Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6 laddar inte - eller mkt sällan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-07-14 10:38

Har en drygt 1 år gammal iPhone 6 som senaste månaden börjat krångla när det gäller laddning.
Jag tror det började med att den började "flippa" när jag skulle ladda den; plingade flera ggr "fram och tillbaka". Men laddade efter en stund.

Sen har det utvecklats dithän att den plingar till och börjar ladda, för att ngn sekund senare helt sluta.
Å nästa steg i den negativa utvecklingen har varit att den inte alls verkar ta lightning-kabeln, d v s inte ladda alls.

Familjen har både original- och noname-kablar men samma resultat oavsett.

Igår funkade det i a f med iTunes/iMac-anslutning men nu hjälper inte det heller.
Tidigare har det också löst sig när jag gjort en reset; home-knapp och avstängningsknapp samtidigt = äpplesymbol. Men inte nu.

Sökte här på forumet och hittade nedanstående länk men där är problemet vad jag förstår kopplat till laddning via datorn, inte generellt som i mitt fall.

http://www.99mac.se/forum/t/314610-gar-ej-lan...

Det låter ju onekligen som ett hårdvarufel och eftersom du bara haft telefonen i ett år borde du kunna få en ny på garanti kan man tycka.

Kan vara skräp/damm/ludd i Lightning-kontakten som gör att det glappar och har sig, kolla det först.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-07-14 13:11

Som @CekariYH säger. Jag har haft samma symptom som nämns i trådstarten och trott att det var kört, men efter att ur kontakten fått ut ludd tillräckligt för att bygga en kattunge var telefonen som ny.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-14 13:45

Använd inte något i metall (typ gem) för att rensa, utan en tandpetare av trä eller plast.

Ursprungligen av filuren:

Som @CekariYH säger. Jag har haft samma symptom som nämns i trådstarten och trott att det var kört, men efter att ur kontakten fått ut ludd tillräckligt för att bygga en kattunge var telefonen som ny.

Hahaha, måste varit väldigt kompakt luddklump, för att kunna bygga en kattunge

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-07-15 11:20
Ursprungligen av CekariYH:

Kan vara skräp/damm/ludd i Lightning-kontakten som gör att det glappar och har sig, kolla det först.

Ursprungligen av filuren:

Som @CekariYH säger. Jag har haft samma symptom som nämns i trådstarten och trott att det var kört, men efter att ur kontakten fått ut ludd tillräckligt för att bygga en kattunge var telefonen som ny.

Tycker mig inte se något för blotta ögat men skall leta fram en tandpetare och rota lite då.

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-08-06 16:29

Thanks.

1
Bevaka tråden