Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch ID fungerar inte för App Store

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-09-25 08:14

Titeln säger det mesta. Touch ID fungerar för att låsa upp telefonen och för att låsa upp tredjepartsappar. Men jag måste skriva in lösenordet var gång jag ska köpa/uppgradera en app. Problemet ska visst ha funnits sedan iOS 8.3, men jag undrar om det någonsin fungerat på min telefon (iphone 6, iOS 6.0.1). Jag har funnit lösningen nedan på nätet, jag trodde inte riktigt att det skulle lösa problemet och det gjorde det inte heller. Någon som har haft problemet och kommit till rätta med det?

How to fix Touch ID not working after iOS 8.3 update for App Store purchases

Step-1: Launch Settings on your iOS 8.3 running iPhone or iPad

Step-2: Tap on Touch ID & Passcode

Step-3: Enter your Passcode or Password

Step-4: Toggle iTunes & App Store to OFF

Step-5: Press Home button to return to the Home screen

Step-6: Reboot your iPhone or iPad

Step-7: Enter your Passcode or Password on the Lock screen

Step-8: Again launch Settings on iPhone or iPad

Step-9: Tap on Touch ID & Passcode

Step-10: Enter your Passcode or Password

Step-11: Toggle iTunes & App Store to ON

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-11 12:20

Har gjort enligt ovan men kan ej betala i App Store med Touch ID.
Upplåsning av telefonen går däremot utmärkt.
Någon annan lösning?

1
Bevaka tråden