Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Och väl är väl det
Att inte sopa det under mattan utan agera
Tråkigt och dåligt att det händer men hellre prima vara lite senare än en explosion i hemmet

Precis
Och bra att man inte har fått sin. Vill inte behöva skicka in det för bara batteri byte.

  • Medlem
  • 2016-09-02 22:01
Ursprungligen av reza666:

Precis
Och bra att man inte har fått sin. Vill inte behöva skicka in det för bara batteri byte.

Helt rätt
Tänk om man hade fått sin nya Note och pensionerat den gamla luren. Ställt in alla widgets och appar och teman och ikoner mm och sedan behöva få den utbytt för att börja om med en ny
Nej tråkigt och synd och dåligt att detta händer men bättre nu än senare

Ursprungligen av PaO:

Helt rätt
Tänk om man hade fått sin nya Note och pensionerat den gamla luren. Ställt in alla widgets och appar och teman och ikoner mm och sedan behöva få den utbytt för att börja om med en ny
Nej tråkigt och synd och dåligt att detta händer men bättre nu än senare

En bra sak jag alltid saknat med Android som nu äntligen Samsung fixar är riktig backup av all data. iOS har haft det sen day 1 men inte Android. Nu verkar det som att Samsung har gjort sin egen version av iCloud så det backar upp all data där mappar, ikoner, tema, alla prog, all data ska backas upp på samsungs motsvarighet av iCloud. Då kan man återställa sin lur och få det att se exakt likadant ut.
Jag vet att Google har liknande sak men det fungerar uselt och det tar inte ens kopia av ens data (typ spel progress, alla kataloger man skapat på sin skrivbord och liknande).
Så jag tror så länge man håller sig till Samsung så ska man inte behöva slösa 3-4 timmar på att ordna sin nya lur

Ursprungligen av reza666:

En bra sak jag alltid saknat med Android som nu äntligen Samsung fixar är riktig backup av all data. iOS har haft det sen day 1 men inte Android. Nu verkar det som att Samsung har gjort sin egen version av iCloud så det backar upp all data där mappar, ikoner, tema, alla prog, all data ska backas upp på samsungs motsvarighet av iCloud. Då kan man återställa sin lur och få det att se exakt likadant ut.
Jag vet att Google har liknande sak men det fungerar uselt och det tar inte ens kopia av ens data (typ spel progress, alla kataloger man skapat på sin skrivbord och liknande).
Så jag tror så länge man håller sig till Samsung så ska man inte behöva slösa 3-4 timmar på att ordna sin nya lur

Och där är väl också en fördel med android som operativsystem. Du som konsument får olika alternativ. En del är mer omfattande än andra. Vissa föredrar ett rent android (som är relativt funktionsfattigt och har en halvdan säkerhetskopiering), och andra fördrar ett mer omfattande system som t.ex Samsung blir allt bättre på att implementera. Som Google säger: Be together, not the same.

  • Medlem
  • 2016-09-02 23:38
Ursprungligen av reza666:

En bra sak jag alltid saknat med Android som nu äntligen Samsung fixar är riktig backup av all data. iOS har haft det sen day 1 men inte Android. Nu verkar det som att Samsung har gjort sin egen version av iCloud så det backar upp all data där mappar, ikoner, tema, alla prog, all data ska backas upp på samsungs motsvarighet av iCloud. Då kan man återställa sin lur och få det att se exakt likadant ut.
Jag vet att Google har liknande sak men det fungerar uselt och det tar inte ens kopia av ens data (typ spel progress, alla kataloger man skapat på sin skrivbord och liknande).
Så jag tror så länge man håller sig till Samsung så ska man inte behöva slösa 3-4 timmar på att ordna sin nya lur

Bara att roota, lägga in TWRP som recovery och sedan göra backup (klon). Man kan till och med sätta lösenord på den, checksum också. Välja vad som ska backas upp. Android ger massor av möjligheter. Som rootanvändare. Så det är förstås för mer avancerade användare. Kan man bara köra appar och göra backup genom en kabel bör man hålla sig till Ios. Där duger inte Google.

