Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tar emot beställningar av nya Apple TV

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu går det att beställa nya Apple TV genom Apples egna webbshop, för leverans senare i veckan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-26 14:45

Beställt...;D

Färdig att skickas: 3-5 arbetsdagar
Leverans: 30 Okt - 3 Nov med Expressfrakt

Senast redigerat 2015-10-26 21:13

Siri?

Någon som vet om man kommer kunna få Siri via en uppdatering senare eller är det en hårdvarubegränsning för det?

Ursprungligen av martini_tr:

Någon som vet om man kommer kunna få Siri via en uppdatering senare eller är det en hårdvarubegränsning för det?

Ingen vet. Det har diskuterats i flera andra trådar redan. Jag skulle gissa att det inte finns någon hårdvarubegränsning.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-10-26 16:10
Ursprungligen av martini_tr:

Någon som vet om man kommer kunna få Siri via en uppdatering senare eller är det en hårdvarubegränsning för det?

Som sagt, ingen vet. Men det är ju fullständigt hål i huvudet om det skulle vara någon hårdvarubegränsning på något sätt.
Det finns inga tecken på att det är så heller.

Måtte dom nu levereras på fredag och inte på måndag.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2015-10-26 16:26

Glad över att jag chansade med Elgiganten! Haha! Det kändes som en vild chansning när jag gjorde det, hade väl inte så jättehöga förväntningar med en sådan där tidig bokning. Trodde mest det var en lockgrej så man skulle passa på att köpa annat från dem. Men se på tusan, de skickade paketet igår! Kan spåra med kolli-id och allt. Har redan haft ungefär en dag på sig i postgången och har det kanske imorgon eftersom jag förstås valde expressalternativet. Elgiganten rulez, haha!

Ursprungligen av JND:

Glad över att jag chansade med Elgiganten! Haha! Det kändes som en vild chansning när jag gjorde det, hade väl inte så jättehöga förväntningar med en sådan där tidig bokning. Trodde mest det var en lockgrej så man skulle passa på att köpa annat från dem. Men se på tusan, de skickade paketet igår! Kan spåra med kolli-id och allt. Har redan haft ungefär en dag på sig i postgången och har det kanske imorgon eftersom jag förstås valde expressalternativet. Elgiganten rulez, haha!

Usch säger jag bara när jag läser sånt här direkt efter att jag lagt en beställning hos Apple. ??
Beställde dock en nimbus handkontroll också. Får se hur det blir.
Hoppas den kommer innan helgen bara.

Ursprungligen av Sledde:

Usch säger jag bara när jag läser sånt här direkt efter att jag lagt en beställning hos Apple. ??
Beställde dock en nimbus handkontroll också. Får se hur det blir.
Hoppas den kommer innan helgen bara.

Haha är inne på sitt spår där, blir lite ledsen i ögat när andra får enheten för mig
Dock lär jag inte få min innan helgen som det ser ut på min beställning.

Citat:

Färdig att skickas: 3-5 arbetsdagar
Leverans: 4 Nov - 6 Nov med Expressfrakt

Ursprungligen av JND:

Glad över att jag chansade med Elgiganten! Haha! Det kändes som en vild chansning när jag gjorde det, hade väl inte så jättehöga förväntningar med en sådan där tidig bokning. Trodde mest det var en lockgrej så man skulle passa på att köpa annat från dem. Men se på tusan, de skickade paketet igår! Kan spåra med kolli-id och allt. Har redan haft ungefär en dag på sig i postgången och har det kanske imorgon eftersom jag förstås valde expressalternativet. Elgiganten rulez, haha!

Så Elgiganten skickade din AppleTv en Söndag? hmmm..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-26 21:17
Ursprungligen av Larstommie:

Så Elgiganten skickade din AppleTv en Söndag? hmmm..

Knappast troligt. En bluff från @JND.

Ursprungligen av zinned:

Knappast troligt. En bluff från @JND.

Exakt min tanke också.

Elgiganten har skickat saker förr på Söndagar.

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Elgiganten har skickat saker förr på Söndagar.

Det är inte ovanligt alls, många postorderföretag gör det, har hänt mig från CDON, Siba bland annat.

Ursprungligen av Anderlind:

Det är inte ovanligt alls, många postorderföretag gör det, har hänt mig från CDON, Siba bland annat.

Det tvivlarna inte på, dock verkar det märkligt om Elgiganten skulle skicka ut innan Apple, beställde 2 Apple TV med beräknad leverans på fredag 30/10.
Men om Elgiganten levererar redan idag kanske så grattis till er och återkom om hur den verkar

  • Medlem
  • Piteå
  • 2015-10-27 12:38
Ursprungligen av Sledde:

Usch säger jag bara när jag läser sånt här direkt efter att jag lagt en beställning hos Apple. ??
Beställde dock en nimbus handkontroll också. Får se hur det blir.
Hoppas den kommer innan helgen bara.

Paketet kom idag kl 11, men jag har ju sådana här dumheter som arbete att tänka på först. Gahh!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2015-10-27 12:41
Ursprungligen av zinned:

Knappast troligt. En bluff från @JND.

