Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfigurera Airport Extreme efter Sip-Box

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-12-20 12:26

Har bredband och IP-telefoni från Bahnhof. Tidigare har jag försökt sätta SIP-boxen efter min Airport Extreme för att kunna använda den som router men inte lyckats få telefonin att fungera trots att jag öppnat de portar som Bahnhof angett. Därför har jag nu fått min SIP-box satt i bryggläge av Bahnhof men jag kan trots det bara få min Airport att fungera om jag sätter den i bryggläge. Väljer jag "DHCP och NAT" får jag felmeddelandet "Dubbla NAT". Väljer jag bara DHCP får jag följande " Att dela ett intervall IP-adresser med endast DHCP kräver manuell konfigurering av WAN-IP-adressen. Om din internetleverantör ger dig ett intervall statiska IP-adresser bör du konfigurera din trådlösa basstation manuellt med den första IP-adressen och dela ut resten via DHCP."

Jag har kopplat från Bredbandsboxen i väggen till SIP och vidare till WANporten på min Airport.

När jag satte SIP boxen bakom efter min Aiport fick jag ett mycket snabbare och stabilare Nätverk och det är det jag vill uppnå men med fungerande telefoni.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-20 12:50

Det är inte omöjligt att SIP-enheten har sämre/lägre rosting-kapacitet än din AirPort Extreme. Kan du berätta märke och sånt på din SIP-enhet?

  • Medlem
  • 2015-12-20 13:36

Det är en Eltek 7121-L1, köpt från Bahnhof.

Du får troligen dubbel NAT för att Banhof använder sig av privata adresser.

Citat:

I väntan på IPv6 går Bahnhof successivt över till privata ip-adresser. Förändringen sker stegvis i olika stadsnät och påverkar ett litet antal abonnenter. Driftsätter eller använder du tjänster som kräver publika ip-adresser (exempelvis ftp-servrar, webbkameror och/eller autenticeringsystem) måste du själv anmäla ditt behov till oss. Att behålla sina publika ip-adresser är kostnadsfritt. Vi informerar i aktuella stadsnät när omläggningen sker.

https://www.bahnhof.se/kundservice/privat#bre...

  • Medlem
  • 2015-12-22 13:03

Japp, så var det. Bahnhof fixade en publik adress och nu funkar det som jag vill!

1
Bevaka tråden