Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför så dåligt med "TV play" kanaler på ATV4?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon vettig anledning till att t e x TV3,5,6,8 inte finns som appar i ATV4 när det finns till iPhone & iPad?
Det går ju visserligen att streama de från luren eller paddan men det hade ju varit smidigare direkt i ATV'n.

Apple måste göra något med ATV4. Det behövs fler appar, och varför finns det en 64GB version t.ex? Vad skall man med 64GB till? Och varför går det inte att koppla 2st eller fler Apple Remote till samma ATV4 så man kan spela tillsammans med polarna. Är HBO och NRK apparna enda anledningen att byta från ATV3?

Ursprungligen av RolexJocke:

Finns det någon vettig anledning till att t e x TV3,5,6,8 inte finns som appar i ATV4 när det finns till iPhone & iPad?
Det går ju visserligen att streama de från luren eller paddan men det hade ju varit smidigare direkt i ATV'n.

Fråga TV3,5,6 och 8 som är dem som utvecklar apparna. Kanske ligger de efter i anpassningen av apparna för det större formatet, eller så ser de ingen eller för liten vinning i att finnas på ATV. Oavsett vilket så är det inget Apple kan styra över.

Ang. lagringen så finns det större alternativet för dem som exempelvis använder sin ATV som spelkonsol eller för att lagra filmer, bilder eller andra medier på den, eller som helt enkelt vill ha plats för väldigt många appar.

Ursprungligen av Arcangelo:

Apple måste göra något med ATV4. Det behövs fler appar, och varför finns det en 64GB version t.ex? Vad skall man med 64GB till? Och varför går det inte att koppla 2st eller fler Apple Remote till samma ATV4 så man kan spela tillsammans med polarna. Är HBO och NRK apparna enda anledningen att byta från ATV3?

Se svar ovan ang. lagring.
Du kan koppla fler handkontroller till din ATV4, upp till två stycken utöver fjärrkontrollen, och Apple har enligt utsago planer på att möjliggöra användandet av din iPhone som kontroll.

Ursprungligen av pushloop:

Fråga TV3,5,6 och 8 som är dem som utvecklar apparna. Kanske ligger de efter i anpassningen av apparna för det större formatet, eller så ser de ingen eller för liten vinning i att finnas på ATV. Oavsett vilket så är det inget Apple kan styra över.

Jag är inte insatt i hur appar fungerar tekniskt utan tänkte bara lite högt och trodde att det var snarlikt att
göra en app till iPhone/iPad som till ATV4.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag är inte insatt i hur appar fungerar tekniskt utan tänkte bara lite högt och trodde att det var snarlikt att
göra en app till iPhone/iPad som till ATV4.

Det är det, det görs faktiskt på exakt samma sätt och samma kod kan återanvändas om man varit förutseende. Men eftersom skärmen på en TV är större så finns mer utrymme att ta hänsyn till och utnyttja, dels för att göra appen så användbar som möjlig och dels för att göra den attraktiv för användaren. Att bara göra motsvarande iPhone/iPad-app större kan fungera i vissa fall, men då det ofta gör att apparna ser lite slarvigt gjorda ut och kanske inte är lika lättanvända (man styr t.ex. sin ATV med fjärrkontroll, inte fingrar), så krävs det vissa anpassningar som ju tar tid, som ju är lika med pengar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-12 00:17

Ingår inte bl.a TV3 i Viaplay's app som finns för AppleTV?

Jag vet at C MORE precis kom med sin app som sakna men säkert blir användbar. Initialt hade den mycket SD-material och var lite buggig men jag såg 12 avsnitt av "The Night Manager" förra helgen och hade en positiv upplevelse. Även SVT's PLAY-tjänst fungera bra.

Dock saknas D-PLAY (SBS / Discovery / Kanal 5 m.fl) och flera andra streaming-tjänster. Plejmo är ju ex. någon web-satsning som varken fungerar native på AppleTV eller Airplay utan endast fungerar med skärmdelning vilket är pinsamt dåligt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Ingår inte bl.a TV3 i Viaplay's app som finns för AppleTV?

TV3, TV6, TV10 och Viasat Film ingår i Viaplay så bör finnas i appen också tycker jag.

Att TV3 och TV6 mfl saknas i olika tjänster är ju en långdragen följetong som beror på (brist på) avtal. Och vilja att lösa problemen. Varför TV3 tror att folk skulle vilja betala extra för se Hollywoodfruar på andra enheter än den vanliga tv:n är mig en gåta. Men men. Så här har det bl a varit för exvis Telia ett antal år där utbudet i deras Play+ inte matchar det utbud man har i tv:n. http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/01/... Dom "jobbar på det", och har så gjort i flera år...

Det är ju möjligt att få tillgång till vissa play kanaler om man abbonerar på vissa tjänster antar jag
och det blir ju rätt så kostsamt om man vill komma åt de på detta vis. Som sagt de finns ju i luren
& paddan så det går ju att komma åt de men det hade ju varit enklare om de fanns i ATV'n direkt.

1
Bevaka tråden