Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 7 blir vattentät och laddas trådlöst

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Exteron:

Så bra för dig att du tror Stockholm verkar representera världen, men jag måste nog göra dig besviken med att säga att världen är något större. Jag åker själv buss i stort sett varje dag och ser tvärtemot dig MASSOR utav folk som använder lurarna som följer med, både på bussen och när jag går på stan och det gäller oavsett jag är i Örebro eller sitter på tåget till min hemort eller var jag är.

Men vet man inget bättre så använder man såklart det Apple levererar, det är "gratis" (följer med i lådan), det måste vara bäst.
Där jag ofta är, USA och Asien så använder många Apples lurar men det är framförallt för att man inte bryr sig om hur det låter, det duger för dessa människor, good enough (som aldrig hört något annat).

On topic, så är det väl bara positivt om Apple tar fram en lösning som betyder bättre skydd mot väta och mindre antal kablar. Vet inte hur Apple ska lösa det, men det blir intressant att se.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-01-12 06:03
Ursprungligen av Papperskatt:

Eh...

I 0-250kr segmentet finns det ingen konkurrens. Vore konstigt annars. Det är trots allt Apple o de skulle inte acceptera att en original-combo låter skit. Sedan har vi den billiga, usla plasten på sladdarna i alla budgetlurar.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-12 09:14
Ursprungligen av Anderlind:

Men vet man inget bättre så använder man såklart det Apple levererar, det är "gratis" (följer med i lådan), det måste vara bäst.
Där jag ofta är, USA och Asien så använder många Apples lurar men det är framförallt för att man inte bryr sig om hur det låter, det duger för dessa människor, good enough (som aldrig hört något annat).

On topic, så är det väl bara positivt om Apple tar fram en lösning som betyder bättre skydd mot väta och mindre antal kablar. Vet inte hur Apple ska lösa det, men det blir intressant att se.

Tror inte det har så mycket att göra med att folk tror de är bäst, tror snarare att majoriteten inte bryr sig och endast använder lurarna som headset för att prata i, den klick som vill ha bättre lurar för att lyssna på musik köper andra lurar, men de flesta pratar nog som sagt bara i telefon med dem och det är de fullt dugliga till.

Jag tycker lurarna som medföljer nyare iOS enheter är ganska bra ljudmässigt, men föredrar trådlösa då jag slitit av ett antal kablar av misstag.

  • Medlem
  • 2016-01-13 11:02
Ursprungligen av disktant:

70% är väldigt tveksamt
jag har aldrig sett någon med nya modellen av lurar i öronen, och jag åker buss & tunnelbana varje dag
har sedan jag fick mitt första par undrar vem som använder använder skiten egentligen
vore bäst att inte skicka med några lurar alls

Många är säkert nöjda med att få ett par hörlurar med, och Apples hörlurar låter och sitter helt okej tycker jag, även om det finns bättre produkter på marknaden. Hörlurar ska definitivt med.

Att det luren blir vattentät ihop med att dom tar bort hörlursuttaget går nog i hand med trådlös laddning. Men vadå vattentät? Till vilken nytta? Jag kan köpa att den blir vattentålig. Men korallrevsdyka med den och ta kort så skulle jag nog kosta på mig riktiga grejer för det ändamålet.
Trådlös laddning? Varför då? Telefonen måste ligga nära en laddningsenhet för att kunna laddas. Induktion är bara fränt till spisar, eltandborstar och industri. Man vill ju ex kunna titta på film samtidigt som den laddas. Isf måste det bara magnetisk fäste som får igång den elektromagnetiska induktionen. Kan tänka mig att det blir som på klockan. Aja baja för folk med pacemaker Dessutom så tar det längre, mkt längre tid att då ladda.. MEN Apple kanske har en smart lösning där. Hur som helst så är en stängd inkapslad lur mer tålig.
Att hörlurskontakten från 1732 försvinner tackar jag för. Äntligen! SJÄLVKLART så kommer det adaptrar för dom som lagt ner tusentals pengar på hörlurar OCH lyssnar på mp3... ganska kul... Som att köpa en 100" 8K OLED-TV till en blind!

Bevaka tråden