Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påskägg

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Öppna ett tomt word dokument och skriv

= rand (200,99)

tryck enter och vänta i 3 sek.

Roligare än så här kan det nog inte bli!

Haha!

Haha!

Den meningen innehåller för övrigt nästan alla bokstäver i alfabetet och används därför ofta av typografer för att visa hur ett typsnitt ser ut.





Och hur sjutton gör man om man vill skriva "rand = (200,99)"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-15 08:33

Kul!
Det funkar också med andra tal i parentesen, det första är antalet stycken, och det andra hur många gånger meningen ska upprepas i varje stycke.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Och hur sjutton gör man om man vill skriva "rand = (200,99)"

först trycker du på r sedan på a tätt följt av n och slutligen ett d. Nu kommer ett klurigt parti när du trycker på den långa tangenten. och sedan trycker du på shift och samtidigt på 0, det blir då =. Sedan shift och samtidigt 8. Nu skall du trycka på 2 och sedan 0 och 0 igen. Tryck sedan på den lite undangöda tangenten , tätt följt av två 9or. Nu är det bara att hålla ner shift och trycka en 9 till så är det klart!;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 08:57

Ha , ha.....

  • Medlem
  • 2003-10-15 14:57

Någon mer än jag som kommer att tänka på filmen "Shining"?

Spring fort! Här kommer Word med en stor fet yxa :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 15:43

redrum :eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Sigemo
Öppna ett tomt word dokument och skriv

= rand (200,99)

tryck enter och vänta i 3 sek.

Roligare än så här kan det nog inte bli!

Jösses, det tog mig ett tag och läsa igenom alla de sidorna, en till en början intressant berättelse som spårar ur och blir dödligt tråkig... M.a.o. som det mesta från företaget Microsoft...

Jag ber läsare som inte trivs med det engelska språket om ursäkt för nödvändigheten att använda ordet microsoft men dristar mig till att översätta det för förståelsens skull till Pyttemjuk.
Ni vet det där företaget som tillverkar nått program som tydligen används som operativsystem av människor som inte är lika lyckligt lottade som Vi !

God afton !

// Chr.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 18:34

Kul

Äntligen en användning för word...
Har häckat (witz) på HD:n länge nu - slutligen till någon nytta...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Sigemo
först trycker du på r sedan på a tätt följt av n och slutligen ett d. Nu kommer ett klurigt parti när du trycker på den långa tangenten. och sedan trycker du på shift och samtidigt på 0, det blir då =. Sedan shift och samtidigt 8. Nu skall du trycka på 2 och sedan 0 och 0 igen. Tryck sedan på den lite undangöda tangenten , tätt följt av två 9or. Nu är det bara att hålla ner shift och trycka en 9 till så är det klart!;)

Ahh.. tack ska du ha. Jag har satt mig in i din lösning och den funkar! Man kan alltid lita på 99mac för kvalificerad support.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Ahh.. tack ska du ha. Jag har satt mig in i din lösning och den funkar! Man kan alltid lita på 99mac för kvalificerad support.

Ja, men om man verkligen vill att det ska stå "= rand (200,99)" i dokumentet, och sedan vill ha en radbrytning då?

Asch då, nu klurade jag ju ut det!

Det måste var det mest kreativa som MS hittat på - alla kategorier.

1
Bevaka tråden