Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung mobil

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-07-01 10:21

Jag har en Samsung mobil GT-S5830i och den har fått fnatt.
1 Till att börja med säger den att jag inte har några mail på G-mail. När jag kollar via datorn så finns där flera stycken.
2 Om jag tar en bild med den inbyggda kameran och sedan vill dela den, dvs maila den till mitt Gmail så hänger sig meddelandet i mobilen och den sänds aldrig i väg. Däremot sänds texten om jag tar bort bilden.
3 Bilder i galleriet går inte att förstora, syns bara som tumnagelstora.
4 Jag har startat om mobilen flera gånger för att det skall rätta till sig, men utan resultat.
Däremot kan det komma upp ett meddelande med text ungefär: Talkback fungerar ej, vill du tvinga fram stängning. Enda alternativet är 5 att trycka på stänga.
6 Det skall ju gå att uppdatera programvaran, men det är så rörigt att jag givit upp.

Funderar på att kasta skiten, fast egentligen är det ju jag som är så hopplös antagligen.

Har faktiskt en annan mobil, en LGE460 som jag inte använt. Fick den i samband med något abonnemang. Funderar på att gå över till den, men då tappar jag ju alla telefonnummer som jag ju har i Samsungen.

Du kan testa att återställa den. Vill du byta telefon så kan du ta backup och flytta dina kontakter till den andra telefonen. Finns tonvis med information på internet bara du söker. Tex:
http://mashable.com/2013/08/20/sync-android-c...
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-i...

Förslag på appar för att ta backup på Android:
http://www.androidauthority.com/best-android-...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-01 12:27

Troligen är väl ditt Gmail-konto på telefonen inte rätt konfigurerat, vad avser servrar, portar, TLS/SSL etc.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-07-01 16:45

Har i telefonen säkerhetskopierat data och bockat för automatisk återställning. Nu verkar det mesta funka, fast fan trot.

Ursprungligen av torin:

Jag har en Samsung mobil GT-S5830i och den har fått fnatt.
1 Till att börja med säger den att jag inte har några mail på G-mail. När jag kollar via datorn så finns där flera stycken.
2 Om jag tar en bild med den inbyggda kameran och sedan vill dela den, dvs maila den till mitt Gmail så hänger sig meddelandet i mobilen och den sänds aldrig i väg. Däremot sänds texten om jag tar bort bilden.
3 Bilder i galleriet går inte att förstora, syns bara som tumnagelstora.
4 Jag har startat om mobilen flera gånger för att det skall rätta till sig, men utan resultat.
Däremot kan det komma upp ett meddelande med text ungefär: Talkback fungerar ej, vill du tvinga fram stängning. Enda alternativet är 5 att trycka på stänga.
6 Det skall ju gå att uppdatera programvaran, men det är så rörigt att jag givit upp.

Funderar på att kasta skiten, fast egentligen är det ju jag som är så hopplös antagligen.

Har faktiskt en annan mobil, en LGE460 som jag inte använt. Fick den i samband med något abonnemang. Funderar på att gå över till den, men då tappar jag ju alla telefonnummer som jag ju har i Samsungen.

Jag har också en S5 den hänger sig iband och blir jävligt konstig har dock inte varit med om ditt problem, och ibland blir den seg som fan. Kolla så det inte är någon annan app som stör ut gmailen. Eller fabriksåterställ den. Det brukar hjälpa för mig bara att starta om den.

1
Bevaka tråden