Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2015-10-08 20:54
Ursprungligen av tribe79:

Troligtvis så får du en pappersavi.

Verkligen slöseri med tid att skicka ut pappersavier. Ytterligare en dags fördröjning, eller ännu värre en hel helgs fördröjning. Hoppas på ett sms istället.

  • Medlem
  • 2015-10-08 21:28
Ursprungligen av ezo0n:

Jag funderar på att göra det. Ska iallafall gå till en telia butik och höra om de har nå ex över

Ja känns ju värt att koll om dom har någon i alla fall! Dock pratade jag med Halebop och det verkar som att det kan skilja i pris om man väljer att köpa den i butik :/

  • Medlem
  • 2015-10-08 21:37
Ursprungligen av ehy1:

Ja känns ju värt att koll om dom har någon i alla fall! Dock pratade jag med Halebop och det verkar som att det kan skilja i pris om man väljer att köpa den i butik :/

Nja tror du det verkligen?

Om man går till Telia imorgon, hör om nytt abonnemang och iphone, nog tror jag de matchar priset som de har på nätet?

  • Medlem
  • 2015-10-08 21:49
Ursprungligen av ezo0n:

Nja tror du det verkligen?

Om man går till Telia imorgon, hör om nytt abonnemang och iphone, nog tror jag de matchar priset som de har på nätet?

Simon, Halebop 18:32
"Jo det gör det men då sätter återförsäljaren själv priser på telefonerna och det tillkommer en startavgift på 249 kronor också."
"Nej priserna för abonnemang är samma men erbjudanden och pris på telefonerna kan variera."

Alltså, det är halebops abonemanngspriser men det är butiken själv som sätter priser på själva telefonen :/ vet inte om Telia är dyrare än halebop dock, det kan ju hända att det är samma pris. Det är väl isf bara den där startkostnaden som gör att det blir något dyrare

  • Medlem
  • 2015-10-08 22:08
Ursprungligen av ehy1:

Simon, Halebop 18:32
"Jo det gör det men då sätter återförsäljaren själv priser på telefonerna och det tillkommer en startavgift på 249 kronor också."
"Nej priserna för abonnemang är samma men erbjudanden och pris på telefonerna kan variera."

Alltså, det är halebops abonemanngspriser men det är butiken själv som sätter priser på själva telefonen :/ vet inte om Telia är dyrare än halebop dock, det kan ju hända att det är samma pris. Det är väl isf bara den där startkostnaden som gör att det blir något dyrare

Nu tänkte ju jag gå till Telias egna butik. Abonnemanget är dyrare där än halebop. Men 12 GB surf.

Men om man går till t ex thephonehouse eller andra vanliga butiker så är säkert priset dyrare

  • Medlem
  • 2015-10-08 22:18
Ursprungligen av ezo0n:

Nu tänkte ju jag gå till Telias egna butik. Abonnemanget är dyrare där än halebop. Men 12 GB surf.

Men om man går till t ex thephonehouse eller andra vanliga butiker så är säkert priset dyrare

Jahaa, jag tänkte köpa mobilen på Telia fast med samma Halebop abonnemang som jag redan ska förlänga.

  • Medlem
  • 2015-10-08 22:46
Ursprungligen av ehy1:

Jahaa, jag tänkte köpa mobilen på Telia fast med samma Halebop abonnemang som jag redan ska förlänga.

Jag tänkte inte köpa den kontant Väljer man med abonnemang så får man väldigt bra rabatt på telefonen utan att behöva ut med totala summan direkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-08 22:50

FYI, passerade Telias nattöppna butik för en stund sedan. Satt dock i bilen en bit därifrån men från vad jag kunde se så såg det knappt ut att vara ens någon i den kön. Möjligt att det satt ett par-tre stycken i klaffstolar men det är i så fall allt...två timmar innan öppning.

Det är sannerligen inte samma sak nu som det var 10/11 juli 2008...

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-09 00:57
Ursprungligen av WilliamWT:

Samma för mig, det står hanteras av lager.

Samma hos mig. Ringde kundtjänst p.g.a. att det stått så sedan onsdag morgon.
Kundtjänst sa att du har nog din telefon måndag eller tisdag. Beställde 00:05 på morgonen(?) den 2/10
De hade inte enaning om vad "hanteras av lager" betydde...
Kundtjänstens kompetens i ett nötskal...

Ursprungligen av danny5:

Ni som beställt från Tele2. Jag fick ett sms idag där det står

"Avin som du behöver för att hämta ut din nya iPhone bör du få från Posten inom kort."

Innebär detta att de kommer att skicka pappersavi via posten och inte sms? Dvs det kommer att ta ytterligare en dag att skicka pappret. Då kommer den nog inte imorgon

Chatta med kundtjänst och ge dit ordernummer så får du tracking/spårnings nummer och då kan hämta ut den med det numret + ID.
Då behöver du inte vänta på pappers avin.

Senast redigerat 2015-10-09 07:32
Ursprungligen av hokarangen:

Ha, Fick för mig att testa köra plus modellen nu , så jag la en beställning på en 6s plus 64 space grey hos Tele2 i eftermiddags kl 15:15 och nu fick jag ett SMS kl 18:29 att den har skickats från lagret.

Bra jobbat Tele2

Riktigt imponerad !

Som sagt ,beställde igår eftermiddag på Tele2 web & dax att hämta ut idag

2015-10-09 07:19 PostNord Brevavisering har skickats till mottagaren
2015-10-09 04:31 Stockholm Sorterad
2015-10-08 20:06 Göteborg Sorterad
2015-10-08 18:14 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

  • Medlem
  • 2015-10-09 08:17

Titta vad Jetpak kom med!