  • Medlem
  • 2016-09-02 23:53
Ursprungligen av reza666:

En bra sak jag alltid saknat med Android som nu äntligen Samsung fixar är riktig backup av all data. iOS har haft det sen day 1 men inte Android. Nu verkar det som att Samsung har gjort sin egen version av iCloud så det backar upp all data där mappar, ikoner, tema, alla prog, all data ska backas upp på samsungs motsvarighet av iCloud. Då kan man återställa sin lur och få det att se exakt likadant ut.
Jag vet att Google har liknande sak men det fungerar uselt och det tar inte ens kopia av ens data (typ spel progress, alla kataloger man skapat på sin skrivbord och liknande).
Så jag tror så länge man håller sig till Samsung så ska man inte behöva slösa 3-4 timmar på att ordna sin nya lur

Nu kanske jag har missat något men har man inte backat telefonen via Google account och Samsung account tidigare. Dessutom ingick Dropbox utrymme förr och numera Samsung cloud. Jag spelar inga spel och tar backup till min egen NAS som extra säkerhet. Övrigt som mail, kalender mm är ju synkat och backat redan.
Dock har jag aldrig behövt återställa eller fabriksåterställa en telefon någonsin oplanerat
När jag byter telefon använder jag smart switch funkar ju även på IOS

Men backup är alltid bra att ha

  • Medlem
  • 2016-09-24 01:20

För alla er som väntar på sin Note eller undrar vad s-pen är för något

https://youtu.be/WxYvqMJtUwk

Ursprungligen av PaO:

För alla er som väntar på sin Note eller undrar vad s-pen är för något

https://youtu.be/WxYvqMJtUwk

Holy cow! Det är ofattbart hur mycket man kan göra med pennan. Inte för att starta ett krig men min iPhone känns som skräp i jämförelse om man tänker produktivitet. Kan inte vänta tills jag får min Note7, jäkla Tele2 vill inte ens säga när man kan förvänta sig det.

Jag har inte testat smart switch men ska testa om det går mellan min Oneplus3 och Note7. Gissar att man måste ha samma modell för att det ska fungera?
Självklart backar jag upp allt men som sagt vissa saker kommer man inte åt som spel progress och app konfigurationer. Nu kör jag TWRP så jag tar nandroid backup som tar en full image av luren precis som iTunes gör med iPhone och därmed kan man återställa allt. Det är tyvärr inte möjlig att göra från en lur till en annan men bättre än inget.

Tack, PaO. Jag har använt Note i snart fem år och det fanns ett och annat jag inte visste om i den videon.

När man har vant sig vid Notes funktionalitet duger helt enkelt ingenting annat på marknaden. Vilket är anmärkningsvärt - Google har typ 20 legotillverkare av telefoner, och ingen har gjort något helhjärtat försök att konkurrera med Samsung inom detta det mest lukrativa av segment. Har provat alla olika pennallar som kommit från Huawei, Xaomi och Meizu, men de har helt enkelt en penna och någon anteckningsapp och ingen motsvarighet alls till den fantastiska djupintegration av pennan som lyfter Noten till en så enastående produktivitetsmaskin. Helt obegripligt.

Ursprungligen av reza666:

min iPhone känns som skräp i jämförelse om man tänker produktivitet

Finns ingen direkt anledning att peka ut just iphone i det avseendet. Jag känner mig handikappad när jag använder vilken annan androidnalle som helst också. Ur produktivitetssynpunkt har Noten helt enkelt ingen like i något läger.

  • Medlem
  • 2016-09-24 17:15
Ursprungligen av reza666:

Holy cow! Det är ofattbart hur mycket man kan göra med pennan. Inte för att starta ett krig men min iPhone känns som skräp i jämförelse om man tänker produktivitet. Kan inte vänta tills jag får min Note7, jäkla Tele2 vill inte ens säga när man kan förvänta sig det.

Jag har inte testat smart switch men ska testa om det går mellan min Oneplus3 och Note7. Gissar att man måste ha samma modell för att det ska fungera?
Självklart backar jag upp allt men som sagt vissa saker kommer man inte åt som spel progress och app konfigurationer. Nu kör jag TWRP så jag tar nandroid backup som tar en full image av luren precis som iTunes gör med iPhone och därmed kan man återställa allt. Det är tyvärr inte möjlig att göra från en lur till en annan men bättre än inget.

Men det gäller att ta till sig s-pen funktioner och lära sig det. Men efter ett tag så är man beroende

Smart switch är kompetent och jag har fört över information från en 4S till Note 3 men då via PC. Hur det är med Oneplus vet jag inte

Jag har aldrig (peppar peppar) haft en telefon som crashat. Men fabriksåterställa går ju att göra direkt från Android telefonen men man förlorar ju all data.