Nope, det sorterades av posten söndag kväll.
http://i.imgur.com/yxcvtwX.png

Du kan få bilder ikväll. Jag överraskas över hur på hugget de var, trodde inte det om Elgiganten liksom.

Ursprungligen av JND:

Paketet kom idag kl 11, men jag har ju sådana här dumheter som arbete att tänka på först. Gahh!

Otur om du skulle börja känna dig febrig nu då ?
Men det är ju bara att packa upp och informera oss stackare som inte fått vår ATV4 om hur bra den är.

Ursprungligen av Larstommie:

Det tvivlarna inte på, dock verkar det märkligt om Elgiganten skulle skicka ut innan Apple, beställde 2 Apple TV med beräknad leverans på fredag 30/10.
Men om Elgiganten levererar redan idag kanske så grattis till er och återkom om hur den verkar

Fast Elgiganten skickar ju inte innan Apple eftersom Apple måste skicka till Elgiganten före Elgiganten kan skicka ut sina beställningar

Men om jag låter bli att skämta så är det inte samma tryck på Apple TV som på Iphone så jag misstänker att Apple har lite "lösare" hantering och är inte lika strikt på gemensamma deadlines som när det gäller Iphones

Ursprungligen av JND:

...Jag överraskas över hur på hugget de var, trodde inte det om Elgiganten liksom.

Javisst, självklart är Elgiganten i Sverige först i världen med leverans av nya Apple TV. Var skulle det annars ske? Någonstans i USA, kanske? Eller Asien? Nej, Piteå såklart.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-10-27 13:37

Det kanske var denna JND beställde...;D

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/st...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-27 13:41

Förhoppningsvis inte. Det står fortfarande "Förhandsboka" på nya ATV...

Ringde Elgiganten och hörde om den hade kommit ut till butikerna och han jag pratade med sa att den inte beräknas komma till varuhusen före helgen. Trist för butikerna att de har sämre leverans av artiklar än vad privatpersoner har. Men butikerna kanske har lite hårdare krav från Apple att de inte får sälja innan släppdatumet?

Ursprungligen av JND:

Nope, det sorterades av posten söndag kväll.
http://i.imgur.com/yxcvtwX.png

Du kan få bilder ikväll. Jag överraskas över hur på hugget de var, trodde inte det om Elgiganten liksom.

Upp med lite bilder nu

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-27 17:45

Har hänt mig Dustin aviserat paket en söndag!

Sedan kanske inte varor går omvägen över något Apple-lager utan kommer direkt från utlandet till åf?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2015-10-27 18:24
Ursprungligen av Hjopek:

Det kanske var denna JND beställde...;D

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/st...

Haha! Neej! Det är 64 GB-varianten!

Men, nu har jag hämtat ut det mycket suspekt strömlinjeformade paketet. Visserligen vet jag att Apple är duktiga på just det området, så till den milda grad att vissa klagat på att de har för mycket fokus på att tunna ner... Men det här var ju löjligt. Vad var det för fel? För här var något inte som det skulle... Öppnade paketet redan i bilen, och så har Elgiganten i sin eviga visdom på eget bevåg och utan att säga något delat upp försändelsen, och skickat en ynka, ledsen HDMI-kabel. Hahaha!

Besvikelsen var för stor. Ni får inga bilder på den. Men jag är säker på att den är i ett alldeles utmärkt skick, och ger en riktigt krispig 1080p-output i härliga, silkesmjuka 60 fps vad det lider. Nyckelord: lider.

Nä, så illa var det ändå inte. Någonstans hade jag ju det på känn. Som sagt... Elgiganten? Vad sitter de egentligen på för distributionskanaler liksom. Ja, precis, jag kunde bara föreställa mig någon historia som jas är inne på ovan. Nåväl. Om ni någon gång vill köpa kablage med leverans redan på söndagseftermiddagarna, då vet ni var ni ska vända er!

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-10-27 18:34

Här är ett urval av de första apparna som kommer finnas tillgängliga från dag 1:
http://9to5mac.com/2015/10/27/first-apple-tv-...

Förstår fortfarande inte att dom skickat varan till dig, JND. Står på Elgigantens hemsida att den än så länge bara "förbokas". Bokade för egen del min i lördags och har fortfarande inte hört ett ljud.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Förstår fortfarande inte att dom skickat varan till dig, JND. Står på Elgigantens hemsida att den än så länge bara "förbokas". Bokade för egen del min i lördags och har fortfarande inte hört ett ljud.

Har du läst inlägg 26? Gör gärna det.

Det var ingen Apple TV i paketet som Elgiganten skickade i söndags. Det var bara en delleverans. Allt han fick var en HDMI-kabel.

JND får - liksom alla vi andra - vänta några dagar till.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Förstår fortfarande inte att dom skickat varan till dig, JND. Står på Elgigantens hemsida att den än så länge bara "förbokas". Bokade för egen del min i lördags och har fortfarande inte hört ett ljud.

Fast det har den ju inte. JND hade vad jag förstår beställt både en ATV2 och en hdmi kabel och det va kabeln som har levererats.
Enligt 9to5mac (tror jag det va) så stod det att app store skulle börja fungera på onsdag för developers och fredag för alla andra så det verkar inte som att man har så stor nytta av den innan fredag ändå.

Bevaka tråden