Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte säkerhetskopiera min iPhone 6?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-31 10:59

Har ett stort problem.

Ska byta min iPhone 6 till en 6S. Men jag kan inte säkerhetskopiera min nuvarande iPhone 6 till min dator. Det är en iMac Late 2009 med nyinstallerad disk och från grunden nyinstallerat OS X El Capitan. Jag hade samma problem när jag försökte säkerhetskopiera samma iPhone 6 med min Mac mini (Late 2012 med OS X El Capitan). Jag har således bytt värddator (som var samma iMac men med disken/systemet som satt i innan).

Jag har lyckas göra en säkerhetskopiering för en vecka sedan, men nu när jag ska göra ytterligare en så avbryts den och detta felmeddelande uppträder. Det är inget fel på hårdvaran i form av sladdar eller kontakter eller liknande.

Har någon en lösning på detta mycket irriterade problem så är jag evigt tacksam!

Bifogar även skärmdump på inställningarna för säkerhetskopieringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-31 11:21

Jahaja. Efter tionde försöket fungerade det äntligen. Varför har jag ingen aning. Jag hade dessutom Apple-supporten på tråden medans det plötsligt började fungera, märkligt att det alltid ska vara så...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-31 20:12

Hur vet du att kabeln är felfri? Har du testat med en annan och fått samma fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-31 20:16

Spelar det någon roll hur jag vet det? Jag vet det helt enkelt.

Men om det spelar roll så kan jag säga att jag vet det eftersom jag strax innan synkroniseringen överförde 2 GB bilder genom kabeln.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-31 20:39

Det har hänt mer än en gång att det kan vara glapp i kabeln, och att det funkar ibland och inte ibland. Och jag tycker det spelar roll. Om du frågar om problem får du nog finna dej i att svara på motfrågorna, om jag ska kunna ge något tips....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-03 00:02

Fast jag skrev ju uttryckligen att det inte var något fel på hårdvaran såsom kablar eller liknande. Ska jag då behöva svara på en fråga om jag vet att kabeln är felfri tycker du? Inte för att jag bryr mig, men det är just sådana här svar som gör att forum dör ut. Man blir mest irriterad och får sällan vettig hjälp.

Jag testade tre olika kablar och som sagt två olika datorer och hade samma problem varje gång. Men jag skulle gärna vilja veta varför felet uppkom, fast jag vill än hellre att det inte uppkommer igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-03 09:19

Alla kan ha fel, både du och jag. Bra att du har testat olika kablar, då kan vi utesluta det i alla fall.
Har du testat med att logga in som annan användare på datorn?
Har du testat en helt ny installation av OS X på en extern hårddisk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-03 09:48

Det handlar inte om rätt eller fel. Det handlar om attityd.

Jag vet inte om du läst trådens andra inlägg, men problemet är löst, men jag vet som sagt inte varför.

Hej.

Jag lånar tråden lite då det handlar om säkerhetskopiering.

Jag har fått en ny iPhone 6S och ska gå från 5s (min första iPhone någonsin) och ska flytta med mig så mycket det bara går.
Jag undrar vad hänger med när man säkerhetskopierar?
Först och främst tänker jag på alla mina SMS. Kommer de gå förlorade?
Mvh Fantomen

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-24 20:07
Ursprungligen av Fantomen81:

Hej.

Jag lånar tråden lite då det handlar om säkerhetskopiering.

Jag har fått en ny iPhone 6S och ska gå från 5s (min första iPhone någonsin) och ska flytta med mig så mycket det bara går.
Jag undrar vad hänger med när man säkerhetskopierar?
Först och främst tänker jag på alla mina SMS. Kommer de gå förlorade?
Mvh Fantomen

iCloud: Översikt över lagring och säkerhetskopiering på iCloud: Det här säkerhetskopieras på iCloud:

iMessage, text- (sms) och mms-meddelanden

Ursprungligen av reboot81:

iCloud: Översikt över lagring och säkerhetskopiering på iCloud: Det här säkerhetskopieras på iCloud:

iMessage, text- (sms) och mms-meddelanden

Tack!

1
Bevaka tråden