Min backup lösning är rätt enkel och inte lika avancerad som IOS / iCloud eller motsvarande

Alla foto hamnar på SD kort och backas sedan till min NAS automatiskt. Parallellt då och då går jag igenom och raderar i telefonen de bilder som inte håller måttet. Kopierar dem manuellt i mappar på NAS där även min fru lägger sina. Sedan flyttar jag bilderna till mapp på SD kort. Med dagens kort, har 128GB EVO som väntar på min Note 7 kan jag ha alla bilder jag tar på flera år där utan att radera. S note mm backas då och då till NAS och kalender och mail synkas mellan enheter.

Kanske lite mycket hand pålägg men tar inte så mycket tid förutom genom gång av foto som inte håller måttet

  • Medlem
  • 2016-09-24 17:17
Ursprungligen av GustafMA:

Finns ingen direkt anledning att peka ut just iphone i det avseendet. Jag känner mig handikappad när jag använder vilken annan androidnalle som helst också. Ur produktivitetssynpunkt har Noten helt enkelt ingen like i något läger.

Håller med

  • Medlem
  • 2016-09-24 17:27
Ursprungligen av GustafMA:

Tack, PaO. Jag har använt Note i snart fem år och det fanns ett och annat jag inte visste om i den videon.

När man har vant sig vid Notes funktionalitet duger helt enkelt ingenting annat på marknaden. Vilket är anmärkningsvärt - Google har typ 20 legotillverkare av telefoner, och ingen har gjort något helhjärtat försök att konkurrera med Samsung inom detta det mest lukrativa av segment. Har provat alla olika pennallar som kommit från Huawei, Xaomi och Meizu, men de har helt enkelt en penna och någon anteckningsapp och ingen motsvarighet alls till den fantastiska djupintegration av pennan som lyfter Noten till en så enastående produktivitetsmaskin. Helt obegripligt.

Vassego
Då ligger jag i lä
I väntan på våra Note 7 kommer här min Note Story
Tänkte att man måste kunna göra mer med sin mobil och efter en timmes recension av Erica Griffin var såld och kunde ändra mitt digitala liv.
Bytte 2013 till Note 3 och när min fru såg vad jag kunde göra med den så bytte hon sin iPhone 4S mot Note 10 - 2014. Hon tog sedan över min Note 3 och jag bytte till Note Edge och nu byter vi (någongång) till Note 7. Tyvärr funkar det inte med Mac men det går utmärkt att synka s-note med PC det har Samsung mjukvara till. Vi synkar s-note mellan Note 3 / Note 10 och PC Windows.

Lärde mig nya saker genom denna Youtube med och kommer att gå igenom den igen när jag fått pärlan

Vilken Note började du med?
Note 2

Stylus är dött för mig, men idéen att kunna skriva en note direkt på skärmen (med fingret) utan att ens behöva väcka luren är något jag skulle vilja se i iOS. Det är ju klockrent! Sedan vill jag att iOS automatiskt sparar ner alla notes på iClousDrive så klart - en PDF förvarje session...alltså det skapas en fil för varje gång man aktiverat funktionen - skriver/ritar en note - och sedan inte gör något annat på typ ett visst antal sekunder...eller väcker luren för att göra annat. Hur aktivera den socande iPhonen för att förvarndla skärmen till en notebook? Tja...man gör en specifik fingerrörelse eller tappar med fingret på två/tre ställen inom 2 sekunder och; pang - så är skärmen en notebokk för fingret (eller stylus om man nu lever kvar i 1900-talet och vill pilla fram en sådan ur fickan, väskan, etc - om den nu är med över huvud taget ).
Detta skulle jag vilja se i en iPhone. DÅ - först DÅ - slutar jag med dom små anteckningsblocen jag burit med mig i 30 år. Det skulle vara en revolution - ett viktigt paradigmskifte - för mig.

