Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några funderingar kring Apple Music

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, har lite frågor till er som har Apple Music då jag funderar på att överge Spotify.

1) Spotify har ju 320 kbps som max, vad har Apple Music?

2) Jag testade Apple Music när det kom ut i början, men då hade jag lite problem. När jag la in några låtar i min spellista i telefonen, så dök inte dom låtarna upp i min iPad. Låtarna gick inte över automatiskt på alla enheter, är detta löst nu? Detta var största anledningen till att jag inte bytte.

3) Kan man som i spotify få fram spellistor beroende på "humör", genrer eller teman?

4) Hur för man över sina spotifylistor till Apple Music om det nu går?

Ursprungligen av nimren:

Tja, har lite frågor till er som har Apple Music då jag funderar på att överge Spotify.

1) Spotify har ju 320 kbps som max, vad har Apple Music?

2) Jag testade Apple Music när det kom ut i början, men då hade jag lite problem. När jag la in några låtar i min spellista i telefonen, så dök inte dom låtarna upp i min iPad. Låtarna gick inte över automatiskt på alla enheter, är detta löst nu? Detta var största anledningen till att jag inte bytte.

3) Kan man som i spotify få fram spellistor beroende på "humör", genrer eller teman?

4) Hur för man över sina spotifylistor till Apple Music om det nu går?

1. 256kbps AAC

2. Funkar helt ok på mina listor, från MBP til iPhone och iPad (fast jag upplever fortfarande att det är vissa problem med nya låtar som läggs till)

3. Mjae, inte lika bra som Spotify, de har fattat att det är en nice feature men ännu inte klarat av att implementera den lika bra i Music

4. Det finns tjänster som gör detta ja. Men beroende på hur långa dina listor är tar det tid och programmen crashar. Jag valde att inte överföra listorna.

1
Bevaka tråden