Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emojis med Siri!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt runt efter kommandon för Siri att göra emojis men ej hittat något! Någon som sitter på kunskap? Hittar bara listor för engelsktalande Siri.
Skulle ju kunna testa mig fram men hittils har det gått sådär... Får till "glad gubbe" endast.
Underlättar oxå att kunna detta när man använder iWatch.

Ursprungligen av lindbergmarcus:

Har sökt runt efter kommandon för Siri att göra emojis men ej hittat något! Någon som sitter på kunskap? Hittar bara listor för engelsktalande Siri.
Skulle ju kunna testa mig fram men hittils har det gått sådär... Får till "glad gubbe" endast.
Underlättar oxå att kunna detta när man använder iWatch.

Vad är en iWatch?

Ursprungligen av pmarriott:

Vad är en iWatch?

Man vågar anta att han menar Apple watch.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-10 12:50
Ursprungligen av lindbergmarcus:

Har sökt runt efter kommandon för Siri att göra emojis men ej hittat något! Någon som sitter på kunskap? Hittar bara listor för engelsktalande Siri.

Detta gäller väl inte Siri i sig utan dikteringsfunktionen och vilka svenska kommandon som finns. Hittar ingen lista för iOS, men finns för OS X, och troligtvis är det samma.
Dikteringskommandon som kan användas i OS X

Ursprungligen av lindbergmarcus:

Skulle ju kunna testa mig fram men hittils har det gått sådär... Får till "glad gubbe" endast.

Det går lika bra att säga smiley eller glad gubbe (eller ledsen smiley / ledsen gubbe).
Det ska gå att säga glad, ledsen, blinkande och skrattande men jag lyckas inte med de två sistnämnda, varken på iOS 9 eller OS X 10.10.

Finns en annan tråd på 99mac där svenska dikteringskommandon diskuteras här.

Ursprungligen av pmarriott:

Vad är en iWatch?

Menar förstås Samsungs smart-klocka... näe, Apple Watch. Ursäktar otydligheten.

Ursprungligen av IngoX:

Detta gäller väl inte Siri i sig utan dikteringsfunktionen......

Jag hajar! Tackar för hjälpen Grymt!

Visst, man får till en hel del smileys när jag provar. Åtmistone: :-), :-(, :- D och ;- ) men detta är ju inte emojis. Tror att det är det jag är ute efter! Försöker leta på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-10 13:27

Ok, jag tänkte smileys. Tror inte det går att använda emoji-tangenbordet med diktering.

Något nytt på denna front?
Nu när man skaffat Apple Watch är det ju klart att man vill skicka emojisar också! ?

1
Bevaka tråden