  • Medlem
  • 2016-09-24 21:28
Ursprungligen av Demiurgen:

Stylus är dött för mig, men idéen att kunna skriva en note direkt på skärmen (med fingret) utan att ens behöva väcka luren är något jag skulle vilja se i iOS. Det är ju klockrent! Sedan vill jag att iOS automatiskt sparar ner alla notes på iClousDrive så klart - en PDF förvarje session...alltså det skapas en fil för varje gång man aktiverat funktionen - skriver/ritar en note - och sedan inte gör något annat på typ ett visst antal sekunder...eller väcker luren för att göra annat. Hur aktivera den socande iPhonen för att förvarndla skärmen till en notebook? Tja...man gör en specifik fingerrörelse eller tappar med fingret på två/tre ställen inom 2 sekunder och; pang - så är skärmen en notebokk för fingret (eller stylus om man nu lever kvar i 1900-talet och vill pilla fram en sådan ur fickan, väskan, etc - om den nu är med över huvud taget ).
Detta skulle jag vilja se i en iPhone. DÅ - först DÅ - slutar jag med dom små anteckningsblocen jag burit med mig i 30 år. Det skulle vara en revolution - ett viktigt paradigmskifte - för mig.

Varför är en penna som s-pen dött för dig när den inte tar någon plats och är mer än en vanlig stylus och den finns alltid med dig?

Dessutom säger du att du har med dig anteckningsblock och penna.

Det går bra med telefonen, anteckningsblock och penna men inte telefon och en inbyggd penna?

Jag kopplar inte förklara gärna

Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung presenterade ikväll som väntat telefonen Galaxy Note 7, och i samma veva presenterades även det uppgraderade VR-headsetet Gear VR.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av PaO:

Men det gäller att ta till sig s-pen funktioner och lära sig det. Men efter ett tag så är man beroende

Smart switch är kompetent och jag har fört över information från en 4S till Note 3 men då via PC. Hur det är med Oneplus vet jag inte

Jag har aldrig (peppar peppar) haft en telefon som crashat. Men fabriksåterställa går ju att göra direkt från Android telefonen men man förlorar ju all data.

Min backup lösning är rätt enkel och inte lika avancerad som IOS / iCloud eller motsvarande

Alla foto hamnar på SD kort och backas sedan till min NAS automatiskt. Parallellt då och då går jag igenom och raderar i telefonen de bilder som inte håller måttet. Kopierar dem manuellt i mappar på NAS där även min fru lägger sina. Sedan flyttar jag bilderna till mapp på SD kort. Med dagens kort, har 128GB EVO som väntar på min Note 7 kan jag ha alla bilder jag tar på flera år där utan att radera. S note mm backas då och då till NAS och kalender och mail synkas mellan enheter.

Kanske lite mycket hand pålägg men tar inte så mycket tid förutom genom gång av foto som inte håller måttet

Ju för media är det enkelt. Kör själv dropbox + har 2 NAS för all min media (QNAP TVS-671 + Drobo FS).
Men saknar ändå tryggheten att allt på telefonen backas upp den dagen jag bytter telefon.

Smart switch verkar lovande om man byter från Samsung lur till en annan Samsung lur. Tack för tipset.

Ursprungligen av GustafMA:

Finns ingen direkt anledning att peka ut just iphone i det avseendet. Jag känner mig handikappad när jag använder vilken annan androidnalle som helst också. Ur produktivitetssynpunkt har Noten helt enkelt ingen like i något läger.

Visst jag håller med eftersom jag skrev som jag gjorde men faktum är ända sen jag började använda Android på allvar (typ 6mån sedan) så har jag haft jätte svårt att gå tillbaka till min 6S plus. Det känns riktigt begränsad.
Och nu med Note7 så inser jag att man kan göra sååå mycket mer. Men även utan penna så är Android grymt mer användbar i min mening. Jag gillar iPhone fortfarande för enkelheten men det passar bara inte mig längre. Till mina föräldrar rekommenderar jag fortfarande iPhone just för att det är enkelt. Vem vet kanske 7S eller 8:an kan igen bli revolutionerande. Men tills dess så är Note7 kungen. Även min oneplus3 tycker jag rockar fet jag borde få provision från de, pratade så bra om det idag på en fest att 3 personer ska nu beställa det

Nu tillbaka till Note7. Jag kommer att få en VR headset då jag beställde det tidigt, någon annan som också får det och kommer att behålla det? jag är lite osäker om jag ska sälja det på blocket eller behålla. Känns som en sån sak som är kul i någon dag. Vad tror ni?

  • Medlem
  • 2016-09-25 01:16
Ursprungligen av reza666:

Ju för media är det enkelt. Kör själv dropbox + har 2 NAS för all min media (QNAP TVS-671 + Drobo FS).
Men saknar ändå tryggheten att allt på telefonen backas upp den dagen jag bytter telefon.

