Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Signatur i Excel dokument, hur?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har letat runt länge och provat olika lösningar på att få till en signatur i ett Excel dokument men inte lyckats på något tillfredställande sätt så tänkte höra mig för med den samlade expertisen på forumet.

Jobbar med Excel filer med information och behöver vid varje kundbesök be kunden signera i dokumentet efter att informationen skrivits in. Excel filerna ligger i dropbox. Det är inte nödvändigt att bladet blir låst efter signaturen eftersom signaturen egentligen bara är en bekräftelse på att besöket ägt rum.

- Har provat SignEasy appen men med den så måste man först importera Excel listan för att sen lägga ut olika text fält och sedan skriva signaturen. Det fungerar men inte tillfredställande och är sjukt störande med dessa textrutor. Det blir många steg och svårt att använda excels funktioner efter att man haft dokumentet inne i SignEasy appen då filen blir en statisk bild när man jobbat klart

- Att köra direkt i Excel från dropboxen fungerar klockrent då det är enkelt att skriva och hitta rätt fält att skriva i samtidigt som filen alltid ligger dropboxen. Få steg att importera och exportera existerar. Men hur får jag till signaturer här? Jag vill alltså att kunden ska kunna signera direkt på skärmen och att jag sen kan klistra in denna direkt i excel bladet.

Finns det någon smart lösning som ni kommer på?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-26 14:43

Kanske DocuSign?

EDIT: DocuSign är INTE det OP söker. DocuSign är så att ägaren av enheten kan signera olika dokument. Alltså max en signatur per enhet.

Senast redigerat 2016-04-26 18:32
Ursprungligen av reboot81:

Kanske DocuSign?

Tack, den appen hade jag missat. Men det blir liksom krångligt att behöva öppna och stänga dokument i den appen också. Skulle egentligen bara vilja att man kunde sätta en kråka direkt i Excel bladet för att sen kunna försätta i samma dokument när man möter nästa kund...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-26 16:49
Ursprungligen av Kidmaster:

Tack, den appen hade jag missat. Men det blir liksom krångligt att behöva öppna och stänga dokument i den appen också. Skulle egentligen bara vilja att man kunde sätta en kråka direkt i Excel bladet för att sen kunna försätta i samma dokument när man möter nästa kund...

Ska olika kunder signera samma dokument? Vad sägs om att exportera ut Excelfilen till PDF, signera PDF:en?
PDF Expert är inte det du söker, men kanske PDFpenPro? Dock bygger det på att du exporterar ut en PDF som man sedan signerar i PDFpenPro.

Senast redigerat 2016-04-26 18:50
1
Bevaka tråden