder dock enbart mitt när jag sitter i längre kundmötet, i övrigt har jag annars alltid original headsetet från apple själva och skall jag lyssna på musik längre stund kör jag med mina Sennheiser Momentum Over-ear.

http://www.plantronics.com/us/product/voyager... där ser du UC modellen

  • Medlem
  • 2015-09-25 17:16
Ursprungligen av Stefan Willard:

Förutom formen ingen aning. Jag bara valde något som verkade bra när jag skulle leta upp headset till mig och mina kollegor. Förutom headsettet i sig så har vi ett litet etui med laddning i samt en docka och en usb dongel till datorn. Använder dock enbart mitt när jag sitter i längre kundmötet, i övrigt har jag annars alltid original headsetet från apple själva och skall jag lyssna på musik längre stund kör jag med mina Sennheiser Momentum Over-ear.

http://www.plantronics.com/us/product/voyager... där ser du UC modellen

Ser ut som Legend SE som jag har men utan alla tillbehör

Har den dagligen på mig då jag har många samtal och på språng. Underbart utan sladdar och bra att den läser adressboken så man vet vem som ringer. Kanon med att kunna koppla två lurar samtidigt och att den pausar musik och annan media för att sedan fortsätta när samtalet är över men allt det känner du ju redan till

Privat har jag Gear Circle inga Sennheiser dock men funkar bra

Bevaka tråden