Smart switch verkar lovande om man byter från Samsung lur till en annan Samsung lur. Tack för tipset.

Visst jag håller med eftersom jag skrev som jag gjorde men faktum är ända sen jag började använda Android på allvar (typ 6mån sedan) så har jag haft jätte svårt att gå tillbaka till min 6S plus. Det känns riktigt begränsad.
Och nu med Note7 så inser jag att man kan göra sååå mycket mer. Men även utan penna så är Android grymt mer användbar i min mening. Jag gillar iPhone fortfarande för enkelheten men det passar bara inte mig längre. Till mina föräldrar rekommenderar jag fortfarande iPhone just för att det är enkelt. Vem vet kanske 7S eller 8:an kan igen bli revolutionerande. Men tills dess så är Note7 kungen. Även min oneplus3 tycker jag rockar fet jag borde få provision från de, pratade så bra om det idag på en fest att 3 personer ska nu beställa det

Nu tillbaka till Note7. Jag kommer att få en VR headset då jag beställde det tidigt, någon annan som också får det och kommer att behålla det? jag är lite osäker om jag ska sälja det på blocket eller behålla. Känns som en sån sak som är kul i någon dag. Vad tror ni?

Smart switch är väldigt kraftfullt och jag tror att du får med en USB OTG adapter i lådan om wifi direkt inte skulle funka. Skall funka från Android / IOS / Galaxy till Note 7

https://youtu.be/hpC_bops0Jk

https://youtu.be/JcFsFWe6Tis

https://youtu.be/KbV5Qkl8xl0

Nej så var det gör mig med
När jag väl skaffat Note så är där ingen återvändo

Du får prata med Samsung om provision

Gear VR
Svårt att säga
Har bara testat Cardboard och det är inte samma sak
Men med skärmen som Note 7 har så skall det bli kul att se vilken skillnad och innehåll Samsung har
Annars får man väl sälja

  • Medlem
  • 2016-09-25 12:36

@reza666
@GustafMA

Har skaffat några skal / tillbehör till er kommande Note 7?

Väntar på denna

https://www.google.se/search?q=note+7+lens+co...

@PaO
Tack för länkar, ska testa när jag får pärlan

Jag har beställt dessa från http://se.mobilefun.com:
UAG Samsung Galaxy Note 7 Protective Skyddsskal - Svart
Spigen Liquid Crystal Samsung Galaxy Note 7 Skal - Klar
Official Samsung Galaxy Note 7 Screen Protector - Twin Pack

Ville köpa läderskallet från samsung men det är helt öppen på undersidan och det jag gillar jag inte. Har läst och sett många bra review om UAG så jag ska testa det.
Kolla detta (bra case review):
https://www.youtube.com/watch?v=tRv_1JiA47Q

  • Medlem
  • 2016-09-25 20:25
Ursprungligen av reza666:

@PaO
Tack för länkar, ska testa när jag får pärlan

Jag har beställt dessa från http://se.mobilefun.com:
UAG Samsung Galaxy Note 7 Protective Skyddsskal - Svart
Spigen Liquid Crystal Samsung Galaxy Note 7 Skal - Klar
Official Samsung Galaxy Note 7 Screen Protector - Twin Pack

Ville köpa läderskallet från samsung men det är helt öppen på undersidan och det jag gillar jag inte. Har läst och sett många bra review om UAG så jag ska testa det.
Kolla detta (bra case review):
https://www.youtube.com/watch?v=tRv_1JiA47Q

Tack Flossy är cool
Sanslöst många skal det finns

Jag har köpt Clearview och LED funderar på något skal utan lock, fick många bra tips här

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-09-26 08:16
Ursprungligen av reza666:

Visst jag håller med eftersom jag skrev som jag gjorde men faktum är ända sen jag började använda Android på allvar (typ 6mån sedan) så har jag haft jätte svårt att gå tillbaka till min 6S plus. Det känns riktigt begränsad.
Och nu med Note7 så inser jag att man kan göra sååå mycket mer. Men även utan penna så är Android grymt mer användbar i min mening. Jag gillar iPhone fortfarande för enkelheten men det passar bara inte mig längre.

Genuint intresserad av vad det är du känner dig begränsad med jämfört med android. Pennan förstår jag fördelarna med men du skriver att även utan pennan känner du dig begränsad. Några konkreta exempel?

