Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte vibration/ljud vid meddelanden

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-04 13:05

Så införskaffade mig äntligen en Apple Watch. Jag är inte mycket för att få notiser i den men just meddelanden vill jag ha. På min iPhone hade jag inställt på att jag bara får ett ljud och appsymbolbricka, inga banderoller eller något vid låst skärm. Antar att jag inte får ljud/vibration till klockan på grund av dessa inställningar? Testade att aktivera "Visa i notiscenter" och en banderoll, men fortfarande plingar det eller vibrerar inte i klockan.

Så vilka inställningar krävs för att detta ska fungera? Sitter på iOS 9.0.2 och WatchOS 2.0.1. Testat att startat om både telefonen och klockan men fortfarande inget. Vibrationen och ljudet fungerar vid samtal, och meddelandena finns på klockan men det är notisen som inte fungerar.

Uppdatera till 9.1?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-04 13:12
Ursprungligen av keptang:

Uppdatera till 9.1?

Sitter på jailbreak så no can do. Min bror sitter på samma uppsättning och det fungerar på hans, så känns som om det bör ligga nån annanstans. Blir lite rörigt med alla olika notis-inställningar för telefon och klocka känns det som. :/ Såhär ser inställningarna ut i telefonen och Apple Wacth-appen nu:

Senast redigerat 2015-11-04 13:30
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 15:08

Prova att slå på vid Visa vid låst skärm. Har du klockan ansluten så visas inget ändå, men kanske iPhone spärrar Notisen när du har det avslaget där.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-04 15:11
Ursprungligen av kenjon:

Prova att slå på vid Visa vid låst skärm. Har du klockan ansluten så visas inget ändå, men kanske iPhone spärrar Notisen när du har det avslaget där.

Ska väl ändå vara två helt separata inställningar som jag förstått det va? Testade dock nu - samma resultat. :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 15:18

Un-paira klockan och paira den igen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-04 15:41
Ursprungligen av kenjon:

Un-paira klockan och paira den igen?

Ska testa det. När min bror nu skickade så funkade det plötsligt. Ett par minuter senare fick jag ett meddelande av en kompis, då fungerade det inte igen. Märkligt!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-05 10:05

Så parade om klockan och telefonen, men problemet kvarstår. Förstår verkligen inte vad det kan vara som spökar, sjukt frustrerande.

Ursprungligen av CEk:

Så parade om klockan och telefonen, men problemet kvarstår. Förstår verkligen inte vad det kan vara som spökar, sjukt frustrerande.

Hur ser Ljud och Haptik - inställningar ut i  Watch ?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-05 15:14
Ursprungligen av adress@mac:

Hur ser Ljud och Haptik - inställningar ut i  Watch ?

Allt är aktiverat och uppställt på max. Pratade med Apple-supporten idag som heller inte kunde lösa problem. Tillslut löste jag det själv med ett evigt fipplande bland alla inställningar (känns inte så Apple-aktigt med så jäkla mycket röriga inställningar) genom att avaktivera "Handledsavkänning".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-05 19:34

Du har inte haft den för löst på armen så den tror att du har tagit av den?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-11-05 19:48
Ursprungligen av kenjon:

Du har inte haft den för löst på armen så den tror att du har tagit av den?

Har testat med den rätt tight så borde inte vara det. Sen kan det ju vara mina tatueringar kanske enligt ökända tattoo-gate, haha. Men nu fungerar det ju i alla fall. Vet inte exakt vad den där funktionen gör ändå.

1
Bevaka tråden