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-09 08:37

Jag tror att Tre:s system har säckat ihop.
På "min" leveranssida har det sedan onsdags morse har det stått "Hanteras av lager". Ringde idag till teknisk support (de verkar mer "serviceminded" än vanliga kundtjänsten).
Enligt dem så är telefonen skickad 8/10, nu sorterad i Jönköping. När en försändelse är sorterad i Jönköping så har man försändelsen samma dag...
Fick även kolli-id.

Senast redigerat 2015-10-09 09:20
Ursprungligen av r_o_n:

Jag tror att Tre:s system har säckat ihop.
På "min" leveranssida har det sedan onsdags morse har det stått "Hanteras av lager". Ringde idag till teknisk support (de verkar mer "serviceminded" än vanliga kundtjänsten).
Enligt dem så är telefonen skickad 8/10, nu sorterad i Jönköping. När en försändelse är sorterad i Jönköping så har man försändelsen samma dag...

Det står ju dock på sidan att den "Leveransinformationen uppdateras minst en gång per vardag.". Den uppdateras alltså samtidigt för alla.

I onsdags kunde de inte skicka telefonen. Och har du otur så skickades telefonen precis eftrt de uppdaterade sidan igår.

Förhoppningsvis så får vi lite mer info då sidan uppdateras idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-09 09:37

Gick till Emporia. Ingen kö, inget strul med att beställa via post, ingen väntetid

In och ut på fem minuter.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-09 09:44
Ursprungligen av basu:

Titta vad Jetpak kom med!

Vad kul. Du har fått din surfplatta.

Ursprungligen av radaradam:

Det står ju dock på sidan att den "Leveransinformationen uppdateras minst en gång per vardag.". Den uppdateras alltså samtidigt för alla.

I onsdags kunde de inte skicka telefonen. Och har du otur så skickades telefonen precis eftrt de uppdaterade sidan igår.

Förhoppningsvis så får vi lite mer info då sidan uppdateras idag.

Jag har fått kollinummer nu efter att sidan uppdaterades kl 09.42.

  • Medlem
  • Lindesberg
  • 2015-10-09 10:20

Nu har min beställningsstatus hos halebop uppdaterats.

Köplats: 53
Ditt beräknade leveransdatum: 2015-10-25

Känns lite tråkigt men men, så går det när man somnar.
Och för att se det positiva så har mitt fodral som jag beställde kommit.

Ursprungligen av zinned:

FYI, passerade Telias nattöppna butik för en stund sedan. Satt dock i bilen en bit därifrån men från vad jag kunde se så såg det knappt ut att vara ens någon i den kön. Möjligt att det satt ett par-tre stycken i klaffstolar men det är i så fall allt...två timmar innan öppning.

Det är sannerligen inte samma sak nu som det var 10/11 juli 2008...

Största skillnaden är nog alla förbokningar numera. Hade det inte funnits - hade köerna varit lååånga...?

Även min beställning på Halebop har uppdaterats:
Köplats: 21
Ditt beräknade leveransdatum: 2015-10-26

Köplatsen minskade inte igår så de fick alltså inte in någon av min modell och variant på lager. Trist. Jag som tyckte jag hamnat långt upp i kön.
Nåja, tur min gamla 5s funkar bra fortfarande så det är egentligen inte bråttom.

  • Medlem
  • 2015-10-09 13:05

Någon som fick tag på en mobil i butik? det fick då inte jag..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-10-09 13:14

Sådärja!
Reserverade och hämtade hos Telia.

Synd att den känns exakt som min gamla 6 Plus Spacegrey. ?

Lämnade dock 16Gb för 64Gb nu.

  • Medlem
  • 2015-10-09 14:10

Förhandsboka? Var bara att gå in i butiken och köpa sig en.

Skönt att knalla in på MM vid 12-tiden och köpa en 6S 64Gb över disk

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-09 14:33

Hämtade min iPhone 6s Silver 128 Gb på Apple Store Emporia. Förlängde mitt nuvarande abonnemang hos Halebop.
Ville endast teckna 12 månader men det gick inte. Enligt Apple Store ger Telia de bara möjlighet att sälja med 24 månaders bindning. Märkligt kan jag tycka

Edit 14:42 Ringde Apple Store Väla. De säger att det endast är Telia som säljer för 24 mån, med Halebop finns fortfarande 12, 18 resp 24 mån.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-09 14:36

Nu har jag fört över från den gamla, satt på glasskydd och fodral, bilden är när jag packade upp den.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-09 14:52

Precis hämtat den.
Kul tant i kassan, först kommenterar hon oj, det var ett dyrt paket.
Sen när hon kommer med det tappar hon det...
Nåja, verkar ha varit bra förpackat, får se om telefonen startar.

Tre hade så klart skickat min lur med företagspost till min hemadress och inte uppgivit portkod. Och jag kunde inte hämta den på utlämningsställe förens tidigast måndag. Ska resa bort måndag morgon så ringde Trebutiken runt hörnet och dom hade samma lur inne så det vara bara att plocka upp en där.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-09 15:52

Hämtade precis upp min 6s på posten. Kollade med olika appar och står att jag har N71mAP som är TMSC vilket är roligt.
Får bli att leka lite med den senare eller imorgon då jag ska iväg senare.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2015-10-09 16:01
Ursprungligen av kievY:

Hämtade precis upp min 6s på posten. Kollade med olika appar och står att jag har N71mAP som är TMSC vilket är roligt.
Får bli att leka lite med den senare eller imorgon då jag ska iväg senare.

Kul. jag fick precis min och jag har Samsung chippet. Hur ska ni andra göra som fått Samsung chippet? byta? är det någon som bryr sig?

Bevaka tråden