Ursprungligen av PaO:

Vilken Note började du med?

Note LTE. En kollega demonstrerade original-Noten för mig och det fanns liksom ingen återvändo.

Ursprungligen av PaO:

@GustafMA
Har skaffat några skal / tillbehör till er kommande Note 7?

Inga skal på någon nalle, någonsin. Ett arbetsverktyg, inte någon sorts juvel att hålla kliniskt ren vad mig anbelangar.

  • Medlem
  • 2016-09-26 21:17

[quote name="GustafMA" postid="2289279"]Note LTE. En kollega demonstrerade original-Noten för mig och det fanns liksom ingen återvändo.
Inga skal på någon nalle, någonsin. Ett arbetsverktyg, inte någon sorts juvel att hålla kliniskt ren vad mig anbelangar.[/quote

Det var ju en klok kollega

Okej förstår vad du menar

Idag första dagen sedan batteri började explodera som Sammobile inte har någon Note 7 nyhet. Är nog ett positivt tecken

[quote name="PaO" postid="2289301"]

Ursprungligen av GustafMA:

Note LTE. En kollega demonstrerade original-Noten för mig och det fanns liksom ingen återvändo.
Inga skal på någon nalle, någonsin. Ett arbetsverktyg, inte någon sorts juvel att hålla kliniskt ren vad mig anbelangar.[/quote

Det var ju en klok kollega

Okej förstår vad du menar

Idag första dagen sedan batteri började explodera som Sammobile inte har någon Note 7 nyhet. Är nog ett positivt tecken

Det är faktiskt väldigt tråkigt att samsung drabbades av deras recall i år när de äntligen skulle få suga på karamellen efter två års dalande i försäljning.

Apple kommer väl antagligen gå samma öde i försäljning så får väl hoppas att de slipper en recall nästa år.
Eller snarare att vi kunder slipper skador på oss själva och våra egendomar. ?

  • Medlem
  • 2016-09-27 21:36
Ursprungligen av _empty:

Inte mycket sant här inte
Men cultofmac kanske inte är den säkraste källan gällande Note 7 samt att CNN och CoM verkar vara de enda som rapporterar detta

Samsung har haft gigantiska problem med SDI batterier men det är på väg att ordna till sig nu

Räddningstjänst i St Petersburg hittade ingen koppling mellan exploderande Jeep och Note 7

26 av alla fall (säkert över 100 st) var fake och utsatta för extern hetta

Problemet med Note 7 har varit i vänstra kanten av skärmen där batteri börjat brinna. Varför har denna telefon bränn märken på mitten av skärmen

Samsung har presenterat Note serien sedan hedenhös i september medan Apple först presenterade iPhone i juni och de senaste åren i september. Vem jagar vem?

http://m.huffpost.com/uk/entry/uk_56efd262e4b...

http://gizmodo.com/an-iphone-is-the-latest-th...

Än så länge har jag inte hört om något flyg som fått panik landa gällande Note 7

Uselt att Samsung batteri inte håller måttet men lite källkritik får man ha

Ursprungligen av PaO:

Inte mycket sant här inte
Men cultofmac kanske inte är den säkraste källan gällande Note 7 samt att CNN och CoM verkar vara de enda som rapporterar detta

Samsung har haft gigantiska problem med SDI batterier men det är på väg att ordna till sig nu

Räddningstjänst i St Petersburg hittade ingen koppling mellan exploderande Jeep och Note 7

26 av alla fall (säkert över 100 st) var fake och utsatta för extern hetta

Problemet med Note 7 har varit i vänstra kanten av skärmen där batteri börjat brinna. Varför har denna telefon bränn märken på mitten av skärmen

Samsung har presenterat Note serien sedan hedenhös i september medan Apple först presenterade iPhone i juni och de senaste åren i september. Vem jagar vem?

http://m.huffpost.com/uk/entry/uk_56efd262e4b...

http://gizmodo.com/an-iphone-is-the-latest-th...

Än så länge har jag inte hört om något flyg som fått panik landa gällande Note 7

Uselt att Samsung batteri inte håller måttet men lite källkritik får man ha

Vet inte vad du vill bevisa men här har du en Note som fatta eld på ett plan.
http://mashable.com/2016/09/23/samsung-galaxy...
Jag har inte hört talas om en iPhone 7a som fattat eld på ett plan heller ?

Sen har artikeln om den "nya" brinnande Note 7an kommit till phonearena också.
http://www.phonearena.com/news/Owner-of-new-s...
Dock Påstås detta röra det kinesiska batteriet denna gången.

Jag tror inte Apple jagar samsungs premium-försäljning när de har bättre själva och vet inte om Samsung försöker jaga Apples heller.
Det enda var väl ett uttalande från bloomberg om att samsung ville skynda på Note 7an för att hinna före iPhones "tråkiga" 7-lansering, om det finns någon substans bakom detta uttalande vet jag inte och lär väl aldrig få veta heller.

Det enda vi vet är att samsung tyckte att det var en så stor risk att de behövdes återkallas (även fast färre Note 7or än S4or har brunnit) vilket inte har hänt tidigare.

Senast redigerat 2016-09-28 04:03
  • Medlem
  • 2016-09-28 05:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Vet inte vad du vill bevisa men här har du en Note som fatta eld på ett plan.
http://mashable.com/2016/09/23/samsung-galaxy...
Jag har inte hört talas om en iPhone 7a som fattat eld på ett plan heller ?

Sen har artikeln om den "nya" brinnande Note 7an kommit till phonearena också.
http://www.phonearena.com/news/Owner-of-new-s...
Dock Påstås detta röra det kinesiska batteriet denna gången.

Jag tror inte Apple jagar samsungs premium-försäljning när de har bättre själva och vet inte om Samsung försöker jaga Apples heller.
Det enda var väl ett uttalande från bloomberg om att samsung ville skynda på Note 7an för att hinna före iPhones "tråkiga" 7-lansering, om det finns någon substans bakom detta uttalande vet jag inte och lär väl aldrig få veta heller.

Det enda vi vet är att samsung tyckte att det var en så stor risk att de behövdes återkallas (även fast färre Note 7or än S4or har brunnit) vilket inte har hänt tidigare.

Note 2 från 2012

Vad jag menar är att så fort något händer med en Samsung telefon där batterier fattar eld oavsett om det har med Note 7 SDI batterier eller inte så copy / paste utan att kolla källan. Det ger ju klick.

Vad jag kan läsa så är anledningen till att SDI katastrofalt misslyckades med tillverkning att de gick över till en teknologi (pouch) som redan var etablerade hos ATL och att de precis innan avskedat mycket personal pga besparingar

Alla tillverkare inklusive Apple rusar att bli klara innan lanseringen

Procentuellt måste Note 7 batteri haveri vida överstiga vilken annan Samsung modell som helst. Annars hade de inte återkallat den så snabbt

För första gången har Apple inte redovisat "weekend" försäljning av senaste iPhone
Antingen finns det inga eller så säljer den sämre än 6S vilket sålde sämre än 6
Kanske har vi sett peak iPhone

Ursprungligen av PaO:

Note 2 från 2012

Vad jag menar är att så fort något händer med en Samsung telefon där batterier fattar eld oavsett om det har med Note 7 SDI batterier eller inte så copy / paste utan att kolla källan. Det ger ju klick.

Vad jag kan läsa så är anledningen till att SDI katastrofalt misslyckades med tillverkning att de gick över till en teknologi (pouch) som redan var etablerade hos ATL och att de precis innan avskedat mycket personal pga besparingar

Alla tillverkare inklusive Apple rusar att bli klara innan lanseringen

Procentuellt måste Note 7 batteri haveri vida överstiga vilken annan Samsung modell som helst. Annars hade de inte återkallat den så snabbt

För första gången har Apple inte redovisat "weekend" försäljning av senaste iPhone
Antingen finns det inga eller så säljer den sämre än 6S vilket sålde sämre än 6
Kanske har vi sett peak iPhone

Ja du gav två artiklar på samma iPhone 6 från 2014 så ålder spelade visst ingen roll.

Ja samsung och Apple och andra stora aktörer inom diverse branscher kommer alltid att få stora rubriker när något negativt händer.
Det är inte ditt jobb att rädda deras anseende, ingen har dessutom klagat på Note 7an som mobil som är viktigast för dig.

Till ditt påhopp om Apple:
De gick ut i och med släppet att de inte skulle redovisa weekend-siffror i år då den alltid säljer slut, likaså i år då det är väntetid.
Var det samsungs peak med galaxy s4 då både efterföljande år var sämre?

Senast redigerat 2016-09-28 07:43
Bevaka tråden